Evgenios Levin nuotrauka

Nesiseka mums su turizmu, nesiseka mums su turizmo populiarinimu Lietuvoje ir nesiseka mums su mūsų įvaizdžio kūrimu. Kartais atrodo, kad jei Lietuvoje nebūtų už turizmą atsakingų valstybinių įstaigų, tai turistų būtų daugiau. Kaip galima sugalvoti šūkį „Tikra yra gražu“, tačiau dėti nuotraukas, kurios su Lietuva niekaip nesusijusios. Juk tai prieštarauja pačiai koncepcijai, ją griauna. Projekto vykdytojai sako, kad svarbu emocija. Emocija yra svarbu, bet nusivylimas, paaiškėjus, kad tai buvo netikra, bus stipresnis. Deja, tokį projektą finansavo Turizmo departamentas.

Apie neregėtą dalyką, kad šalies oficiali institucija, kviesdama atvykti į Lietuvą, deda kitų kraštų nuotraukas, parašė ir BBC. Taip buvo atkreiptas pasaulinės žiniasklaidos dėmesys. Ir ar supranta Turizmo departamento darbuotojai, kokią žalą Lietuvai padarė? Ši informacija apie tai, kad Lietuva save pristatydama naudoja kitų šalių nuotraukas, išliks internete. Žmogus, kuris susidomės, kad gal būtų įdomu aplankyti Lietuvą, tikrai paieškos informacijos internete. Ir atras tokį dalyką. Tada jam iškils klausimas: kaip žinoti, ar tikrai apie Lietuvą pateikiama informacija yra teisinga? Kaip tikėti tuo, kas parašyta apie Lietuvą? Gal geriau tuomet važiuoti į Slovakiją. Arba Čekiją. Norėta padaryti gerą darbą, tačiau iš tiesų padaryta didelė žala.

Nauja koncepcija nebuvo tokia drąsi, pasirinktas labai bendras šūkis „Tikra yra gražu“. Tai tinka visiems ir apie viską. Tik netinka vienu atveju – jei nuotraukomis klaidini potencialius turistus. Taip, žmonėms patinka gražūs paveiksliukai. Tačiau gražių nuotraukų galima padaryti bet kuriame pasaulio kampelyje. Mūsų planeta yra graži. Na, tik mes, žmonės, ją subjaurojame. Turizmo departamentas nuėjo pačiu lengviausiu keliu – tradiciniu ir banaliu.

Iš tiesų reikia eiti kitu – reikia atrasti mūsų išskirtinumą ir tai parodyti pasauliui. Niekam neįdomu nuvykti ir pamatyti dar vieną eilinį ežerą, tegu ir gražų. Ar apžvalgos bokštą. Reikia jau šiek tiek daugiau nei vien gražių nuotraukyčių. Turizmo srityje dirbantys asmenys privalo kardinaliai pakeisti savo mąstyseną, jei norime pasiekti proveržio šiame bare.

lrt