Glenn Carstens Peters/unsplash.com

20 tūkstančių eurų – tokio dydžio parama atiteko konkurso „Už ryšį, kuriuo galiu pasitikėti“ nugalėtojui Dariui Juravičiui, kurio socialinio verslo idėja ekspertų komisijos buvo pripažinta verčiausia pagrindinio prizo.

Konkurso nugalėtojas kurs platformą, kurioje vaikai edukacinėmis priemonėmis, tokiomis kaip testai ar žaidimai, išmoks pagrindines saugumo internete taisykles. Vėliau jie turės pademonstruoti įgytas žinias, o už surinktus taškus gaus virtualių pinigų, kuriuos galės išleisti pirkdami žaidimus internete.

„Džiaugiamės galėdami dalintis savo sėkme. Stengsimės Dariui kaip tik galime padėti ir tikiu, jog kartu pasieksime esminių pokyčių vaikų saugumo internete srityje“, – nugalėtoją sveikino Tele2 generalinis direktorius Lietuvoje Petras Masiulis.

Socialinius verslininkus, turinčius inovatyvių idėjų, sprendžiant vaikų problemas, remiančios organizacijos „Reach for Change“ organizuoto konkurso finale kovėsi keturių idėjų autoriai. Juos lapkričio 17 d. Prezidentūroje vykusio antrojo konkurso etapo metu atrinko iš aštuonių ekspertų ir dešimties vaikų sudaryta komisija.

Pranešimo autorių nuotr.

„Jei pavyks, projektas dienos šviesą išvys jau birželį, moksleivių atostogų metu, kai jie turi daugiausia laisvo laiko. Tai bus visiškai naujų įpročių formavimas, tačiau tikiu idėja ir neabejoju, jog ateityje ji virs stipriu verslu“, – kalbėjo telekomunikacijų bendrovės Tele2 įsteigto pagrindinio prizo laimėtojas D. Juravičius.

Konkurso finalininkai buvo pagerbti specialiame trečiadienio vakarą Švedijos ambasadoje Vilniuje vykusiame renginyje. Finalistus ir vakaro svečius priėmė Švedijos ambasadorė J. E. Maria Christina Lundqvist, į renginį iš Švedijos atvyko ir „Reach for Change“ organizacijos generalinė direktorė Sofia Breitholtz.

„Savo organizacijos veikla siekiame sisteminių pokyčių, kuriuos gali daryti tik stiprios, drąsios ir nuolat idėjas generuojančios asmenybės. Būtent tokie buvo ir šio konkurso dalyviai, kurių idėjos nenusės Lietuvoje – „Reach for Change“ socialinio verslo lyderiai tampa ir globalaus tinklo dalimi“, – teigė organizacijos vadovė Sofia Breitholtz.

Konkurso nugalėtojui atiteko ne tik 20 tūkstančių eurų prizas. „Reach for Change“ visus metus jam bei kitiems finalininkams įsipareigojo nemokamai organizuoti profesionalų konsultacijas, kurios padės socialinio verslo idėjas paversti tikrove.

2010 m. Švedijoje įkurta, bet savo veiklą septyniolikoje valstybių trijuose žemynuose vystanti organizacija „Reach for Change“ šiemet prisijungė prie Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos socialinės kampanijos „Už saugią Lietuvą“.

Konkurso temą organizacija pasirinko dėl visuomenėje opios problemos, kurios mastą atskleidė „Tele2“ užsakymu atliktas 9 – 14 metų vaikų elgesio internete tyrimas.

Paaiškėjo, kad kas trečias vaikas internete teigia patyręs patyčių, kas antras išsigando virtualioje erdvėje aptikto smurto proveržio, o vienas iš dešimties leidosi į kalbas su nepažįstamaisiais.