Teatras | Kultūra

Gilyn į veidrodį
Rimgailė Renevytė - Menų faktūra

Rudens pradžią ir šimtąjį sezoną Nacionaliniame Kauno dramos teatre G. Varnas pažymėjo premjera „Sombras“ (liet. „Šešėliai“). Spektaklio recenzija, publikuota „Menų faktūroje“.

Tarptautinis šokio festivalis „Aura 29“ prasidės kompozitoriaus V. Augustino mišiomis

„Gal kažkam pasirodys keista, kad šiuolaikinio šokio festivalis prasidės mišiomis. Bet kodėl gi ne?“ – sako choreografė B. Letukaitė.

Už lyčių lygybę kovojanti indų režisierė ir aktorė M. Taneja: „Nustojau būti pernelyg atsargi“

Indijoje, kaip ir kai kuriose kitose šalyse, budrumas ir nerimas dėl savo saugumo yra kiekvienos moters kasdienio gyvenimo dalis.

4 Majakovskiai ir 12 jo nuotakų. Apie J. Vaitkaus spektaklį „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“

74-ąjį sezoną Lietuvos rusų dramos teatras pradės galingai – režisieriaus J. Vaitkaus spektakliu, kurį įkvėpė rusų poeto V. Majakovskio kūryba.

Aktorius D. Meškauskas: aktorinis teatras nėra naftalinas, ir jį reikia branginti

D. Meškauskas apie savo, kaip režisieriaus pedagogo, spektaklį „Kreditoriai“: „Aktoriai čia turės kėdę, stalą ir vienas kito akis.“

Vaizdas, garsas ir kvapas teatre: kalba „Sirenų“ programos sudarytojos

„Sirenų“ programos sudarytojos – festivalio meno vadovė K. Savickienė ir Lietuvos teatro vitrinos koordinatorė A. Pulokaitė – svarsto, ar teatrui reikia scenos.

LNDT sezoną pradės spektakliais „Shopping and Fucking“ ir „Sulėtintai“

„Šį sezoną kviečiame žiūrėti spektaklius ir diskutuoti apie moralinio pasirinkimo dilemas“, – sako LNDT generalinis direktorius M. Budraitis.

„Sirenos 2019“: apie fikcijas teatre kalba scenografė P. Bocullaitė ir menininkė B. Mockevičiūtė

Scenografė ir šiuolaikinio meno kūrėja – apie fikcijas ir „tikrovę“ teatre.

Teatras „Lėlė“ kviečia į „Kaime nėra WI-FI“ premjerą

„Kaime nėra WI-FI“ – šmaikštus, stebuklinis pasakojimas, kurio eigoje matome besikeičiantį vaiko požiūrį į jį supantį pasaulį. Kas gali nutikti šiuolaikiniam vaikui likus kaime be interneto?

„Naujojo cirko savaitgalis“: ką reiškia kristi be baimės ir suprasti vienam kitą?

Viską pradėjome kaip draugų grupė, kuri turėjo bendrą norą – sukurti pasirodymą. Laikui bėgant tarpusavyje pradėjome dalintis patirtimi vis daugiau, ir tai sukūrė stiprius tarpusavio santykius.

Mirė aktorė Marija Černiauskaitė-Barauskienė (1931–2019)

Po sunkios ligos, eidama 89 metus, mirė Klaipėdos dramos teatro aktorė M. Černiauskaitė-Barauskienė.

Spektaklio „Minų laukas“ režisierė L. Arias: „Kai pradedi prisiminti, niekad nežinai, ką rasi“

Šis spektaklis – tai būdas permąstyti, ką karas reiškė kariavusiesiems ir tiems, kurie tą karą stebėjo per televiziją.

„Sirenos 2019“: smuikininkė L. Kmieliauskaitė – apie tai, ko negalima pervertinti

Muzikos ir medijų performanso „This Order Goes Wrong“ atlikėja smuikininkė L. Kmieliauskaitė dalijasi savo mintimis ir apie kritiką teatre.

Klaipėdos dramos teatro premjeros: su latviškuoju Nekrošiumi – M. Ķimele, ir O. Koršunovu

M. Ķimele, D. Meškauskas, O. Koršunovas, M. Pažereckas – keturi skambūs ir daug žadantys vardai, su kuriais Klaipėdos dramos teatras šauna į naują sezoną.

„Sirenos 2019“: kultūros istorikas V. Ališauskas žino, ar sunku būti „be ryšio“

„Nesakysiu“, – įspėja filosofas ir kultūros istorikas V. Ališauskas. Bet atsakyti Vilniaus universiteto profesoriui yra juokų darbas.

J. Vaitkus apie V. Majakovskį: jis pats pripažino buvęs pervažiuotas laiko

„Majakovskio tema yra velnioniškai aktuali su visomis savo išvaržomis ir netikėtumais, šių laikų politiniais ėjimais, veidmainystėmis“, – teigia J. Vaitkus.

Š. Datenis: „Miesto vaikas nekaltas dėl to, kad yra nepratęs tiesiog pasivaikščioti miške“

Vilniaus teatre „Lėlė“ premjera – Š. Datenio režisuotas lėlių ir objektų spektaklis vaikams „Kaime nėra WI-FI“.

Šiuolaikinio cirko festivalio rengėjai: norime, kad žiūrovams užimtų kvapą

A. Imbrasas: „Dėliodami programą šių metų festivaliui kuo įdomiau, norėjome, kad žiūrovams užimtų kvapą ir po šešių dienų jie liktų sužavėti.“

A. Areimos spektaklis „Po ledu“ – netradicinėje teatrui erdvėje, miegamajame Baltupių rajone

Po dvejų metų pertraukos ir beveik 40 pasirodymų tarptautinėse teatro scenose spektaklis „Po ledu“ trumpam nusileidžia į Lietuvos sceną.

100-ąjį sezoną Kauno dramos teatras klausia: teatras – tiesos ar melo erdvė?

„Spektaklis gimė iš mano gana niūrių minčių apie teatro ateitį, kai nebetiki, nebevaikštai į spektaklius, nebejauti teatro magijos“, – sako G. Varnas apie savo spektaklį „Sombras“.

Naujasis „Lėlės“ teatro vadovas V. Juškėnas: „Matau „Lėlę“ besikeičiančią ir atvirą, o ne užsidariusią savo kieme“

Teatro „Lėlė“ vadovas V. Juškėnas – apie naują šio teatro puslapį, ateities vizijas ir prasidėjusį sezoną.

Lietuvoje – R. Tumino spektaklis „Lemtinga nata“ ir J. Vachtangovo teatro gastrolės

Režisieriaus R. Tumino spektaklis „Lemtinga nata“ – įtempta ir jaudinanti kelionė į žmogaus prisiminimų ir nuodėmių gelmes.

J. Miltinio dramos teatre – pokyčių vėjai

Į 79-ąjį teatro sezoną Juozo Miltinio dramos teatras žengs ne tik paruošęs naują repertuarą, bet ir pakeitęs išvaizdą.

Rimgaudas Karvelis, nuo vaikystės „žaidęs“ teatrą, išliks gyva Jaunimo teatro legenda

Tragikomikas, ryškių groteskiškų vaidmenų atlikėjas, R. Karvelis savo profesiją derino ir su teatro istoriko-metraštininko vaidmeniu.

A. Areimos teatro 6-asis sezonas: F. Richteris, Baltupiai ir pasaulis

AAT šiemet pristatys dvi premjeras – spektaklius pagal Falko Richterio kūrybą, o naująjį teatro sezoną pradės to paties autoriaus kūriniu „Po ledu“ naujoje teatro erdvėje Baltupiuose.

Mirė aktorius Rimgaudas Karvelis (1933–2019)

Eidamas 87 metus mirė garsus kino ir teatro aktorius Rimgaudas Karvelis.

Už scenos ribų gimstantis teatras (II)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

Kokie su teatru ir jo kūrėjais susiję įvykiai pastarąjį dešimtmetį pateko į viešumą?

Palangoje atgimė nemarioji „Eglė žalčių karalienė“

„Eglės žalčių karalienės“ premjera pelnytai tituluojama šių metų festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ kulminacija. M. Rimeikio spektaklis – jau penktoji šio E. Balsio kūrinio interpretacija.

Už scenos ribų gimstantis teatras (I)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

„Teatro žurnalas“ prisimena, kokie su teatru ir jo kūrėjais susiję įvykiai pastarąjį dešimtmetį pateko į viešumą.

Žilvino vaidmenį rengiantis M. Černeckas: „Jeigu būtų lengva, visi galėtų šokti spektakliuose“

M. Černeckas: „Muzikai jau beveik 60 metų, ji tikrai graži ir inspiruoja choreografą kurti, o šokėjus – šokti.“

Teatras „Baj“ aplankys Kauną ir Vilnių

Spalio pradžioje teatras „Baj“ pastatys Lietuvoje E. Piotrovskos režisuotą spektaklį „Kas sužinos, jei tu nepapasakosi?“.

E. Stancikas: „Vis dar nesuprantame tikrosios teatro reikšmės valstybės formavimosi raidoje“

Pasak Kauno dramos teatro vadovo, valstybė turi užtikrinti kūrybos galimybes savo finansuojamoms kultūros įstaigoms ir sudaryti sąlygas joms išnaudoti kūrybinį potencialą.

Teatras – tai darbas ir laisvės išraiška. Pokalbis su teatrologu A. Liuga
Elvina Baužaitė - Kultūros barai

„Teatras man yra darbas, kuriame ieškau tam tikros prasmės, ji kitokia negu siūlo kasdieninis gyvenimas“, – teigia Valstybinio jaunimo teatro vadovas.

Bulgarų „Vyšnių sodas“ viešės Lietuvos rusų dramos teatre

Lietuvos rusų dramos teatre rugsėjo 8 d. bus rodomas I. Radojevo dramos ir lėlių teatro iš Pleveno (Bulgarija) spektaklis „Vyšnių sodas“.

100-asis Nacionalinio Kauno dramos teatro sezonas. Pokalbis su teatro vadovu E. Stanciku

Kalbamės su NKDT vadovu E. Stanciku – kaip teatras pasitinka 100-metį, kokios idėjos, tikslai, kokia perspektyva, jaučiant atsakomybę istorijai, tradicijai, dabarčiai ir ateičiai?

A. Jankevičiaus (a)politinis teatras

Turbūt nėra nė vieno A. Jankevičiaus režisuoto spektaklio, kuriame nebūtų paliestas sociopolitinis kontekstas. Kiek iš tiesų jo kūryboje yra vadinamojo politinio teatro pėdsakų?

Choreografas M. Rimeikis apie E. Balsio „Eglę žalčių karalienę“: tai nebus klasikinio baleto spektaklis

Pasak M. Rimeikio, palyginti su pavasarį nuo nulio jo sukurtu vienaveiksmiu baletu „Dienos, minutės“, šis darbas bus kitoks.

„Tartiufo“ aktoriai R. Samuolytė ir G. Savickas: Kinijos publika keičiasi

G. Savickas: „Kinams atrodė, kad mes atvežame prancūziškus cepelinus. Ir nuo pirmos minutės jie pradėjo juos kapoti. Viską suvalgė ir norėjo dar.“

Šokio seminaruose – apie ryšį su žeme

Šokėja ir choreografė, gimusi Ispanijoje, Lietuvoje ves seminarus, kuriuose labiausiai bus gilinamasi į darbą su šokėjams itin svarbiu paviršiumi – žeme.

R. Kazlas: „Iš tų poetų visko galima tikėtis...“

„Eilėraščio gimimas, kaip ir bet koks gimimas – mįslingas ir paslaptingas dalykas. Tik pats poetas žino jo kainą ir paslaptį“, – teigia R. Kazlas.

Kam tie mokslai? A. Imbrasas apie šokėjų (ir) asmenybių paruošimą

„Kuo žmogui apskritai naudingas meninis išsilavinimas? Jis atveria mąstymą. O jei kalbame apie aukštąjį mokslą užsienio mokyklose, pasakyčiau, kad šokis yra sveika ir ekologiškai teisinga profesija“, – įsitikinęs A. Imbrasas.

G. Varnas: „Dėl nepriklausomybės žudėme savo kaimynus“
Monika Meilutytė - Teatro žurnalas

Pokalbis su režisieriumi G. Varnu ne tiek apie teatrą, kiek apie tamsiuosius lietuvių istorijos koridorius, lietuvių tapatybės ribas, patriotizmo ir nacionalizmo stiprybes bei grėsmes.

In memoriam aktoriui Almantui Vaišniui

Atsisveikiname su Almantu Vaišniu: aktoriumi, draugu, kolega, kursioku ar tiesiog žmogumi, kurio veidą televizijos ir kino ekranuose įsiminė daugelis.

„Naujojo cirko savaitgalis’19“ pristatys turtingiausią programą festivalio istorijoje

Rugsėjo 10–15 dienomis Vilniuje festivalio renginiai užpildys ne tik įprastas Menų spaustuvės erdves, bet ir netradicines vietas.

Kam tie mokslai? Šokio edukacijos pastebėjimais ir vizijomis dalijasi L. Baliasnaja

„Man artima idėja, kad šokis – tai ne vien judėjimo įgūdžiai, bet ir erdvė mąstyti“, – tikina šokėja, choreografė, performatyviųjų menų atlikėja L. Baliasnaja.

Festivalis „Sirenos“ pristato Lietuvos teatro vitriną: 13 spektaklių, jauni ir gerai žinomi scenos vardai

Apie ryšio klaidas įspėjantis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ pristato Lietuvos teatro vitriną, kurioje šį rudenį žiūrovai išvys net 13 lietuviškų spektaklių.

Naujas „Teatro žurnalas“ skirtas publikai – vieninteliam būtinam teatro elementui

Į publikos temą numerio autoriai žvelgia iš skirtingų perspektyvų ir dalijasi skirtingais požiūriais.

Šokio profesionalus ir mėgėjus kviečia kasmetinė Vasaros šokio mokykla

Didžiausias šokio edukacijos renginys šalyje „Vasaros šokio mokykla“ keičia savo vardą į „Dance.lt Summer Intensive“ ir pristato ilgesnę nei įprastai programą.

Kam tie mokslai? Šokio studijų principus aptaria I. Gerbutavičiūtė

Aukštasis išsilavinimas suteikia šokėjams ne tik profesinių (praktinių, specialybės) žinių, bet ir bendrojo universitetinio lavinimo kompetencijų, įsitikinusi šokio kritikė.