Lietuvos Respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuota nacionalinė socialinio saugumo kampanija „Už saugią Lietuvą“ mini savo veiklos metų sukaktį. Ta proga šalies vadovė pasveikino ir apdovanojo gražiausias kampanijos iniciatyvas, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu kampanijos puslapyje užregistruota daugiau nei 400 asmeninių ir visuomeninių iniciatyvų, padedančių lengviau įveikti priklausomybes, smurtą, savižudybes, skatinančių globoti ir įsivaikinti. Šalies vadovė sveikindama įsimintiniausias iniciatyvas pažymėjo, kad didžiausią reikšmę turi ne iniciatyvų gausa, o jų galia ir nešama nauda aplinkiniams.

Už gyvybių saugojimą ir efektyvią savižudybių prevencijos programą prezidentė apdovanojo Savižudybių prevencijos darbo grupę Kupiškio rajone. Anksčiau šalyje garsėjęs didžiausiu savižudybių skaičiumi, rajonas jau metai kaip nėra užfiksavęs nei vienos savižudybės.

Prie kampanijos prisijungusi bendrovė „Circle K Lietuva“ įmonės socialines veiklas nukreipė bendriems tikslams kartu su kampanija įgyvendinti. Jau atidaryti pirmieji du dienos centrai Zarasuose ir Pasvalyje, o iki vasaros duris atverti planuoja dar du. Bendrovė taip pat finansuoja socialinių darbuotojų mokymus ir remia kampanijos ambasadoriaus Andriaus Tapino vizitus po atokiausias šalies mokyklas.

Už atvertas savo šeimos namų duris neįgaliai mamai ir jos sūnui prezidentė padėkojo Irenai Jablonskienei iš Sūdavos kaimo Vilkaviškio rajone. Jau 14 metų Irena šią šeimą prižiūri visiškai neatlygintinai.

Už svarbius ir įkvepiančius žingsnius gydant nuo priklausomybių šalies vadovė apdovanojo dvi iniciatyvas. Ukmergės rajono Tulpiakiemio vaikų dienos centras vos per kelis mėnesius sugebėjo pakeisti dešimčių žmonių gyvenimus ir apgaubti juos rūpesčiu.

Socialiai atsakingas projektas „Lech Lecha design“ suteikė antrą šansą socialinėje atskirtyje atsidūrusiems žmonėms – įtraukė juos į originalios kolekcijos iš padėvėtų drabužių kūrimą. Kartu tai ir socialinio verslo iniciatyva – ateityje planuojama darbo vietas kurti nuo priklausomybių sveikstantiems žmonėms.

Į kovą su smurtu stojęs Lietuvos verslo moterų tinklas apsiėmė globoti smurtą patyrusias moteris iš Vilniaus krizių centro. Verslininkių parengtas veiklos planas – mentorystė, savišvietos užsiėmimai ir paskaitos duoda vaisių – įsidarbinti ar rasti mėgstamą veiklą pavyko jau kelioms krizę išgyvenusioms moterims.

Prezidentė pasveikino reklamos agentūrą „Idea Group“ ir bendrovę „JCDecaux“ už inovatyvią ir paveikią socialinę lauko reklamą „Matai – esi atsakingas“. Reklama skirta patyčių stebėtojams, liudininkams, kurie mato vykstančias patyčias, tačiau nekreipia į jas dėmesio. Žmonės raginami nelikti abejingais, pastebėti smurtą ir reaguoti į tai.

Pasak šalies vadovės, kampanijai iškeltų tikslų neįmanoma pasiekti per metus ar dvejus, tačiau nuveiktų darbų ir gerųjų iniciatyvų gausa pranoksta lūkesčius ir toliau sparčiai auga.

Tam, kad socialiniai pokyčiai lengviau skintųsi kelią, prezidentė inicijavo 9 įstatymų pataisas. Priimtas jų paketas dėl globos įstaigų pertvarkos, vaiko teisių apsaugos stiprinimo, patyčių.

Kartu su ekspertais ir nevyriausybinių organizacijų atstovais pradėti kurti ir pristatyti modeliai, padedantys savivaldybėms motyvuoti nuo priklausomybių kenčiančius žmones pradėti gydytis, užtikrinantys, kad emocinė pagalba žmogų pasiektų visose grandyse. Siekiant tikslo Lietuva – be globos namų, kampanijos suburta specialistų komanda lankosi savivaldybėse, kur domisi, su kokiomis kliūtimis susiduriama įgyvendinant globos įstaigų pertvarką, dalinamasi kitų savivaldybių gerąja praktika ir specialistų patarimais.

Per metus buvo sustiprinta 10 vaikų dienos centrų, vienas po kito steigiami nauji. Visa tai – su verslo įmonių pagalba, kurių prie kampanijos prisijungė jau per 40.

Vis daugiau į kampanijos veiklą įsitraukia užsieniečiai: NATO pajėgų integravimo vadavietė, ambasados, taip pat užsienio lietuviai.

Prezidentė padėkojo kampanijos ambasadoriams, partneriams ir bičiuliams už supratimą ir veiklumą. Šalies vadovė pakvietė visus ir toliau aktyviai tęsti prasmingus darbus.


lrt