Marijus Gailius

Leidėjas S. Žukas: koks pamokų tikslas – sužinoti apie J. Biliūną ar labiau pažinti save?

„Baltų lankų“ vadovas, semiotikas S. Žukas įsitikinęs, kad mokyklinė terpė atstumia kūrybiškumą net iškėlus jį kaip prioritetą biurokratų strategijose.

Najezdai ir zakazai medijose: aš, Dapkus ir kiti
Marijus Gailius - mintijimai.wordpress.com

Todėl kalbėkime, kolegos. Beveik kiekvienas žurnalistas, kuruojantis politines temas, yra juk panašių dviprasmybių patyręs. Didžiausias likęs pavojus mūsų medijų laisvei yra ne Kremlius, ne glavlitas, ne kulka – tai nutylėjimai.

Fuga Knygų rūmuose

„Fuga Knygų rūmuose“ – taip vadinosi susitikimų ciklas, skirtas paminėti istoriniam momentui, kai Šv. Jurgio bažnyčia, ją supantis karmelitų vienuolyno bei čia veikusios Vilniaus kunigų seminarijos ansamblis grąžinami Lietuvos Katalikų Bažnyčiai.

Literatūros someljė netrukus paskelbs tradicinį knygų dvyliktuką1

Literatūros mokslininkai kiekvienų metų vasarį, artėjant Knygų mugei, panyra į savotišką ritualą. Patys savo kasmetę pareigą lygina su konklava, tik renka jie ne aukščiausią dvasininką, o kūrybiškiausią lietuvių autoriaus knygą – šįmet jau penkioliktą kartą.

M. Kvietkauskas: „Mokslui reikia meninio jautrumo, literatūrai – mąstymo dramos“1

Publicistiniai tekstai žiniasklaidoje neprivalo būti rėksmingi ir agresyvūs, kad sukeltų atgarsį visuomenėje ir pasklistų pasidalinimais socialiniuose tinkluose. Literatūrologas Mindaugas Kvietkauskas rašo ramiai ir be įžeidinėjimų – ir vis tiek įžiebia diskusiją, palieka antspaudą.

Rinkimų rezultatų Naujoje Vilnioje belaukiant

Po rudeninių lapų paklote slypi nerimas, kuris prasimuš skelbiant rinkimų rezultatus iš Naujosios Vilnios apygardos. 

Diplomatijos riteris

Bemaž ištrintas iš rusų ir lietuvių kultūrinės atminties poetas ir diplomatas Jurgis Baltrušaitis yra nusipelnęs kultūrai dar daugiau, negu iki šiol manėme.

Per instagramų tarpus. Varno Valpurgijos 1
Marijus Gailius - Menų faktūra

Po Varno premjeros svarstau: jeigu žiūrovas mūsų lietuviškame teatre jaučiasi kaip antikiniame (kurį tik, žinoma, galime įsivaizduoti), ar tai jau turi jis dalyvavimo pojūtį?