Teatras | Kultūra

Publika – spektaklis režisieriui (IV)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

„Man svarbiausias laikas yra pauzė tarp spektaklio pabaigos ir plojimų protrūkio“, – teigia aktorė, režisierė I. Stundžytė.

Publika – spektaklis režisieriui (III)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

Pasak K. Glušajevo, labai daug lemia tai, kiek scenoje esantis aktorius išskaido publiką į atskirus žmones. Jei aktorius vieną žiūrovą kalbina geranoriškai, salė jaučiasi, tarsi jis taip elgtųsi su visais.

Aktorius V. Rumšas apie Atgimimo laikotarpį: „Tai buvo didžios energijos metai“

V. Rumšas tinklalaidėje pasakoja, kad Atgimimo laikotarpiu teatre veikė slapta spaustuvė ir slaptas radijas, kuriame jis skaitė pjeses.

Apie R. Tumino premjerą Kinijoje: „Tai buvo fantastiškas reginys“!

Visą mėnesį režisieriaus R. Tumino premjera „Faustas“ bus rodoma įvairiuose Kinijos miestuose.

Publika – spektaklis režisieriui (II)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

„Tai, ar teigiamai, ar neigiamai žmonės įvertins spektaklį, man darosi vis mažiau įdomu“, – sako režisierius A. Jankevičius.

Publika – spektaklis režisieriui (I)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

Režisierė D. Ibelhauptaitė teigia, kad reikėjo stipriai dirbti, kad sugrąžintų į operą žmones, kurie mokyklos laikais per prievartą buvo atitempti į LNOBT ir galbūt pataikė į jiems neįdomų spektaklį.

O. Koršunovas: „Nekrošiaus teatrą suvokiau kaip dvasinį apsivalymą“

Skaitykite režisieriaus O. Koršunovo mintis, nuskambėjusias tarptautinėje konferencijoje, skirtoje E. Nekrošiaus kūrybai.

Asmeniniais patyrimais paremta istorija apie Dauno sindromą turinčių žmonių (ne)integraciją

Kodėl žmonės, turintys Dauno sindromą, vis dar gyvena tarsi atskiruose „getuose“? Apie tai D. Gumausko premjera „Mongolija“.

Klaipėdos dramos teatre – O. Koršunovo režisuota „Mūsų klasė“

Klaipėdos dramos teatre įvyko spaudos konferencija, kurioje pristatyta būsimoji premjera – lenkų dramaturgo T. Słobodzianeko „Mūsų klasė“. Spektaklio režisierius – O. Koršunovas.

Baltijos taikomojo teatro mokykla kviečia scenos meno profesionalus ir teatro mokytojus

Menų agentūra „Artscape“, jau ne vienus metus sėkmingai vykdanti socialinius pokyčius skatinančias meno veiklas, pradeda didelį tarptautinį projektą BATS.

Neteisti, bet netylėti

A. Smolar spektaklis „Sulėtintai“ – apie prievartos ištakas, apie santykius darbo aplinkoje, apie žmones, kurie kuria kartu, ir apie tarp jų gimstančią emocinę, psichologinę, fizinę prievartą.

Ką teatrai žino apie savo publiką? (II)
Ramunė Balevičiūtė - Teatro žurnalas

Kodėl teatre kartais įvyksta „nesusikalbėjimų“ su publika?

Ką teatrai žino apie savo publiką? (I)
Ramunė Balevičiūtė - Teatro žurnalas

Kiek ir iš kokiais aspektais savo žiūrovais domisi Lietuvos teatrai? Ar teatrai siekia tenkinti publikos lūkesčius, ar vis dėlto juos formuoti?

O. Koršunovo „Mūsų klasė“ Klaipėdos dramos teatre – labai laukiama premjera

„Mūsų klasė“ nėra įprasta pjesė apie gėrį ir blogį, apie aukas ir budelius. Čia kiekvienas veikėjas vertas kad ir nedidelės užuojautos.

Aktorė V. Mainelytė tinklalaidėje: „Teatre tuomet veikė šeimos, giminės principas“

V. Mainelytė pasakoja, kaip kartu su kolegomis teatro autobusu vyko ir į Baltijos kelią, o per Sausio 13-osios įvykius stengėsi ieškoti pagalbos Latvijoje.

S. Sondheimo legendiniame miuzikle „Into the Woods“ – žvilgsnis į savo vidinį mišką

Pasak Rusų dramos teatre dirbančių kūrėjų komandos, tai bus savita penkių persipinančių pasaulio pasakų interpretacija, skirta susitikimui su pačiu savimi.

Iki smurto kultūros priveda maži dalykai

„Kai kalbame apie smurtą, neturime omenyje vien tiesioginio ir akivaizdaus smurto, kalbame ir apie psichologinį, ir apie simbolinį smurtą, kuris paslėptas smulkmenose“, – teigia spektaklio „Sulėtintai“ režisierė A. Smolar.

Degantis E. Nekrošiaus meno fortas

„Apima dvejopas jausmas, – ir kai įeisite, tai pajusite. Nes tie daiktai, tie objektai – tai, kas yra parodoje, – tie, kurie žino Nekrošiaus teatrą, – jie tiesiogine ir perkeltine prasme degė scenoje.“

„Mūsiškiai“ – spektaklis apie prarandamą atmintį ir besitęsiantį abejingumą

„Mūsiškiai“ atspindi jau dvejus metus užduotą meninę kryptį, kurioje teatras – tai alternatyva kasdieniame žmogaus gyvenime, leidžianti pamatyti pasaulį ne tokiu įprastu kampu.

„Mūsų klasės“ scenografas G. Makarevičius: „Dramaturgija turi sudrebinti“

„Dirbant su Oskaru viskas labai aišku: jis turi sprendimą, per daug jo nedetalizuoja. Aš turiu laisvės, bet kryptis aiški“, – teigia G. Makarevičius.

Premjerai besirengiantis Mažasis teatras: „Apkabinsime mūsų mažuosius žiūrovus“

G. Latvėnaitė-Glušajeva mamas ir kūdikius kviečia į premjerą „Manuliukai“. Tai judesio, muzikos ir spalvų spektaklis 6–36 mėnesių vaikams.

Viskas į viršų. Aktorė V. Kuodytė apie režisierių E. Nekrošių

E. Nekrošius niekada nesirinkdavo stereotipinio kelio, teigia V. Kuodytė: „Iš kiekvieno norėjo ištraukti autentiką, o jeigu nori būti autentiškas, turi atmesti stereotipinius teatrinius ėjimus. Atmesti ir jaustis nesaugus.“

NDG erdvėse „Eimunto Nekrošiaus meno fortas“

Nacionalinėje dailės galerijoje atidaroma E. Nekrošiaus teatrui skirta paroda. Ekspozicija NDG – platesnės žymaus Lietuvos režisieriaus atminimo programos „Paskutinieji“ dalis.

Šešioliktasis teatro žurnalas: kaip įvertinti kritiką?

Kokios kritikos formos patraukliausios ir adekvačiausios medijų ir socialinių tinklų amžiuje ir kiek forma svarbi vieniems pirmųjų skaitytojų – spektaklių kūrėjams?

O. Koršunovas apie artėjančią premjerą Klaipėdoje: „Yra dalykų, kuriuos neužtenka tik žinoti“

„Atėjo ekranų religija. Ekranai mus supa, jie mūsų rankose. Tai iš tiesų iššūkis teatrui“, – teigia O. Koršunovas.

Pojūčių teatro įkūrėja K. Žernytė: „Pojūčiai žmogų priartina prie savęs paties“

Žmonių jutimo organai visame pasaulyje vienodi, nuo kultūros priklauso, kiek jie išvystyti ir kaip laisvai jais žmonės gali žaisti, įsitikinusi Pojūčių teatro įkūrėja.

A. Sakalauskas apie „Literatūros pamokas“ ir gyvenimą prieš 30 metų

Naują LNDT tinklalaidė iš ciklo, skirto Laisvės 30-mečiui. Teatrologė D. Šabasevičienė kalbina aktorių A. Sakalauską, kuris pasakoja apie to meto spektaklius.

Tebūnie tai mirtis, užtat kokia jos laikysena
Rimgailė Renevytė - Menų faktūra

Teatro „mechanizmas“ šiame spektaklyje ryškiausiai šifruoja žiūrovą: teatras – tai jausmų bordelis, į kurį kaskart einama patirti iliuzijos bei jos teikiamų emocijų.

J. Trimakaitė: „Kalbėdami apie mirtį, kalbame apie gyvenimą, jo vertę“

„Man labai norėjosi parodyti gyvybės augimo procesą ir žmonių kartų kaitą“, – sako spektaklio vaikams „Antis, Mirtis ir tulpė“ kūrėja.

M. Davydova: tai, ką suvokiau apie Rusiją, vyksta visame pasaulyje

M. Davydovos „Checkpoint Woodstock“ – tai tarytum pirmojo spektaklio „Amžinoji Rusija“, kurį lietuvių publika prieš pusmetį turėjo progos pamatyti, tęsinys.

Lapkričio 21–30 d. – savaitė, skirta E. Nekrošiui atminti

PASKUTINIŲJŲ programoje bus parodyti paskutinieji Lietuvoje sukurti Nekrošiaus spektakliai, įvyks jo kūrybai apmąstyti skirta tarptautinė konferencija.

„Tu mane pašaukei“: aktorė ir pedagogė Viktorija Kuodytė
Bernardinai.TV

„Mano pašaukimas yra tarnystė, – sako aktorė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja V. Kuodytė, – atliepti žmonėse kažką.“

A. Areimos teatras pristato edukacinių renginių ciklą „Projekcija“

Lapkričio 16–gruodžio 14 d. AAT atvers duris jauniems kūrėjams ir teatro žiūrovams, besidomintiems šiuolaikiniu Europos ir pasaulio teatru.

Miuziklas „Into the Woods“ ir netikėtas pasakų pasaulis

S. Sondheimo miuziklą Lietuvos rusų dramos teatre režisuoja V. Malinauskas, muzikinis vadovas – J. Batesas, garsus operų ir miuziklų statytojas.

Po jaukaus teatro vėliava
Alma Braškytė - Menų faktūra

Kas turi atsitikti žmogui, kad jis artėjant senatvei neprisimintų (ir nenorėtų prisiminti) savo gyvenimo? Apie tai yra naujausia Vilniaus mažojo teatro premjera.

„Noktiurnas“. Kaltės ir atleidos motyvas
Gediminas Jankus - Lietuvos rašytojų sąjungos Kauno skyrius

Režisieriaus G. Padegimo „Noktiurnas“ sukurtas pagal ne vieną prestižinį apdovanojimą pelniusią šiuolaikinio pagarsėjusio amerikiečių rašytojo ir dramaturgo A. Rappo pjesę.

Tinklalaidė su dailininku J. Arčikausku. Kaip 1989 m. per naktį sukūrė „Pabudimo“ scenografijos maketą

Prieš 30 metų J. Arčikauskas prisidėjo prie etapinių spektaklių – „Pabudimo“ ir „Vėlinių“ – kūrimo.

Ilgaamžiame O. Koršunovo spektaklyje „Meistras ir Margarita“ – jau ir M. Repšys

Šiandien spektaklį „Meistras ir Margarita“, pasak D. Šabasevičienės, privalome puoselėti kaip vieną ryškiausių šviesaus atminimo scenografės J. Paulėkaitės kūrybos pavyzdžių.

Kulkos taškas gale, arba Kodėl Majakovskis?
Rasa Vasinauskaitė - Menų faktūra

Kad Majakovskis svarbus ir mums, dar iki spektaklio „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“ premjeros kalbėjo režisierius J. Vaitkus ir scenografas J. Arčikauskas.

Režisierius G. Padegimas apie E. Balsio operą „Kelionė į Tilžę“: tai kietas riešutėlis

Pasak G. Padegimo, „Kelionę į Tilžę“ ypač jautru kurti pamaryje – juk ši istorija ir įvyko netoli Klaipėdos: pasakojame apie pamarį, Nemuną, jo pakrantes.

Spektaklis „Vienas gestas“ kviečia išgirsti vieniems kitus

Spalio 30 d. Klaipėdos dramos teatre Varšuvos „Nowy Teatr“ atveža unikalųspektaklį, kuriame vaidina keturi klausos negalią turintys aktoriai.

E. Nekrošiaus pagerbimas Liubline ir Maskvoje

Valstybinis jaunimo teatras išvyksta į gastroles tarptautiniuose festivaliuose Liubline ir Maskvoje dalyvauti režisieriaus E. Nekrošiaus pagerbimui skirtuose renginiuose.

Klaipėdos dramos teatras išvyksta į gastroles Sankt Peterburge ir Maskvoje

Klaipėdos dramos teatro trupė su spektakliu „Kalės vaikai“ (rež. E. Nekrošius, aut. S. Šaltenis) spalio 12 dieną išvyksta į gastroles Rusijoje. 

Tinklalaidė su J. Vaitkumi. Apie spektaklius prieš 30 metų

LNDT teatrologė D. Šabasevičienė kalbina režisierių J. Vaitkų, kuris po Nepriklausomybės atgavimo tapo tuometinio Lietuvos akademinio dramos teatro meno vadovu.

„Sirenose“ – žiūrovus sujaudinęs spektaklis iš Palestinos „Taha. Poeto gyvenimas“

Apie monospektaklį, sukurtą pagal A. Hoffman knygą „Mano laimė nepanaši į laimę“ ir įkvėptą palestiniečių poeto gyvenimo.

Baltijos šalių šiuolaikinis cirkas: santykių ir nuobodulio temos

„Naujojo cirko savaitgalio‘19“ šiuolaikinio cirko mėgėjai turėjo galimybę vieną po kito išvysti latvių trupės „Faux Pas“ ir lietuvės G. Degutytės kūrinius, kuriuos vienijo naudojamas lankas.

A. Areimos teatro premjera „Electronic City“: nusilenkime savo pražūčiai

Spektaklis „Elektroninis miestas“ – tai pasakojimas apie skaitmeninį pasaulį, kurio veiksmas vyksta elektroniniame metropolyje, globaliniame mieste, kuriame dominuoja universaliųjų paslaugų pramonė.

Klaipėdos dramos teatre – M. Kimelės „Antigonės“ premjera

Spalio 5 ir 6 d. Klaipėdos dramos teatro Mažojoje salėje žiūrovų laukia premjera – vieno žymiausių XX a. prancūzų dramaturgo J. Anouilh'o drama „Antigonė“.

Dramaturgas G. Grajauskas: „Mums nereikia naujo Nekrošiaus – reikia tiesiog talentingų režisierių“

Pokalbis su Klaipėdos dramos teatro meno vadovu G. Grajausku apie dramos rašymo ir statymo meną, jo pjesių knygą „Kas prieš mus“ ir tai, kaip užsiauginti publiką, kuri neieškotų teatre komercinių spektaklių.

LNDT generalinis direktorius M. Budraitis apie gyvenimą prieš 30 metų

Lietuvos nacionalinis dramos teatras pristato laisvės 30-mečiui skirtą interviu ciklą. Kas vyko scenoje, užkulisiuose ir teatro bufete prieš pat Atgimimą ir jo metu – 1989–1990 metais?