Ramūnas Aušrotas

Ar iš tikrųjų ugdymas namuose prieštarauja geriausiems vaiko interesams?

Nuogąstavimai, kad įteisinus ugdymąsi šeimoje vaikas bus mokomas, jog pasaulis yra diskas, kurį laiko trys drambliai, iš tiesų neturi jokio pagrindo.

Kas lemia katalikų poliarizaciją? Žvelgiant dar kartą

Verta ieškoti senesnių ir gilesnių katalikų poliarizacijos priežasčių, išeinančių už popiežiaus Pranciškaus pontifikato ribų

Konservatizmas ir tautiškumas

Ar tautinis tapatumas yra ir ar jis turi būti konservatoriškos partijos tapatybės dalimi? 

Keletas pastabų diskusijai apie krikščioniškas vertybes

Jei norisi sąvoką „krikščioniškos vertybės“ į ką nors konvertuoti, geriausias pasirinkimas – „pamatinių gėrių“ sąvoka.

Gėriai, dėl kurių nevalia derėtis

Tie gėriai, kuriuos popiežius Benediktas XVI vadina nediskutuotinais, negali būti socialinio ar politinio susitarimo dalykas.

Bebenčiuko naratyvas

Žiūrint metaforiškai ir ieškant lietuviškų analogijų, R. Banionio filme „Purpurinis rūkas“ žydo Joškės naratyvas yra ne kas kita kaip laumės pagrobto bebenčiuko naratyvas.

Prancūzų kinas: rūgščios vynuogės ir nauja pradžia
Ramūnas Aušrotas - XFM Radijas

XFM radijo laidos „Kitas kadras“ autoriai analizuoja šiųmečio prancūziško kino festivalio „Žiemos ekranai“ filmus, kurie kalba apie priklausomybes.

Santykio stoka

Kalbėti apie nepriežiūrą kaip smurtą yra labai keblu, nes, visų pirma, tarp jų negalima dėti lygybės ženklo.

P. Pawlikowskio filmas „Šaltasis karas“: mylėti – tai mirti kartu

„Dėl to, kad labai svarbūs dalykai pasakyti tik epizodiškai ir ne iki galo, aš šį P. Pawlikowskio filmą laikyčiau nepavykusiu. O tiksliau – nepribrendusiu, kaip ir filmo amžinosios poros meilė.“

Dar apie smurto sąvoką. Vertinamieji kriterijai

Visuomenėje kilusį pasipiktinimą ir nesaugumo jausmą sukėlė ir kelia aiškių smurto pasekmių vertinimo kriterijų nebuvimas.

Nusikaltimas ir bausmė. Apie smurto sąvoką vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme

Stebint Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pataisų proponentų ir oponentų diskusiją, susidaro kognityvinio disonanso įspūdis.

Trumpos Vilniaus dokumentinių filmų festivalio recenzijos
Ramūnas Aušrotas - XFM Radijas

Ramūnas Aušrotas apžvelgia šiųmečio Vilniaus dokumentinių filmų festivalio programą.

Marija kine: autonominio naratyvo stoka
Ramūnas Aušrotas - Naujasis Židinys-Aidai

Kino terminais kalbant, Mergelė Marija biblinės tematikos filmuose atlieka antro plano vaidmenį: jos gyvenimo įvykiai skleidžiasi ir vyksta Jėzaus Kristaus žemiškojo gyvenimo fone.

Gender Stambulo konvencijoje: vertimo ar suvokimo problema?
Ramūnas Aušrotas - Laisvos visuomenės institutas

Kaip reikėtų suprasti konvencijoje vartojamą sąvoką gender? Ar kaip sociokultūrinę lyties raišką, ar kaip socialinę lytį? Ar tai tik tinkamo vertimo problema?

Serialas „Jaunasis popiežius“: nusidėjėlių Bažnyčia12

Serialas „Jaunasis popiežius“, kurį šiuo metu rodo LRT, byloja apie skrupulingai apgalvotą ir parašytą Paolo Sorrentino scenarijų. Neapgalvotų vietų ten nėra.

Vienijanti sąžinės galia1

Šiais metais lietuviškai išleista italų žurnalisto Giovannino Guareschio knyga „Don Kamilis. Mažasis pasaulis“ Apie ją ir ekranizacijas pasakoja kino kritikas.

Galia patarti24

Atrodo, jog šeimos (ir jos sampratos) krizę visų pirma sukėlė vyro nebuvimas arba tik nominalus jo buvimas šeimoje.

Biblinio epo atgimimas1

Turėjo praeiti 10 metų, kol patikėta, jog biblinis epas, klestėjęs klasikinio Holivudo laikais (1945–1960 m.) ir, matyt, sunykęs dėl spartaus sekuliarizacijos proceso septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose, gali vėl prisikelti.

„Auksinių gaublių“ dėmesio centre: pedofilija ir biologinės lyties nesuvaržyta meilė5

Jau pristatytas nominantų į „Auksinius gaublius“ sąrašas. Paprastai jis ne tik parodo kino derlių, bet ir atskleidžia tam tikras temų ir žiūros aspekto tendencijas.

Kam reikalingas Supermenas?

Nors šio personažo kilmė nekrikščioniška, nereikėtų skubėti kritikuoti jo paralelių su evangeliniu Jėzumi.

Ramūnas Aušrotas. Priėmimo dovana

Marijos ištartas „taip“ man yra vienas gražiausių dalykų pasaulyje. Ir ne tik tuo, kad ji sutiko būti „Dievo nešėja“ pasauliui, taip atpirkdama Ievos „ne“, bet ir tobulu mokėjimu priimti gyvybės dovaną.