Žaneta Skersytė

Klaipėdos naujo teatro kūrimas – iš vidaus ir iš išorės

Naujoji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė: „Klaipėda tikrai nėra niekuo prastesnė už sostinę. Remiantis europine patirtimi, teatrai įvairiausiomis formomis puikiai gyvuoja įvairiausiuose miestuose.“

Pasaulinio garso mecosopranas J. Gringytė: „Dirbdama įsimyliu kiekvieną savo partiją“

„Mano darbas tarptautinis, bet man visada smagu dainuoti Lietuvoje, ir džiaugiuosi, kai gaunu pasiūlymų“, – prisipažįsta operos solistė J. Gringytė.

Kokį „Graiką Zorbą“ mato angeliško grožio baleto šokėja

Baletas „Graikas Zorba“ – labai temperamentingas, aistringas, jaudinantis. Norime, kad būtent tokį jį išvystų žiūrovai, teigia balete, sukurtame pasaulinio lygio choreografo L. Massine, šokanti A. Buchovskaja-Zamulskienė.

Šokėjas Ž. Beniuševičius: „Sirtakis kiekviename mūsų pažadina vidinę laisvę“

„Sirtakis – tai nuostabios muzikos ir šokio derinys, kuris nuo mažų žingsnelių užauga iki emocinės bombos. Tai šokis, kuris vienija ir kartu išlaisvina“, – sako statomo baleto „Graikas Zorba“ šokėjas.

Graikas Zorba arba M. Daraškevičius – svajoja apie kosmosą, tačiau šoka baletą

Tapti graiku Zorba, kai šį vaidmenį jau kūrė ne tik garsiausi Lietuvos, bet ir daugiau nei 30 šalių šokėjai – ne tik įvertinimas, bet ir įpareigojimas.

LNOBT vadovas Jonas Sakalauskas: „Klaipėda – mano miestas, o ne laikina stotelė“

Pokalbis su LNOBT vadovu J. Sakalausku apie nostalgiją gimtajai Klaipėdai ir grįžimą į pajūrį kaip solistui.

Baleto šokėjas M. Černeckas: „Nuo žvaigždžių ligos geriausiai gydo pastabūs kolegos“

„Kai stovi prie scenos dar uždangai nepakilus, visada aplanko jausmas, kad ši akimirka vienintelė“, – sako balete „Graikas Zorba“ šoksiantis M. Černeckas.

S. Straukaitė: „Mėgstu iššūkius, bet nesu šiukšlių meno gerbėja“

„Nemėgstu butaforijos, kai už rekvizito bandomas paslėpti kūrybinis bejėgiškumas. Žaviuosi, kai atrandama nauja teatrinė kalba, kai aktoriui nereikia daiktų“, – sako dizainerė S. Straukaitė.

K. Tarasevičiūtė: „Šokyje tarsi išgyveni svetimą gyvenimą su bilietu atgal į savąjį“

Scena yra negailestinga, sako balerina K. Tarasevičiūtė: „Būdamas joje turi susitaikyti, kad, kol šoksi, privalai save prižiūrėti, turi atrasti savą metodiką, kad atrodytum ir jaustumeisi puikiai.“

Teisingos Vytauto Kernagio dainos, kurias kiekvienas atranda savaip

Apie V. Kernagio kūrybos išskirtinumą – pokalbis su jo sūnumi, LR Seimo nariu Vytautu Kernagiu jaunesniuoju.

Dirigentas M. Staškus apie muzikinį paštetą, optimizmą ir Kandidą

Operos dirigentas M. Staškus pasakoja ne tik apie operetės „Kandidas“ išskirtinumą, L. Bernsteino šimtąsias gimimo metines, bet ir netikėtas įdomybes: kuo pastišas susijęs su paštetu.

Kompozitorius G. Kuprevičius: „Šiandienį meną reikia tikrinti neatsitraukus nuo kasos“

„Lietuvoje pinigų stygius yra tik tiems, kurie jų turi pakankamai. Kiti sukasi kitaip. Menas visada buvo brangi pramoga, ypač geras “, – tvirtina kompozitorius G. Kuprevičius.

Dirigentas Modestas Pitrėnas: „Kiekvienas turime santykį su Karmen“

„Kiekvieną dieną, kiekvienoje situacijoje ir bet kurioje erdvėje Karmen prototipas kalba apie mus“, – įsitikinęs Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro vyr. dirigentas M. Pitrėnas.

Švelni džiazo atlikėja ir valdinga kalėjimo viršininkė

„Teatro scenoje neturiu jokių tabu. Ir mano personažui jokios baimės negalioja“, – sako džiazo vokalistė Kristina Jatautaitė, miuzikle „Čikaga“ meistriškai įkūnijanti moterų kalėjimo viršininkę.

Du Auksinius scenos kryžius pelniusi scenografė Renata Valčik: pagarba menui atsiranda nuo mažens, kai su tuo augi

Pokalbyje su Renata Valčik – apie šalies menininkų kasdienybę, kūrėjų bandymą išlįsti iš kasdienybės dėžutės ir jaunųjų perspektyvas, kurios kiekvienam laikotarpiui vis kitokios.

Auksinio scenos kryžiaus savininkė A. Krasauskaitė: jaunam menininkui ir be kryžių sudėtingiau

„Esu teatro ir scenos auka. Aš tuo gyvenu ir kvėpuoju. Scenoje mano širdis, protas ir visa esybė“, – sako choreografė Aušra Krasauskaitė.

Naujasis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vadovas: mano pirmoji komanda – kaip pirma meilė

Šiandien Operos ir baleto teatro vadovo pareigas pradeda eiti Jonas Sakalauskas, buvęs Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas. Pokalbyje su juo – apie meilę Klaipėdai ir koks liks teatras jam iš ten išėjus.