Teatras | Kultūra

Viskas į viršų. Aktorė V. Kuodytė apie režisierių E. Nekrošių

E. Nekrošius niekada nesirinkdavo stereotipinio kelio, teigia V. Kuodytė: „Iš kiekvieno norėjo ištraukti autentiką, o jeigu nori būti autentiškas, turi atmesti stereotipinius teatrinius ėjimus. Atmesti ir jaustis nesaugus.“

NDG erdvėse „Eimunto Nekrošiaus meno fortas“

Nacionalinėje dailės galerijoje atidaroma E. Nekrošiaus teatrui skirta paroda. Ekspozicija NDG – platesnės žymaus Lietuvos režisieriaus atminimo programos „Paskutinieji“ dalis.

Šešioliktasis teatro žurnalas: kaip įvertinti kritiką?

Kokios kritikos formos patraukliausios ir adekvačiausios medijų ir socialinių tinklų amžiuje ir kiek forma svarbi vieniems pirmųjų skaitytojų – spektaklių kūrėjams?

O. Koršunovas apie artėjančią premjerą Klaipėdoje: „Yra dalykų, kuriuos neužtenka tik žinoti“

„Atėjo ekranų religija. Ekranai mus supa, jie mūsų rankose. Tai iš tiesų iššūkis teatrui“, – teigia O. Koršunovas.

Pojūčių teatro įkūrėja K. Žernytė: „Pojūčiai žmogų priartina prie savęs paties“

Žmonių jutimo organai visame pasaulyje vienodi, nuo kultūros priklauso, kiek jie išvystyti ir kaip laisvai jais žmonės gali žaisti, įsitikinusi Pojūčių teatro įkūrėja.

A. Sakalauskas apie „Literatūros pamokas“ ir gyvenimą prieš 30 metų

Naują LNDT tinklalaidė iš ciklo, skirto Laisvės 30-mečiui. Teatrologė D. Šabasevičienė kalbina aktorių A. Sakalauską, kuris pasakoja apie to meto spektaklius.

Tebūnie tai mirtis, užtat kokia jos laikysena
Rimgailė Renevytė - Menų faktūra

Teatro „mechanizmas“ šiame spektaklyje ryškiausiai šifruoja žiūrovą: teatras – tai jausmų bordelis, į kurį kaskart einama patirti iliuzijos bei jos teikiamų emocijų.

J. Trimakaitė: „Kalbėdami apie mirtį, kalbame apie gyvenimą, jo vertę“

„Man labai norėjosi parodyti gyvybės augimo procesą ir žmonių kartų kaitą“, – sako spektaklio vaikams „Antis, Mirtis ir tulpė“ kūrėja.

M. Davydova: tai, ką suvokiau apie Rusiją, vyksta visame pasaulyje

M. Davydovos „Checkpoint Woodstock“ – tai tarytum pirmojo spektaklio „Amžinoji Rusija“, kurį lietuvių publika prieš pusmetį turėjo progos pamatyti, tęsinys.

Lapkričio 21–30 d. – savaitė, skirta E. Nekrošiui atminti

PASKUTINIŲJŲ programoje bus parodyti paskutinieji Lietuvoje sukurti Nekrošiaus spektakliai, įvyks jo kūrybai apmąstyti skirta tarptautinė konferencija.

„Tu mane pašaukei“: aktorė ir pedagogė Viktorija Kuodytė
Bernardinai.TV

„Mano pašaukimas yra tarnystė, – sako aktorė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja V. Kuodytė, – atliepti žmonėse kažką.“

A. Areimos teatras pristato edukacinių renginių ciklą „Projekcija“

Lapkričio 16–gruodžio 14 d. AAT atvers duris jauniems kūrėjams ir teatro žiūrovams, besidomintiems šiuolaikiniu Europos ir pasaulio teatru.

Miuziklas „Into the Woods“ ir netikėtas pasakų pasaulis

S. Sondheimo miuziklą Lietuvos rusų dramos teatre režisuoja V. Malinauskas, muzikinis vadovas – J. Batesas, garsus operų ir miuziklų statytojas.

Po jaukaus teatro vėliava
Alma Braškytė - Menų faktūra

Kas turi atsitikti žmogui, kad jis artėjant senatvei neprisimintų (ir nenorėtų prisiminti) savo gyvenimo? Apie tai yra naujausia Vilniaus mažojo teatro premjera.

„Noktiurnas“. Kaltės ir atleidos motyvas
Gediminas Jankus - Lietuvos rašytojų sąjungos Kauno skyrius

Režisieriaus G. Padegimo „Noktiurnas“ sukurtas pagal ne vieną prestižinį apdovanojimą pelniusią šiuolaikinio pagarsėjusio amerikiečių rašytojo ir dramaturgo A. Rappo pjesę.

Tinklalaidė su dailininku J. Arčikausku. Kaip 1989 m. per naktį sukūrė „Pabudimo“ scenografijos maketą

Prieš 30 metų J. Arčikauskas prisidėjo prie etapinių spektaklių – „Pabudimo“ ir „Vėlinių“ – kūrimo.

Ilgaamžiame O. Koršunovo spektaklyje „Meistras ir Margarita“ – jau ir M. Repšys

Šiandien spektaklį „Meistras ir Margarita“, pasak D. Šabasevičienės, privalome puoselėti kaip vieną ryškiausių šviesaus atminimo scenografės J. Paulėkaitės kūrybos pavyzdžių.

Kulkos taškas gale, arba Kodėl Majakovskis?
Rasa Vasinauskaitė - Menų faktūra

Kad Majakovskis svarbus ir mums, dar iki spektaklio „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“ premjeros kalbėjo režisierius J. Vaitkus ir scenografas J. Arčikauskas.

Režisierius G. Padegimas apie E. Balsio operą „Kelionė į Tilžę“: tai kietas riešutėlis

Pasak G. Padegimo, „Kelionę į Tilžę“ ypač jautru kurti pamaryje – juk ši istorija ir įvyko netoli Klaipėdos: pasakojame apie pamarį, Nemuną, jo pakrantes.

Spektaklis „Vienas gestas“ kviečia išgirsti vieniems kitus

Spalio 30 d. Klaipėdos dramos teatre Varšuvos „Nowy Teatr“ atveža unikalųspektaklį, kuriame vaidina keturi klausos negalią turintys aktoriai.

E. Nekrošiaus pagerbimas Liubline ir Maskvoje

Valstybinis jaunimo teatras išvyksta į gastroles tarptautiniuose festivaliuose Liubline ir Maskvoje dalyvauti režisieriaus E. Nekrošiaus pagerbimui skirtuose renginiuose.

Klaipėdos dramos teatras išvyksta į gastroles Sankt Peterburge ir Maskvoje

Klaipėdos dramos teatro trupė su spektakliu „Kalės vaikai“ (rež. E. Nekrošius, aut. S. Šaltenis) spalio 12 dieną išvyksta į gastroles Rusijoje. 

Tinklalaidė su J. Vaitkumi. Apie spektaklius prieš 30 metų

LNDT teatrologė D. Šabasevičienė kalbina režisierių J. Vaitkų, kuris po Nepriklausomybės atgavimo tapo tuometinio Lietuvos akademinio dramos teatro meno vadovu.

„Sirenose“ – žiūrovus sujaudinęs spektaklis iš Palestinos „Taha. Poeto gyvenimas“

Apie monospektaklį, sukurtą pagal A. Hoffman knygą „Mano laimė nepanaši į laimę“ ir įkvėptą palestiniečių poeto gyvenimo.

Baltijos šalių šiuolaikinis cirkas: santykių ir nuobodulio temos

„Naujojo cirko savaitgalio‘19“ šiuolaikinio cirko mėgėjai turėjo galimybę vieną po kito išvysti latvių trupės „Faux Pas“ ir lietuvės G. Degutytės kūrinius, kuriuos vienijo naudojamas lankas.

A. Areimos teatro premjera „Electronic City“: nusilenkime savo pražūčiai

Spektaklis „Elektroninis miestas“ – tai pasakojimas apie skaitmeninį pasaulį, kurio veiksmas vyksta elektroniniame metropolyje, globaliniame mieste, kuriame dominuoja universaliųjų paslaugų pramonė.

Klaipėdos dramos teatre – M. Kimelės „Antigonės“ premjera

Spalio 5 ir 6 d. Klaipėdos dramos teatro Mažojoje salėje žiūrovų laukia premjera – vieno žymiausių XX a. prancūzų dramaturgo J. Anouilh'o drama „Antigonė“.

Dramaturgas G. Grajauskas: „Mums nereikia naujo Nekrošiaus – reikia tiesiog talentingų režisierių“

Pokalbis su Klaipėdos dramos teatro meno vadovu G. Grajausku apie dramos rašymo ir statymo meną, jo pjesių knygą „Kas prieš mus“ ir tai, kaip užsiauginti publiką, kuri neieškotų teatre komercinių spektaklių.

LNDT generalinis direktorius M. Budraitis apie gyvenimą prieš 30 metų

Lietuvos nacionalinis dramos teatras pristato laisvės 30-mečiui skirtą interviu ciklą. Kas vyko scenoje, užkulisiuose ir teatro bufete prieš pat Atgimimą ir jo metu – 1989–1990 metais?

Režisierius A. Jankevičius: „Teatras – kaip „fifa“, reikalauja labai daug dėmesio sau“

„Aš nuo vaikystės jaučiu didelę simpatiją žavioms ir nuostabioms padugnėms“, – teigia  A. Jankevičius, kurio spektakliai bus parodyti „Atviro rato“ rengiamoje alternatyvioje teatro platformoje.

Tikrojo teatro paieškos: tarp realybės ir iliuzijos
Gediminas Jankus - Lietuvos rašytojų sąjungos Kauno skyrius

G. Jankus apie G. Varno spektaklį „Sombras“: „Tai skausmingas atviras atsivėrimas-atvėrimas, pokalbis apie Teatro prigimtį, dvejonės ir tikrosios esmės paieškos.“

„Mikelio Angelo drobių“ veidas – aktorė V. Bičkutė – trumpam atsisveikina su žiūrovais

„Labai džiaugiuosi, kad ir „Trio“, ir „Trys seserys“, ir „Mistras“ manęs palauks, kol grįšiu“, – sako V. Bičkutė.

16-ojo festivalio „Sirenos“ startas: pristatomas aktualus šiuolaikinis teatras, žinomi ir nauji scenos vardai

„Sirenos“ teatro mėgėjus pasitinka šūkiu „Ryšio klaida“ – tai ir žinia apie mūsų trūkinėjančius ryšius, ir įspėjimas nepasiduoti manipuliacijoms.

LNDT vėl organizuoja „Pokalbius NE apie teatrą“

80-ąjį sezoną Lietuvos nacionalinis dramos teatras kviečia į atsinaujinusius „Pokalbius NE apie teatrą“, kurie vyks Vilniaus politikos analizės institute.

Iliuzijų namai ir jų herojai. Aktoriai apie artėjančią spektaklio „Balkonas“ premjerą

Valstybinis jaunimo teatras 55-ąjį sezoną pasitinka prancūzų režisieriaus E. Lacascade režisuotu spektakliu „Balkonas“.

Gilyn į veidrodį
Rimgailė Renevytė - Menų faktūra

Rudens pradžią ir šimtąjį sezoną Nacionaliniame Kauno dramos teatre G. Varnas pažymėjo premjera „Sombras“ (liet. „Šešėliai“). Spektaklio recenzija, publikuota „Menų faktūroje“.

Mažojo teatro sezono atidarymas: Vilnius A. Jacovskytės fotografijose ir K. Glušajevo spektaklis „Aš nieko neatsimenu“

31-ąjį sezoną pradedantys Valstybinio Vilniaus mažojo teatro kūrėjai savo duris atveria įvairiai auditorijai.

Tarptautinis šokio festivalis „Aura 29“ prasidės kompozitoriaus V. Augustino mišiomis

„Gal kažkam pasirodys keista, kad šiuolaikinio šokio festivalis prasidės mišiomis. Bet kodėl gi ne?“ – sako choreografė B. Letukaitė.

Už lyčių lygybę kovojanti indų režisierė ir aktorė M. Taneja: „Nustojau būti pernelyg atsargi“

Indijoje, kaip ir kai kuriose kitose šalyse, budrumas ir nerimas dėl savo saugumo yra kiekvienos moters kasdienio gyvenimo dalis.

4 Majakovskiai ir 12 jo nuotakų. Apie J. Vaitkaus spektaklį „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“

74-ąjį sezoną Lietuvos rusų dramos teatras pradės galingai – režisieriaus J. Vaitkaus spektakliu, kurį įkvėpė rusų poeto V. Majakovskio kūryba.

Aktorius D. Meškauskas: aktorinis teatras nėra naftalinas, ir jį reikia branginti

D. Meškauskas apie savo, kaip režisieriaus pedagogo, spektaklį „Kreditoriai“: „Aktoriai čia turės kėdę, stalą ir vienas kito akis.“

Vaizdas, garsas ir kvapas teatre: kalba „Sirenų“ programos sudarytojos

„Sirenų“ programos sudarytojos – festivalio meno vadovė K. Savickienė ir Lietuvos teatro vitrinos koordinatorė A. Pulokaitė – svarsto, ar teatrui reikia scenos.

LNDT sezoną pradės spektakliais „Shopping and Fucking“ ir „Sulėtintai“

„Šį sezoną kviečiame žiūrėti spektaklius ir diskutuoti apie moralinio pasirinkimo dilemas“, – sako LNDT generalinis direktorius M. Budraitis.

„Sirenos 2019“: apie fikcijas teatre kalba scenografė P. Bocullaitė ir menininkė B. Mockevičiūtė

Scenografė ir šiuolaikinio meno kūrėja – apie fikcijas ir „tikrovę“ teatre.

Teatras „Lėlė“ kviečia į „Kaime nėra WI-FI“ premjerą

„Kaime nėra WI-FI“ – šmaikštus, stebuklinis pasakojimas, kurio eigoje matome besikeičiantį vaiko požiūrį į jį supantį pasaulį. Kas gali nutikti šiuolaikiniam vaikui likus kaime be interneto?

„Naujojo cirko savaitgalis“: ką reiškia kristi be baimės ir suprasti vienam kitą?

Viską pradėjome kaip draugų grupė, kuri turėjo bendrą norą – sukurti pasirodymą. Laikui bėgant tarpusavyje pradėjome dalintis patirtimi vis daugiau, ir tai sukūrė stiprius tarpusavio santykius.

Mirė aktorė Marija Černiauskaitė-Barauskienė (1931–2019)

Po sunkios ligos, eidama 89 metus, mirė Klaipėdos dramos teatro aktorė M. Černiauskaitė-Barauskienė.

Spektaklio „Minų laukas“ režisierė L. Arias: „Kai pradedi prisiminti, niekad nežinai, ką rasi“

Šis spektaklis – tai būdas permąstyti, ką karas reiškė kariavusiesiems ir tiems, kurie tą karą stebėjo per televiziją.

„Sirenos 2019“: smuikininkė L. Kmieliauskaitė – apie tai, ko negalima pervertinti

Muzikos ir medijų performanso „This Order Goes Wrong“ atlikėja smuikininkė L. Kmieliauskaitė dalijasi savo mintimis ir apie kritiką teatre.

Klaipėdos dramos teatro premjeros: su latviškuoju Nekrošiumi – M. Ķimele, ir O. Koršunovu

M. Ķimele, D. Meškauskas, O. Koršunovas, M. Pažereckas – keturi skambūs ir daug žadantys vardai, su kuriais Klaipėdos dramos teatras šauna į naują sezoną.