Kristina Tamelytė

Kęstutis K. Girnius: Jie jautė savo tautos vertę

Tauta yra tarpgeneracinė bendruomenė. Lietuvių tauta neaprėpia tik tų žmonių, kurie dabar gyvena, bet ir tuos žmones, kurie kadaise gyveno, ir tuos, kurie dar gyvens. 

G. A. Nazzaro: „Kai susiduriu su tikru kinu, jis mane užklumpa nepasiruošusį“1

„Daugiausia, ką gali padaryti kino kritikai, jei jie yra geri kritikai – įvertinti filmą per savo asmeninį žvilgsnį, o vėliau tikėtis, kad šis žvilgsnis įgaus universalesnę galią“, – sako G. A. Nazzaro.

A. Tănăsescu: geriausi filmai skleidžia kino, kaip meno formos, jėgą1

Į „Kino pavasarį“ rumunų kino kūrėjas A. Tănăsescu atvyko kaip komisijos narys. Su juo kalbėjomės apie rumunišką kiną, meno galią, kino festivalio programos sudarytojo darbą ir dabartinę Rumunijos visuomenę. 

„Voluinė“ ir atminties politikos dilemos6

Šio teksto tikslas yra ne tik pristatyti diskusiją, kurį įvyko, bet ir aptarti filmą, pažvelgti į šią situaciją bei diskusijos argumentus iš atminties politikos perspektyvos bandant atsekti pagrindines prielaidas, kuriomis remiasi šios diskusijos dalyvių aibė.

Neužbaigtas kinas. Abbasas Kiarostami3

Legendinio Irano režisieriaus Abbaso Kiarostami 1995 m. rašytas tekstas – raktas, padedantis skaityti jo paties kūrybą. Kartu tai – mažas neužbaigto kino judėjimo manifestas.

Į ką žvelgti, kai ateina „Pavasaris“?1

Visi „Kino pavasario“ pasirinkimai subjektyvūs. Šie – irgi, tačiau galbūt padės jums nepasiklysti filmų jūroje.

Žiniasklaida, skausmas, antraštės ir byrantys centai6

Klausimas apie žurnalisto poziciją yra ne apie tai — rašyti ar nerašyti, o kaip rašyti? Kada nustoti misti tragedijos liekanomis? Kada nustoti skaičiuoti smūgius į kūną ir gėles prie urnos?

Apie amžinas vertybes avangardinėmis priemonėmis. Pokalbis apie P. Dirgėlos idėjas

Petras Dirgėla, nors yra apdovanotas Nacionaline premija, mažai žinomas rašytojas, dar mažiau žinoma ir mįslinga yra jo kūryba.

Oskaro Koršunovo „Apvalytieji“ – meilėje ir purve2

Pagrindinė pjesės tema yra meilė. Gniuždanti, kunkuliuojanti, naivi, purvina, tamsi, verdanti ir galiausiai – nurimstanti. 

Istorijos kūrimas

Jaunieji Čekijos kino kūrėjai ekranizavo Mariuszo Szczygieło knygą „Gotlandas: beveik tikros istorijos iš vienos Čekoslovakijos dalies‟. Ją sunku įsprausti į kokią nors literatūros žanrams įprastą kategoriją. Nusprendėme pakalbinti patį autorių. 

Pokalbis su Syriza: Mes nesitikime pakeisti pasaulio4

Pasaulio dėmesio centre jau kelias savaites Graikija. Šalis, niekaip negalinti atsigauti po 2008 metais finansų pasaulį sukrėtusios krizės. Liepos 7–ąją Demos kritinės minties institutas surengė atvirą paskaitą pavadinimu „Būti ar nebūti: Graikija, Syriza ir Europos neoliberalizmas‟.

Režisierius J. Oppenheimeris: „Sugebėjimas daryti bloga visiškai priklauso nuo sugebėjimo meluoti sau“1

Pokalbis apie filmus, filosofijos įtaką kino kūrybai, kaltę, baimę ir jų neigimą bei literatūros ir kino skirtumus.

Antanas Mockus – homo politicus?

„Kino pavasario“ filmų gausybėje šiemet pasirodė naujausias Andreas Dalsgaardo filmas „Gyvenimas yra šventas“, kuris pasakoja apie Antano Mockaus asmenybę ir paskutinius jo žingsnius politinėje veikloje.

KP'15 rengėja Santa Lingevičiūtė: „Susikaupimas kino salėje yra svarbus ir reikalingas“

Bernardinai.lt siūlo jau tradiciniu tapusį pokalbį su festivalio meno vadove Santa Lingevičiūte: apie kino festivalius apskritai, „Oskarų” tendencijas, socialiai angažuotą kiną, moteris kine, jaunuosius režisierius ir jų darbus.

KP'15 filmai: „Gentis“ – kurtinanti tyla prigimtinėje būklėje

Šių metų konkursinėje programoje „Nauja Europa – nauji vardai“ vieno filmo siūlyčiau tikrai nepraleisti. Jis paliko mane be žado. 

„Maidano“ režisierius S. Loznica: „Šis filmas apie tai, kaip gimsta tauta“

Siūlome pokalbį su režisieriumi – apie kūrybinį procesą, Rusijos ir Ukrainos konfliktą, vakarietišką reakciją į „Maidaną“, atsakomybę, taip pat kolegos Zviagincevo „Leviataną“.