Lifecutter. Mitjos Licar ir Tileno Sotlerio nuotrauka

Festivalio GAIDA 2018 elektroninės muzikos scena šiemet pilna ir žymių vardų, ir pirmąkart Lietuvoje pristatomų projektų, ir įdomių pažinčių. Viena tokių, be abejo, taps Lifecutter slapyvardžiu koncertuojančio slovėno Domeno Učekaro pasirodymas, bei lietuvių muzikanto ir menininko Mišos Skalskio debiutas festivalyje GAIDA, kuriam jis ruošia naują erdvinį kūrinį. Šiuodu pasirodymai Šiuolaikinio meno centre rengiami lapkričio 2 d. vakarą, kurio metu vyks ir pasaulinio garso trimitininko Markuso Stockhauseno bei italų elektroninės muzikos atlikėjo MartuX-M bendras koncertas „Atlas“.

Slovėnų elektroninės muzikos atlikėjas Lifecutter toli gražu nėra elektroninės muzikos scenos naujokas. Jo kūryboje atsispindi daugiaplanis kontekstas, kuriame formavosi jo muzikos skonis. Lifecutter yra grojęs bosine gitara vietinėse sunkiojo pankroko grupėse, buvo grupės „Icarus Down“ narys – iš šio laikotarpio atkeliavo indie roko apraiškos jo kūryboje.

Populiariosios muzikos dainų kūrimo patirties muzikantas įgijo projekte „Neon Spektra“. Neabejotiną šio menininko įvairiapusiškumą patvirtina ir bendras projektas su senu draugu Nevenu M. Agalma – vis dar labai gyvybingas rėksmingasis noise muzikos duetas „Onterjabbit“. Savo patirtį noise projektuose menininkas perkelia į elektroninę muziką, kurdamas tamsios atmosferinės įtampos kupiną energijos bombą, randančią savo vietą ir klausytoją tiek klubuose, tiek muzikos festivaliuose.

Kita šio vakaro intriga – jaunosios kartos lietuvių kūrėjas Miša Skalskis. Vilniuje, Roterdame ir Amsterdame gyvenantis ir kuriantis menininkas, Hagos karališkosios konservatorijos Sonologijos instituto absolventas savo pasirodymams ieško įvairiausių formų – tai ir solo koncertai, ir garsinės instaliacijos ar performansai su šokio judesiais ir tekstų skaitymais.

M. Skalskio kūriniams būdingas nesuderinamų garsovaizdžių ir garsinių erdvių gretinimas bei duoklė daugiasluoksniam Vilniaus krašto kultūriniam palimpsestui. Festivaliui GAIDA 2018 menininkas ruošia specialų erdvinį kūrinį, kuriame tikėtini dieviškosios komedijos choro balsai, ritualinių apeigų aliuzijos, telefono skambučių aidai, pompastiška kasdienybės drama ir vakarietiškai muzikos tradicijai nebūdingos melodijos ir harmonijos.

Pažintis su Lifecutter ir Mišos Skalskio kūryba laukia tą patį vakarą, kai bus pristatomas garsiojo trimitininko M. Stockhauseno ir italų elektroninės muzikos atlikėjo MartuX-M bendras projektas „Atlas“. Judviejų darbas apibūdinamas kaip tikra garsų alchemija. Išgautas inovatyvus skambesys peržengia visas žinomų žanrų ribas: šis ambientinės, šiuolaikinės, elektroninės muzikos ir džiazo lydinys – tai lyg naujas, unikalus ir savitas žanras. Įdomu, kad projektą „Atlas“ įkvėpė garsusis brolių Wachowskių filmas „Debesų žemėlapis“. „Šis projektas – tai lyg emocijų žemėlapis, emocinė geografija“, – sako muzikantai ir pacituoja eilutę iš filmo: „Visas sienas lemta peržengti, ir aš žinau, kad atsiskyrimas yra iliuzija...“

Markuso Stockhauseno ir MartuX-M, taip pat Lifecutter bei Mišos Skalskio koncertas – lapkričio 2 d., penktadienį, 20 val. Šiuolaikinio meno centre.