Elvina Baužaitė

Primabalerinos šokis gyventi

Autorė skiria šią esė Tarptautinei šokio dienai, tai jos – niekada nešokusios – šokio išgyvenimas.

Medikė, pašaukta širdies darbui

Kiekvienas atėjo į pasaulį turėdamas tam tikrą misiją, tam tikrą žinią. Kiekvieno buvimas sukuria spalvų įvairovę, negali viskas būti tik balta, yra ir juoda. 

Bendrystė su muzika. Pokalbis su pianiste E. L. Dvarionaite

„Muzika man yra viltis, o kūriniai, įkvepiantys groti, gali būti patys įvairiausi – svarbiausia bendrumo, artimumo ryšys su jais“, – sako konkurso „Lisztofonija“ nugalėtoja.

Muziką pildanti savimi – arfininkė A. Baliunytė

LNOBT orkestro arfininkė A. Baliunytė dalijasi patirtimis, kaip skamba opera, baletas rankų pirštams išgaunant garsus įstabaus instrumento stygomis.

Auksinio scenos kryžiaus laureatė A. Kavaliauskaitė: „Man teatras yra raktas į atvirą ir nuogą pokalbį“

Pokalbis su A. Kavaliauskaite, apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi debiuto / jaunojo menininko kategorijoje už atliktą dokumentinį tyrimą ir monospektaklio „Seen“ sukūrimą.

Operos bacila užkrėstas režisierius G. Šeduikis: „Opera tikrai nežus“

Pokalbis su Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro Režisūros tarnybos vadovu apie operą, teatrą, režisūrą kaip kūrybinę erdvę.

Holivudiškai stilingos operetės „Silva“ užkulisiuose su choreografe

Operetė šiais laikais, pasak I. Briazkalovaitės – geras dalykas, nes tai pats linksmiausias žanras, čia viskas baigiasi gerai, kad ir kokių peripetijų vyktų.

Operos solistas R. Karpis: „Sau linkėčiau išmokti dainuoti“

„Nežinau, kas yra Rafailas Karpis. Visuomet labai sunku apie save kalbėti. Galbūt labiau nusakyčiau profesiją, jos trapumą, laikinumą“, – interviu kalbėjo žinomas operos solistas.

Teatrinis likimas: J. Budraičio kelionė Krepo link

„Juozo Budraičio teatrinis likimas“ – knyga apie kino ir teatro aktorių, fotografą, diplomatą, tačiau leidinio dėmesio centre – teatras – gyvenimas jame.

Beribė Marina Abramović

Marinos Abramović istorija – analogų neturinti menininkės karjera. Tai nuolatinis balansavimas ties baimės, skausmo, nuovargio ir pavojaus riba. M. Abramović memuarus „Eiti kiaurai sienas“ apžvelgia E. Baužaitė.

Gebėti klausyti, kur pati muzika veda. Interviu su kompozitoriumi G. Naku

Kompozitoriaus G. Nako įsitikinimu, muzika, kad ir kokia įdomi, iš tikro yra įrankis ir gali padaryti tai, ko nori ir siekia kiekvienas žmogus – užmegzti ryšį.

Vertikalusis šokis Vydūnui 19 metrų aukštyje

„Giedanti Vydūno upė“ – jau antras vertikaliojo šokio spektaklis Lietuvoje. Jis sujungia scenos, šokio, akrobatikos menus ir yra atliekamas ant teatro fasado.

Operos solistė E. Šidlauskaitė: palinkėčiau neieškoti didelių stebuklų, kiekviena diena – stebuklas

Pasak operos solistės E. Šidlauskaitės, jos talentas – gebėjimas dainuoti – yra Dievo kelias: jame yra ir tamsos, ir šviesos, yra labai gražių momentų ir daug iššūkių.

LNOBT chormeisteris A. Celiešius: nebepakanka gražiai išsirikiavus švariai padainuoti

Operos ir baleto teatro chormeisteris pasakoja, kokių pokyčių vyksta chorinėje muzikoje ir kuo gyvena LNOBT choras.

17-metės lietuvės pianistės talentu džiaugiasi žymiausios pasaulio salės

Pokalbis su jaunuoju talentu pianiste M. Daunoraite, daugybės konkursų „Grand Prix“ laureate.

Operos solistė I. Prudnikovaitė: „Norėčiau išmokti tiesiog gyventi“

I. Prudnikovaitė interviu prisipažino linkusi į saviplaką, bet labai norinti išmokti gyventi turiningai, laimingai ir su dideliu mėgavimusi.

Prisijaukinta ir viduje gyvenanti Merė Popins

Pokalbis su operos soliste J. Šležaite, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įkūnijančia visų vaikų ir suaugusiųjų numylėtąją Merę Popins.

Nestandartinė pora – arfa ir fleita

A. Baliunytė – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro orkestro arfininkė, V. Gurstis – orkestro fleitininkas. Pokalbis su talentingais muzikais apie artėjantį jųdviejų ansamblio koncertą.

„Natano Išmintingojo“ ir „Geto“ aktorė J. Jankelaitytė: „Teatre daug mano gyvenimo, velniškai daug“

„Teatras yra neatsiejama mano gyvenimo dalis. Teatras – mano šeima“, – interviu prisipažįsta G. Varno auklėtinė, jaunoji aktorė J. Jankelaitytė.

Altininkei K. Anusevičiūtei susitikimas su nauju kūriniu tolygus pažinčiai su žmogumi

Pokalbis su Gidono Kremerio orkestro „Kremerata Baltica“ altų grupės koncertmeistere K. Anusevičiūte apie buvimo soliste ir orkestro nare ypatumus.

Improvizuojanti J. Starinskaitė: „Svarbiausia būti geru žmogumi“

„Scenoje stengiuosi būti tokia, kokia esu gyvenime. Man patinka būti moterimi, tokį įvaizdį ir kuriu“, – interviu teigia grupės „Saulės kliošas“ vokalistė.

Aktorė V. Kuodytė „Brolių Liūtaširdžių“ akivaizdoje: norėtųsi, kad teatras treniruotų širdies raumenį

E. Baužaitė kalbina aktorę V. Kuodytę apie danų režisierės K. Dehlholm spektaklį „Broliai Liūtaširdžiai“ ir aktorės rengiamas „Liūtaširdžių kūrybines dirbtuves“.

Gyvenimai, supinti su muzika. Pokalbis su jaunosiomis muzikėmis

Pokalbis su jaunosiomis muzikėmis – fleitininke M. Astrauskaite ir dainininke E. E. Dačinskaite.

Aladino lempa nušviestas teatras – vaiko akyse, patikėjusiose stebuklu

Sigitas Klibavičius Kauno valstybiniam lėlių teatrui vadovauja per 30-metį. Elvinos Baužaitės pokalbis su juo apie tai, koks šis teatras buvo įsikūrimo pradžioje ir kuo gyvena dabar.

Baleto solistė A. Mikalajūnaitė-Osadčenko: „Pamoka yra nekvestionuojamas dalykas“

Tarptautinės mokytojų dienos proga – E. Baužaitės pokalbis su baleto soliste ir mokytoja A. Mikalajūnaitė-Osadčenko apie pirmuosius baleto žingsnius, pamokas, repeticijas ir šokį.

Eiti ten, kur neša miestas Venecija. Pokalbis su vaikštūne Kristina Janušaite-Valleri

E. Baužaitės pokalbis su literate, poete K. Janušaite-Valleri apie Veneciją: jos kasdienybę, architektūrą, meno festivalius, garsųjį karnavalą, apie tai, ką reiškia būti venecijiečiu ir gyventi Venecijoje.

Senosios muzikos atlikėjos kelias. Pokalbis su barokinės operos soliste Rūta Vosyliūte

„Man visada patinka skaityti originalo kalba, tai yra tas pat, kaip žiūrėti melodramą. Skaityti baroko operų libretus senovine italų kalba yra mano aistra“, – teigia operos solistė R. Vosyliūtė kalbėdama apie operą „Elenos pagrobimas“.

Kodėl vaikams svarbu matyti panašų veikėją į juos pačius? Pokalbis su vertėja Gabija Kiaušaite

„Vaikystėje skaičiau labai daug ir dabar skaitau nemažai, nes be knygų neįsivaizduoju savo gyvenimo. Tikriausiai jis būtų pilkas, nuobodus ir, kiek pajuokausiu, su nemažai rašybos klaidų“, – sako vertėja G. Kiaušaitė.

Grupės „Subtilu-Z“ nariai: Lietuva kažkuo panaši į akordeoną

Šimtas metų valstybei yra gana mažas laiko tarpas. Mūsų valstybė – dar tik paauglė. Ieškanti, maištaujanti, jaunatviškai energinga, sako ir Lietuvoje, ir svetur laukiamos grupės „Subtilu-Z“ nariai.

Sapniškas „Vasarvidžio“ siuvinys

„Vasarvidis“ – spektaklis Nacionaliniame Kauno dramos teatre, režisuotas Eglės Kižaitės – vienas naujausių kūrinių šio teatro scenoje.

Žilvino Kempino paroda. Vaizdo pergalė – būties pa(si)rodymas

Žilvinas Kempinas, vienas svarbiausių šiuolaikinio meno atstovų, Indianos universiteto „Herrono“ meno ir dizaino mokykloje surengė vienuolikos darbų parodą „V formation“. Elvinos Baužaitės recenzija.

Aktorius Andrius Gaučas: „Teatras bet kuriuo atveju negali būti muziejinis menas“

Pokalbis su jaunosios kartos aktoriumi Andriumi Gauču. Jis sako: „Menininkas, aktorius visada nori įtikti, režisierius nori, kad jo kūrinys skambėtų, ir kartais pasirenkami saugesni keliai.“

„Vienos kraujas“ pagal Gediminą Maciulevičių: jaunoji karta operetei suteikė jaunatviško kraujo

Operetė „Vienos kraujas“ Kauno valstybiniame muzikiniame teatre skamba 50 metų. Pokalbis apie ją su baritonu G. Maciulevičiumi.

Fotografas T. Kazakevičius: „Mūsų šalyje matau beprotišką norą keistis“

„Laikas uždeda savo žymę fotografijoje, jis ją subrandina, suteikia naujų simbolių ar kaip tik ją pakeičia“, – sako fotografas T. Kazakevičius.

Operos gerbėjas, beįsimylintis operetę

„Teatro, operetės gerbėjų buvo ir bus visais laikais, nes žmogui reikia kultūros, jo vidus ir prigimtis reikalauja ko nors, kas estetiška, tikra, išjausta“, – sako Kauno valstybinio muzikinio teatro operos solistas Andrius Apšega.

V. Papievio knygos „Žiebtuvėliai anarchistai“ recenzija. Kalbinė būties manifestacija

Meno apžvalgininkė Elvina Baužaitė aptaria Valdo Papievio knygą „Žiebtuvėliai anarchistai“.

Kodėl mums taip reikia lapių?

Gražiausia 2016-ųjų knyga vaikams išrinkta „Laimė yra lapė“ vizualiai savitai perteikia pasakojimą. Skaitykite Elvinos Baužaitės recenziją – kodėl šiais laikais taip svarbu padovanoti save kitam.

Stimpankinė operetė ir kūrybos laisvė

Operetė „Misteris X“, kuriai scenografas Vaidotas Jakutis pasitelkė stimpanko stilistiką, ypatinga tuo, kad joje dera lengvas turinys ir sudėtingi techniniai sprendimai.

Moteris, norinti gyventi, mylėti ir būti valdovė1

„Labai noriu, kad žiūrovas Dalilą suprastų, gal pateisintų jos poelgius ar bent neteistų, nes ji moteris, norinti gyventi, mylėti ir būti valdovė“, – kalba operos solistė J. Vaškevičiūtė ruošdamasi operos „Samsonas ir Dalila“ premjerai.

Apie kultūros vandenį amžinybės šuliny1

Menininkė Ona Urbšytė, kalbėdama apie kultūrą plačiąja prasme, cituoja Walterį Scottą: „Šok, lyg tavęs niekas nematytų, dainuok, lyg tavęs niekas negirdėtų, mylėk, lyg tavęs niekada nebūtų įskaudinę, gyvenk, lyg žemė būtų rojus.“

Pelenės istorija, kuri kviečia virsti pačiu savimi

Baleto „Kita Pelenės istorija“, kurio premjera vyks visai netrukus, solistė Auksė Mikalajūnaitė sako, kad jos Pelenė – visai ne užguita vargšelė, laukianti išgelbėtojo, o svajotoja, ir priduria: visų pirma reikia svajoti, sugalvoti, ko norėtum.

Kauno valstybinis muzikinis teatras sezoną atidarė „steampunk“ stiliaus operete

Operete „Misteris X“ pagal vengrų kompozitoriaus Imreso Kálmáno sukurtą „Cirko princesę“ Kauno valstybinis muzikinis teatras pradėjo sezoną.

Fotografas T. Kazakevičius: fotografija – tarsi tapyba, šviesa ir žmogus – esminiai dažai

Menininkas Tadas Kazakevičius sako, kad dabartinės fotografijos sėkmė yra galvoti netipiškai, ieškoti kitokių būdų kalbėti apie šimtus kartų analizuotas temas. Savitas kūrėjas yra tas, kuris mato kiek toliau ir kitaip.

Primabalerina O. Konošenko: „Nemoku gyventi be meilės, kaip ir Édith Piaf“1

Pokalbyje su Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro primabalerina Olga Konošenko – apie jos įkūnytą prancūzų dainininkės Édith Piaf vaidmenį balete „Piaf“.

Perkusininkas V. Švažas: jeigu mūsų grupė būtų miestas, jis būtų spalvingas

Kvartetas „Subtilu-Z“ prisistato kaip ekstremaliai virtuoziškas garso estetų sambūris. Siūlome jums pokalbį su šio kolektyvo perkusininku Vytautu Švažu.

Gyventi su frankofonijos idėja4

„Žodis „Prancūzija“ – tai kultūros židinys, etiketas, istorija, virtuvė, mokslas, politika. Tai šalis, kurioje puoselėjamas mandagumas, elegancija, rafinuotumas“, – sako prancūzų kalbos mokytoja ir vertėja V. Šaulytė-Bukauskaitė.

Dirigentas Ričardas Šumila: „Man svarbu pasikliauti savimi“

Pokalbyje su Ričardu Šumila – Šiaulių kamerinio orkestro meno vadovu ir dirigentu, „Vilnius City Opera“ „bohemiečių“ trupės nariu – apie kūrybą, kultūrą, saviraiškos galimybes.

Frankofonijos mėnesiui ateinant1

Vis labiau globalėjančiame šiandienos pasaulyje visas prancūzakalbes šalis į kalbinį, kultūrinį ir institucinį dialogą kviečia Tarptautinė Frankofonijos organizacija (pranc. Organisation Internationale de la Francophonie), įsteigta 1970 metų kovo mėnesį.

Opera J. Vaškevičiūtės akimis – kūryba, idant skambesio jautrumas perteiktų gėrį ir grožį

„Fausto“ premjeros proga kalbamės su operos soliste Jovita Vaškevičiūte, spektaklyje įkūnysiančia Martą. Klausimus suponuoja Goethe‘s dramos tekstas, kurį 1978 m. į lietuvių kalbą išvertė Aleksys Churginas.

Julija Šumacherytė: Baletas – gyvenimo pasirinkimas

Žurnale „Bravissimo“ Nr. 4 (98) nedideliame straipsnyje, pavadintame „Nauji Lietuvos baleto vardai“, Helmutas Šabasevičius pristatė naujus Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (toliau – LNOBT) Baleto trupės narius, viena jų – Julija Šumacherytė.