Kinas ir TV | Kultūra

Ką žiūrėti namų kine? Trys filmai savaitgaliui #2

Lietuviškose namų kino platformose (tiek „Žmonės cinema“, tiek „Telia“ ir kitose) galima rasti daugybę festivaliuose Lietuvoje rodytų filmų. 

Žydai ultraortodoksai popkultūroje: kodėl verta žiūrėti ne tik serialą „Unorthodox“, bet ir „Shtisel“

„Unorthodox“ padeda suprasti, kodėl iš žydų ultraortodoksų bendruomenių bėgama, o seriale „Shtisel“ galima ieškoti atsakymo į klausimą, kodėl jose pasiliekama.

Ką žiūrėti namų kine? Trys filmai savaitgaliui

Lietuviškose namų kino platformose (tiek „Žmonės cinema“, tiek „Telia“ ir kitose) galima rasti daugybę festivaliuose Lietuvoje rodytų filmų. 

Serialo „Giminės“ scenaristas B. Bušma: aš ne rašytojas, o rašyti gabus žmogus

Pokalbis su pirmojo lietuviško serialo „Giminės“ ir dviejų knygų paaugliams „Strazdanota vasara“ bei „Būk geras, Jackau, nemirk!“ autoriumi B. Bušma.

Kino kūrėjas J. Cassavetes ir gyvenimo – meilės – filosofija

Nors J. Cassavetes'io filmuose niekas nežūva, nemiršta, nekrinta sraigtasparniai, neskęsta laivai, žiūrint juos kartais skauda labiau, negu matant filmą apie milijonų mirtį.

R. Šapauskas prisimindamas V. Šerėną: „Jis ir gerai kurdavo, ir gerai vaidindavo“

Gegužės 10 d. sukanka metai, kai su mumis nebėra žymaus humoristo, talentingo televizijos laidos „Dviračio žinios“ kūrėjo V. Šerėno.

Sengirės fondo steigėjas M. Survila: žmogus saugo, kai myli, o myli – kai pažįsta

Svajonė ar realybė: turėsime ateityje senųjų Lietuvos girių ir dar galėsime jose lankytis?

40 metų be siaubo karaliaus A. Hitchcocko. Pasiruoškite išsigąsti su 5 jo filmais

Saspenso karalius, kino mene pirmasis atvėręs šią kryptį, intrigų meistras, pirmasis siaubo karalius kine. Taip, tai seras A. Hitchcockas.

Režisierius R. Bressonas ir menas tylėti

Kiekvienam savo kinas. R. Bressonas nebombarduoja garsais, jis nepriartina stambiais planais veikėjų – R. Bressonas atakuoja žiūrovą tyla.

„Viltis“ – filmas apie mirties akivaizdoje atgimusią meilę

Šių metų „Kino pavasariui“ norvegų režisierė M. Sødahl pristatė „Viltį“ – filmą apie asmeninę istoriją.

Kunigas A. Peškaitis apie „Kristaus kūną“: „Tai religinis filmas pačia giliausia prasme“

Brolis pranciškonas A. Peškaitis, matantis kalinių tikrovę iš arti – apie J. Komasos filmą ir kalinčio žmogaus širdyje esantį tyrumą.

Karantininis „Kino pavasaris“ – liūdna, bet gilu

Koks filmas, kokie kinematografiniai kūriniai buvo aktualiausi tokiame kontekste, koks yra šį pavasarį?

Personažų fetišai filme „Zomša“

Prancūzų elektroninės muzikos kūrėjo, režisieriaus Q. Dupieux juodąją komediją „Zomša“ vis dar galima žiūrėti „Kino pavasario“ namų kino platformose.

Tarkovskio malda. Įžvalgos apie kultūrą ir religiją

Dokumentiniame filme „Andrejus Tarkovskis: kinas kaip malda“ – tik paties režisieriaus apmąstymai ir jo filmai. Ir tėvo Arsenijaus, padariusio jo kinui didžiulę įtaką, poezija.

„Kristaus kūnas“ – filmas apie religiją, kuriame beviltiškai trūksta religijos

Vyraujančios J. Komasos filmo „Kristaus kūnas“ interpretacijos – nesusipratimas. Filmas apie Bažnyčią nelabai turi ką pasakyti.

Italų filmo „Martinas Idenas“ aktorius L. Marinelli: „Meilė yra pati svarbiausia“

„Jacko Londono „Martinas Idenas“ yra toks svarbus kūrinys, kad jie nenorėjo nieko iškirpti. Vis dėlto kinas skiriasi nuo literatūros“, – pasakoja italas L. Marinelli.

Populiariausi šių metų festivalio „Kino pavasaris“ filmai lieka namų ekranuose

Žiūrovai ir toliau namuose galės mėgautis populiariausiais „Kino pavasario“ filmais, kol bus atidaryti kino teatrai.

„Kino pavasaris“ kviečia drauge žiūrėti uždarymo filmą – X. Dolano „Matiją ir Maksimą“

Balandžio 2 d. 19 val. „Kino pavasario“ feisbuko paskyroje – daugiausia žiūrovų simpatijų pelnęs filmas ir konkursinių programų laureatai.

Izraelio režisierius Y. Shani: „Meilės trilogijoje“ mėginau užčiuopti aukščiausią meilės išraišką

2009 m. „Oskarui“ nominuotą filmą „Ajami“ sukūręs Izraelio režisierius Y. Shani grįžo su trimis filmais, kuriuose atskleidžiamos skirtingos meilės formos.

Gailestingumo ribos

Ar žmogaus nuodėmės nubraukia jo gerus darbus? Šį klausimą aktualizuoja J. Komasos filmas „Kristaus kūnas“.

Interviu su filmo „Užjūris“ režisiere apie moterų solidarumą ir ekonominę Filipinų situaciją

Režisierės Sung-A Yoon dokumentiniame filme pasakojama apie viename mokymo centre išskirtinai sunkiai patirčiai rengiamas moteris.

„Kino pavasaryje“ pristatomas „Olegas“ su V. Novopolskiu: sunku patikėti, ką patiria emigrantai

Lietuvos žiūrovai dramą „Olegas“ pirmą kartą turės galimybę įvertinti kovo 25-ąją festivalyje namuose „Kino pavasaris“.

Artėti prie Dievo klystkeliais. „Kino pavasario“ filmai apie tikėjimą

„Kino pavasaris 2020“: nesvarbu, iš kur tu – kur kas svarbiau, kur keliauji. 

25-ojo festivalio „Kino pavasaris“ socialinė žinutė – #festivalisnamuose

Kovo 19–balandžio 2 dienomis „Kino pavasaris“ suteikia galimybę mėgautis daugiau nei 100 ilgametražių ir trumpametražių filmų.

„Kino pavasario“ laukiamiausieji. Ką verta žinoti apie „Parazitą“?

Filmo „Parazitas“ pavadinimas skamba apgaulingai, ir tai tyčinė apgaulė. Iš režisieriaus Bongo Joon-ho mažų mažiausiai tikiesi siaubo filmo apie žmoniją užkrėtusius nežemiškus organizmus.

„Kino pavasaris“ kviečia į virtualiąją festivalio atidarymo ceremoniją

Kovo 19 d. 19 val. „Kino pavasario“ feisbuko paskyroje bus galima stebėti virtualiąją atidarymo ceremoniją.

Jubiliejinis „Kino pavasaris“ įvyks: keliasi į namų kino ekranus

Lietuvos žiūrovai filmais mėgautis galės namų kino platformose ir taip dalyvauti pirmajame šalyje virtualiajame kino festivalyje.

30 metų nepriklausomai Lietuvai. Kiek trūko, kad būtumėme perkelti į Afriką?

Balandžio 17-ąją kino teatruose pasirodys K. Kaupinio filmas „Nova Lituania“. Kaip atrodytų Lietuvos šiandiena, jei istoriniai įvykiai kadaise būtų pasisukę kitaip?

1936 m. archyvinis vokiečių filmas apie Kaziuko mugę Vilniuje

Kokią Kaziuko mugę pamatė 1936-aisiais Vilniuje viešėję svečiai iš Vokietijos? Išlikę unikalūs archyviniai kadrai atskleidžia tarpukario šventės koloritą.

Japonijos W. Disney’us: 5 H. Miyazaki filmai, kurie sužadins vaikams vaizduotę
Ieva Klimaitė - Vilniaus galerija

Japonų animacinių filmų (animė) kūrėjas H. Miyazaki siūlo leistis į nuotykių pilną, neįprastą, spalvingą pasaulį. 

Kodėl P. Sorrentino „Naujasis popiežius“ nusileidžia „Jaunajam popiežiui“

Subtilumo, paslaptingumo ir daugiaprasmiškumo arba vienu žodžiu – poezijos – kuriant savo išgalvotą Vatikaną ir Katalikų Bažnyčią, P. Sorrentino šiame seriale pritrūko.

Vilnius tapo kultinio serialo „Stranger Things“ filmavimo aikštele

„Mano nuotykis, Lietuvoje atkuriantis „amerikietišką“ gyvenimą, buvo didžiulis iššūkis, bet dar didesnis įkvėpimas“, – sako serialo režisierius Shawnas Levy.

Šiųmečiai „Žiemos ekranai“ – apie karą, žmones ir meilę

Visiškai neseniai baigėsi kino festivalis „Žiemos ekranai“, kaip ir kasmet dovanojęs dozę prancūzų kino.

LRT TELEVIZIJA pradeda rodyti TV serialą „Naujasis popiežius“

Nuo vasario 17 d. LRT pradeda rodyti didelio populiarumo sulaukusio serialo „Jaunasis popiežius“ tęsinį – „Naująjį popiežių“.

15-ieji „Žiemos ekranai“ (II). Atsitiktinumai ir sutapimai
XFM Radijas

XFM radijo laidos „Kitas kadras“ vedėjas, kino kritikas R. Aušrotas į prancūzų kino festivalį „Žiemos ekranai“ žvelgia per moters ir žanro (melodramos) perspektyvas.

Filmą apie benamius sukūrę studentai: vienintelė galimybė jiems padėti – kalbėtis
XFM Radijas

Vilniaus universiteto studentai Karolis Varnelis ir Lukas Valeika pasakoja apie savo sukurtą trumpametražį filmą „Kalbėk, aš klausau: benamio istorija“. 

„Oskarai 2020“: pagrindinė statulėlė – „Parazitui“

Pirmas kartas akademijos apdovanojimų istorijoje, kai tarp geriausio filmo nominantų laimi darbas, sukurtas ne anglų kalba. Laurai atiteko Pietų Korėjos režisieriaus Bongo Joono-ho kūriniui.

Režisierius A. Puipa: „Kažkas atranda naujas raides, o kažkas tomis raidėmis naudojasi. Tokia kino specifika“

Vasario 5–26 d. „Skalvijos“ kino centras rengia specialų filmų ciklą „Algimantas Puipa: tada ir dabar“.

15-ieji „Žiemos ekranai“ (I). Dabarties laiko beieškant
XFM Radijas

Sausio 23–vasario 9 dienomis vyksta jubiliejinis, penkioliktasis, prancūziško kino festivalis „Žiemos ekranai“.

V. Puidoko „El Padre Medico“ keliauja į Lietuvos kino teatrų sales

Nuo vasario 7-osios dokumentinė istorija apie lietuvį misionierių, kunigą ir gydytoją, šventąjį ir velnią bus rodoma šalies miestuose.

„Kino pavasaris“ ir ateitys

Kuriant vizualiąją šių metų „Kino pavasario“ medžiagą pagrindinis užmojis buvo ne sufleruoti žiūrinčiajam, ką reikėtų pamatyti, o leisti veikti jo vaizduotei.

Federico Fellini – Italijos kino genijus

2020-ieji – didžiojo italų filmų režisieriaus, pakeitusio pasaulinį kiną – F. Fellini – metai. Sausio 20-ąją sukako 100 metų nuo jo gimimo.

„1917“ ir Pirmasis pasaulinis karas kine

Kaip režisierius S. Mendesas vaizduoja Pirmąjį pasaulinį karą kitų filmų apie šį sudėtingą, bet ir kiek pamirštą, konfliktą kontekste?

Stebukladaris animatorius ir vabzdžių dresuotojas V. Starevičius

Lietuvoje, Kaune, V. Starevičius sukūrė pirmuosius pasaulyje erdvinės animacijos šedevrus. Šiuo metu Kaune veikia jam skirta paroda.

„Oskarų“ nominacijų įdomybės

T. Phillipso „Džokeris“ nominacijų susižėrė 11, po 10 – M. Scorsese's „Airis“, Q. Tarantino „Vieną kartą Holivude“ ir S. Mendeso „1917“.

Apie A. Tarkovskį neįmanoma žinoti per daug
Aleksandra Piliuch - Krantai

Menotyrininkės A. Piliuch straipsnyje 2011 m. „Krantų“ žurnale akcentuojamas psichoanalitinis A. Tarkovskio filmų branduolys.

Partizanų vado portretą filme piešęs dailininkas M. Petravičius: „Tris kartus žiūrėjau ir tris kartus verkiau“

„Tą pačią akimirką, kai man pasakydavo, kad bus filmavimas, nubraukdavau viską – visus pažadus, projektus, susitikimus. Išjungdavau telefoną ir išvažiuodavau“, – prisipažino dailininkas.

Nauja dokumentinė apybraiža „Procesai“ per LRT kolboje maišo kasdienybę ir kultūrą

Iš ko susideda kasdienybės procesai ir kas juos lemia? Kaip tam tikri veiksmai tampa visuotiniais reiškiniais ir tradicijomis? Kaip pavienės mintys tampa ideologijomis?

V. V. Landsbergis: „Kurti filmą apie Vanagą mane pastūmėjo vidinis sukilėlis“

„Vanago pėdsakais keliauti buvo įspūdinga – čia pajunti, kad net ir gamta turi atmintį, ne tik žmonės“, – teigia V. V. Landsbergis.

S. Mendeso karinei dramai „1917“ prieš premjerą Lietuvoje – „Auksinis gaublys“ už Metų filmą

Didžiausią padėką ir paauksuotą apdovanojimą režisierius skyrė savo seneliui, kovojusiam Pirmajame pasauliniame kare.