Teatras | Kultūra

Teatro elitas: aktorė Elvyra Žebertavičiūtė
Bernardinai.TV

Atsiskleisti šimtu procentu teatre – sunkiai pasiekiama svajonė aktoriui. Viduje tūnantis kūrybinis užtaisas dažnai ir neišauna. O patekus į režisieriaus taikinį dar toli gražu nereiškia, kad jis sugebės pastebėti aktoriaus talentą.

Nacionaliniame Kauno dramos teatre – premjeros, kurias pristato režisieriai G. Varnas ir K. Gudmonaitė1

Nacionaliniame Kauno dramos teatre spektaklį „Natanas Išmintingasis“ režisuoja Gintaras Varnas, o eksperimentinį spektaklį „4“ – Kamilė Gudmonaitė.

Nijolė Narmontaitė – apie jautrų nervą, eutanazijos temą, gvildenantį spektaklį1

„Po spektaklio žmonės suvokia, kad turi džiaugtis kiekviena akimirka, išnaudoti kiekvieną duotą šansą“, – sako aktorė apie „Palaukit, kieno čia gyvenimas?“, kuriam jau daugiau kaip 10 metų.

Unikalus džiazo spektaklis „Sonio Bliuzas“ teatriniu žaidimu tyrinės gyvenimo pasirinkimus

„Sonio bliuzas“ – tai tikros muzikos, draminės vaidybos, elektroninės muzikos ir garsinių manipuliacijų teatrinis koliažas, kuriuo tyrinėjamos muzikos poveikio, prisiminimo, pasąmonės temos.

Lietuvoje gyvenantys imigrantai pasakos savo istorijas teatro scenoje4

„Dreamland“ – tai spektaklis apie migraciją. Tik ne tą, kuri apibrėžiama žodynuose ir enciklopedijose, o tą, kurią patiriame kiekvienas, sako kūrėjai.

Režisierius Žilvinas Vingelis: „Teatras yra toks, kokia tuo metu yra visuomenė“

„Jeigu nebūtų vienatvės, veikiausiai niekas nesiimtų menų, ypač teatro. Problema ta, kad tegalime pasišnekėti apie buitį ir orą. Labai sunku atrasti žodį tam, kas iš tikrųjų svarbu“, – kalba spektaklio „Lila: Slaptas Demiurgo žaidimas“ kūrėjas.

Kaip komunikuoja teatras?
Monika Meilutytė - Kamane.lt

Kokia teatruose dirbančių komunikacijos srities specialistų darbo specifika? Kuo ji ypatinga teatro srityje? Ko reikia norint, kad teatras būtų tinkamai pristatomas visuomenei?

Kinų publika atranda vakarietišką teatrą

Nors LNDT spektaklio „Mūsų klasė“ kūrėjams buvo neramu, kaip spektaklį apie holokaustą supras ir priims kinų žiūrovai, vis dėlto „Mūsų klasė“, be abejo, stipriai paveikė žiūrovus. 

Gytis Bernardas Padegimas atranda Ameriką

Alytaus miesto teatras pirmąją šio sezono premjerą pavadino „Filadelfija, aš atvykstu!“. Tai yra Gyčio Bernardo Padegimo spektaklis, kuris lapkričio 3 d. atidaro teatrų festivalį COM•MEDIA.

Svetur kurianti lietuvė J. Vivas pristato monospektaklį apie išsišokėles moteris

„Mane seniai domina stiprios, kūrybingos, gana ekscentriškos, kartais net išsišokėlės moterys, ypač jei jos nesilaiko savo laikotarpio ar visuomenės sukurtų normų ir taisyklių“, – prisipažįsta kūrėja.

Svečiai iš Korėjos: Vilniaus mažasis teatras taikosi į pačią teatro esmę

„Mėginu suprasti, kaip jums pavyksta kurti tokius stiprius spektaklius, kuriuose atsispindi tiek daug gyvenimiškos dramos. Bandžiau rasti atsakymą vaikščiodamas Vilniaus gatvėmis, paupiu. Mane žavi Vilniaus aura“, – kalba svečias iš Korėjos.

Prisimenate mokyklos kvapą? Teatras jį siūlo užuosti kitokį

Kai kalbame apie iššūkius, kai visos švietimo sistemos susiduria su ieškojimais, kaip patobulinti ugdymo procesą, dažnai kalbame apie mokyklą be sienų. Lietuvos nacionalinis dramos teatras tas sienas griauna.

Garsios Lietuvos aktorės – apie gyvenimo, scenos ir nepatogių temų terapijas

Dramaturgė, pjesės „Terapijos“ autorė B. Kapustinskaitė kalbasi su aktorėmis N. Savičenko, R. Samuolyte, V. Kuodyte, A. Vilutyte, V. Kuklyte, S. Špakovska ir G. Latvėnaite apie teatrą, vidines baimes ir pamokas.

„Klamo karas: pradžia“. Ar dar ne per vėlu?

Režisierius A. Areima viltingai atsiliepė apie spektaklio tikslus: „Aš noriu spektaklį pateikti taip, kad žmogus su savimi dirbtų, noriu, kad žiūrovas mąstytų.“

Premjera „Paskutinį kartą atnaujinta“ – apie manipuliaciją ir žaidimą žmonėmis

Klaipėdos jaunimo teatras pristato naują spektaklį „Paskutinį kartą atnaujinta“, nagrinėjantį manipuliaciją palaipsniui: nuo apgaulingų smulkmenų iki didžiausio absurdo.

Teatro elitas: aktorius Gediminas Girdvainis2

Gediminas Gidvainis – profesinės meistrystės etalonas, nuo pat jaunystės daug ir sunkiai dirbęs dėl savo pašaukimo.

Artūro Areimos teatras nežada komforto

Lietuviško teatro „enfant terrible“ Artūras Areima atsigręžia į kasdienybės grožį.

Lėlių teatro režisierius Rimas Driežis: „Vaikas ir vaikystė – tai nepaprastai rimta“2

Bernardinai.lt videoreportažų cikle „Kalbinant lėlę“ Lietuvos lėlių teatro siela, režisierius ir dailininkas R. Driežis pasakoja vingiuotą lėlių teatro istoriją ir kodėl populiarumo vis dar nepraranda „Trys paršiukai“.

Spektaklis „#beskambučio“. Ko tikėtis?

Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje įvyks Augusto Sireikio pjesės „#beskambučio“ pirmasis rodymas. Skaitykite jame vadinančių aktorių mintis, koks bus šis spektaklis.

Po pasaulį keliaujanti lėlininkė kuria vizualią gyvenimo kelionės metaforą

Vilniaus „Lėlės“ teatro spektaklis „Kryptis“ skirtas žmonėms, norintiems atitrūkti nuo rūpesčių ir pasinerti į meditatyvę gyvenimo kelionę, tikina šio darbo autorė.

Pelenės istorija, kuri kviečia virsti pačiu savimi

Baleto „Kita Pelenės istorija“, kurio premjera vyks visai netrukus, solistė Auksė Mikalajūnaitė sako, kad jos Pelenė – visai ne užguita vargšelė, laukianti išgelbėtojo, o svajotoja, ir priduria: visų pirma reikia svajoti, sugalvoti, ko norėtum.

Vilniaus teatre „Lėlė“ – paklaidžiojimas po gyvenimo kelionę

„Kryptis“ – labai vizualus spektaklis „Lėlės“ teatro repertuare. Jis išsiskiria tuo, kad Didžiojoje šio teatro scenoje tokios mažos lėlės dar nebuvo.

Vilniaus mažojo teatro spektaklis „Fantazijus“ kuria gyvenimišką pasaką

Kas yra mūsų laikotarpio fantazijai? Ar jų reikia ir, jei taip, kam? Ką daryti, jei aplinkui trošku ir slogu, norisi ką nors keisti ir kurti, bet negali? Apie tai – rež. G. Tuminaitės spektaklis „Fantazijus“.

Nenuobodi kūrybinė lėlininkės E. Židonytės-Žekienės kelionė

„Tebemyliu savo pirmųjų spektaklių „aktores“ – dviveidę Raganą Kloansą ir tikromis ašaromis mokančią verkti jos dukrą Buboasą. Su jomis galiu parodyti žiūrovams mažus scenos stebuklus“, – sako Kauno lėlių muziejaus vedėja.

Spektaklis „Teroristas“ į stereotipų analizę pasineria be kompromisų

„Teroriste“ J. Updike‘o romanas interpretuojamas gana laisvai – spektaklyje kalbama ne apie patį teroristą, o apie terorizmą tiriančius žmones, nesėkmingai bandančius sukurti prevencinę programą.

Naujas Artūro Areimos teatro sezonas. Kasdienybės grožis slypi detalėse

4-asis AAT teatro sezonas startuos su nauja premjera pagal Virginijos Rimkaitės pjesę (2016 m. „Versmės“ konkurso laimėtoja) „Virimo temperatūra 5425“.

Atstumti ar apkabinti?261

Apie daug diskusijų sukėlusį Kamilės Gudmonaitės spektaklį, stereotipus, normas ir žmogaus prigimtį bei mūsų komentarų kultūrą – pokalbis su broliu pranciškonu Arūnu Peškaičiu OFM.

Łukaszo Twarkowskio spektaklio „Lokis“ recenzija. Žvėris2

„Lokis“ – spektaklis su užmoju ir beprotiška drąsa. Su naujumu ir pirmapradžiais elementais. Mįsle ir metafizika.

Artėjant Ingmaro Bergmano 100-osioms metinėms – spektaklis apie dvasinius reikalus

Ką skyrybos gali pažadinti žmoguje? Atsakymas – režisieriaus Kirilo Glušajevo trilogiją moters tema vainikuojančiame spektaklyje „Dvasiniai reikalai“.

Festivalyje „Gaida“ – inovatyvus ir kvapą gniaužiantis 3D spektaklis „Sculpt“

„Sculpt“ trunka apie valandą. Jo atlikėjas Philippe'as Spiesseris groja virtualiais mušaimaisiais ir erdvėje savo kūnu, rankomis bei kojomis brėžia įvairias trajektorijas.

LNDT spektaklyje „#beskambučio“ – šiuolaikinės mokyklos problemos teatralų akimis2

„Šiuo spektakliu ieškau atsakymo, kur mūsų švietimo sistemoje šuo pakastas?“, – spektaklį „#beskambučio“, kuris bus rodomas tik mokyklose, pristato režisierius Paulius Tamolė.

Vaizduotė, kviečianti išlaisvinti tiesą1

Vilniaus teatre „Lėlė“ premjera vaikams – „O Viešpatie, Vilnius!” Spektaklis atsispirdamas nuo miesto legendų kalba apie bendravimo svarbą, apie artimiausių žmonių santykius ir kaip juos keisti.

Režisierė Kamilė Gudmonaitė: „Aš noriu neatitikti moters standarto“61

„Jaučiausi įkalinta stereotipų. Maniau, kad režisierius turi būti vyriškas, logiškas, griežtas stanislavskiška prasme, netgi maniau, kad esu į tokį režisierių panaši, tačiau ilgainiui supratau, kad tai savęs apgaudinėjimas“, – sako K. Gudmonaitė.

Lėlininkas Algimantas Kumpikas: lėlę pamilstu į ją įdėjęs visą save

Naujasis Bernardinai.lt videoreportažų ciklas „Kalbinant lėlę“ skirtas lėlių teatrų istorijai ir juose kuriantiems menininkams. Pirmasis pasakojimas – apie ilgametį Kauno lėlių teatro lėlių konstruktorių Algimantą Kumpiką.

LNDT kvies istorijų kūrybai ieškoti gyvenime

Lietuvos nacionalinis dramos teatras dramaturgijos festivalio „Versmė“ metu organizuoja kūrybines dirbtuves ir seminarus, kuriuos ves užsienio dokumentinio teatro ekspertai, praktikai, teoretikai.

Gyvenimas vienas, kodėl jo nepraleidus šokant baletą?45

Choreografė Aušra Krasauskaitė tiki, kad šokio mokytojui ypač svarbu skatinti, o ne žlugdyti mokinius ir ugdyti turiningą asmenybę.

Jaunieji scenografai: „Užkalkit mane teatre!“

Viena svarbiausių scenografijos funkcijų – perteikti idėją. Veidrodžiai scenoje nėra vien veidrodžiai, o kėdės vien kėdės. Apie tai – pokalbyje su jaunosios kartos teatro dailininkėmis.

Vilniuje – unikalus povandeninis koncertas-spektaklis „AquaSonic“

„AquaSonic“ idėja – groti ir dainuoti panirus po vandeniu. Tai vienas didžiausių šiuolaikinės muzikos ir teatro festivalių pageidaujamų projektų.

Režisieriaus K. Glušajevo „Dvasiniai reikalai“ atvers žmogaus vidinio gyvenimo žaizdas

Režisierių K. Glušajevą naujam pastatymui pasirinkti emociškai skausmingą ir aštrią I. Bergmano kūrybą išprovokavo šiandienės sociumo aktualijos.

Artūro Areimos teatras pristato psichologinį trilerį „Klamo Karas: pradžia“

Artūro Areimos teatras pristato premjerą – spektaklį-žmogaus laboratoriją „Klamo Karas: pradžia“.

Spalį – net trejos LNDT tarptautinės gastrolės

Šių metų spalį suplanuotos dar trys tarptautinės LNDT gastrolės. Pirmieji išvyko „Boriso Godunovo“ kūrybinės komandos nariai į Gdanską.

Kauno valstybinis muzikinis teatras sezoną atidarė „steampunk“ stiliaus operete

Operete „Misteris X“ pagal vengrų kompozitoriaus Imreso Kálmáno sukurtą „Cirko princesę“ Kauno valstybinis muzikinis teatras pradėjo sezoną.

Kitąmet teatrų renovacijos perkels spektaklius į kitas erdves
bns

Šeši šalies teatrai jau šį sezoną planuoja nemažas rekonstrukcijas, vienose įstaigose jos truks iki rudens, kitur – kelis sezonus. 

Nuo pokalbių iki vakarėlių: „Sirenų“ klubas

Šeštadienį ir sekmadienį 19 val. LNDT Mažojoje salėje vyks italų teatro trupės „Motus“ kurtas spektaklis MDLSX, kuriame solo vaidmenį atlieka italų teatro ir kino aktorė Silvia Calderoni.

Saulė, jūra ir mirtis
Vaidas Jauniškis - menų faktūra

Teatro ir kino kritikas V. Jauniškis apžvelgia du festivalyje „Sirenos“ parodytus darbus:  rež. R. Barzdžiukaitės šiuolaikinę operą „Saulė ir jūra“ ir S. Kaegi bei D. Huberio spektaklį-instaliaciją „Nachlass, kambariai be žmonių“.

Įspūdžiai ir neišnaudotos galimybės S. Schönberger spektaklyje „Vokietukai“

Režisierė Sonya Schönberger viešėdama Vilniuje sukūrė performansą su šešiais aktoriais, kurių kiekvienas kūrė patirtį tik vienam žiūrovui, abiem keliaujant po Vilniaus Vingio parką.

„Tartiufas“ pusiaukelėj
Alma Braškytė - menų faktūra

Spektaklis išties įtraukia, kai persijungia į savo, pavadinkim, antrąjį registrą ir iš referavimo į tradiciją pereina į gaivią, šiuolaikinę teatrinę artikuliaciją ir pjesės svarstomos temos savarankišką interpretavimą.

Oskaro Koršunovo „Tartiufas“

Šią savaitę režisierius Oskaras Koršunovas pristatė savo naująjį spektaklį „Tartiufas“. Dalijamės akimirkomis iš premjeros.

Teatriniai nardymai su „WhaleSounds“

Dvejus metus banginių garsų metaforą „WhaleSounds“ nariai naudojo tik muzikos scenoje, o dabar nori naujus metodus pritaikyti ir teatro scenoje. Kūrybinė „WhaleSounds“ grupė svečiuosis ir Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Prasidėjo festivalis „Sirenos“

Šiųmetį festivalį „Sirenos“ nudžiugino ypatingas užsienio teatro ekspertų susidomėjimas, o pačioje festivalio programoje šiemet pristatomos net trys premjeros.