Giedrius Saulytis

Ko netikintieji laukia iš krikščionių

Bažnytinis fariziejiškumas yra dar blogesnis už pasaulietinį. Negalime didžiuotis savo dvasingumu, nes patys nesame pajėgūs jo pamatuoti.

Apokalipsė

Tačiau, jei Dievas būtų tik neprieinamas, apskritai neturėtume vilties jį pažinti. Geroji naujiena ta, kad Dievas yra pažinus ir per Kristų prieinamas. 

Dievo tyla174

Apibendrinant, Endo tiki, kad, jeigu istorinė krikščionybė į kitas šalis būtų nešusi tikėjimą, o ne Vakaruose susiformavusią jo formą, ji greičiausiai būtų įgijusi pačių įvairiausių pavidalų. 

Simone Weil apie politinių partijų panaikinimą ir kodėl tai reikšminga krikščionims141

Neseniai į lietuvių kalbą išverstos Simone‘s Weil knygos Sunkis ir malonė bei Dievo laukimas paskatino pasidomėti ir kitais šios prancūzų filosofės ir mistikės kūriniais.

Šventosios Dvasios reikšmė23

Kas yra siela žmogaus kūnui, tai yra Šventoji Dvasia Kristaus Kūnui – Bažnyčiai. Augustinas.

Būti ar tarnauti?75

Buvimas Dievo artumoje turi eschatologinį atspalvį. Visiškai su Viešpačiu būsime tik Danguje. Dabar, anot Pauliaus, regime mįslingu pavidalu, o tuomet – akis į akį, dabar pažįstame tik iš dalies, o ten pažinsime iki galo.

Kristaus pasijos veikėjai8

Įvardinkime pasijos veikėjus, o tuomet jau spręskime, kurį vaidmenį vaidiname mes. Juk Kristaus kentėjime dalyvaujame visi, o jo prisikėlime – kiekvienas, kuris tiki.

Tiesos siekimas35

Teologo Giedriaus Saulyčio tekstas apie tiesos siekimą kaip aukščiausią tikėjimo teiginį ir pareigą jį ginti. 

Tėvai, vaikai ir valstybė9

Nors pas mus tikrai nauja, kad valstybė imasi griežčiau ginti šeimose nuo smurto kenčiančius vaikus, platesniame europiniame kontekste vaikų teisės pabrėžiamos ir ginamos kur kas seniau.

Aiškinamės Raštą: angelų garbinimas64

Šį kartą, pasitelkdami Naujojo Testamento originalų tekstą, Biblijos tyrinėtojų įžvalgas bei archeologinių artefaktų inskripcijas, pamėginkime pasiaiškinti vieną tokių mįslių. Ji užrašyta apaštalo Pauliaus Laiške kolosiečiams.

Piligrimystė50

Piligrimystė – tai akistata su pačiu savimi. Akistata, kurią sunku pakelti. Kaip Mozės vedama tauta panoro grįžti atgal į Egiptą, į pažįstamą saugumo zoną, nors ir paženklintą vergovės lažu, taip ir dvasios piligrimas, išvydęs savąjį „aš“, nori pasukti atgal.

Apie išgydymus anuomet ir šiandien22

Ir mažesni Jėzaus darbai, atlikti iki jam buvo uždėta Išganytojo karūna, erškėčių vainikas, yra ne mažiau reikšmingi. Jie taip pat atskleidžia Kristaus širdį ir padeda suprasti Dievo santykį į žmogų.

Krikščioniško religingumo paveikslas355

Religingumas, kuriam labiau rūpi savos struktūros vieta, tęstinumas ir įtaka visuomenei, o ne žmogaus kaip Dievo kūrinio gerovė, neturi ateities. 

Giedrius Saulytis. Sąžinės samprata Naujajame Testamente (II)8

Sąžinė, kaip duotybė, tampa bendražmogiška vertybe, Dievo dovana. Galima dalyti žmoniją į tikinčius ir netikinčius, pagonis ir žydus, tačiau sąžinė naikina šių grupių priešybę, suteikdama joms bendrą pamatą.

Giedrius Saulytis. Sąžinės samprata Naujajame Testamente (I)35

Sąžinės kategorija, rodos, nereikalauja ypatingų paaiškinimų ir yra savaime suprantama.

Giedrius Saulytis. Stiprinti sienas ar griauti?14

Siekdami pelno, žmonės įgyvendina milžiniškus projektus. Kovodami dėl sportinių aukštumų, atletai išsiugdo geležinę valią. O krikščionys, kurie, anot apaštalo Paulius, pašaukti siekti nevystančių vainikų, – labai tausoja save, vengia iššūkių.

Giedrius Saulytis. Advento pamokos11

Galime tik hipotetiškai svarstyti, kokia būtų žiniasklaidos ir teisėtvarkos, mokslo ir kultūros, valdžios ir verslo struktūrų būklė, jei ten dirbantys vadovautųsi Jono pamokymais.

Giedrius Saulytis. Kristaus Evangelijos esmė9

Gaila, kad šiais laikais apie Kryžių pamokslaujama perdėm retai, tačiau dar labiau neramina tai, kad Bažnyčia neneša savo Kryžiaus.