„Banchetto Musicale“ organizatorių nuotrauka

Šiųmetinio, 29-ojo, festivalio „Banchetto Musicale“ tema – moterys. Koncertuose dominuosianti tema atkreips dėmesį į moters vaidmenį viduramžių, Renesanso ir baroko muzikos istorijoje – į moterį kaip kompozitorę, mūzą, istorinę ar legendinę figūrą, archetipą.

Festivalis prasidės iš ilgos užmaršties prikeltos Antonio Maria Bononcini operos „Andromeda“ koncertiniu atlikimu. Jos siužetas pagrįstas graikų mitu apie nepaprasto grožio karaliaus dukterį, kurią nuo neteisingos bausmės išgelbsti Persėjas. Operos muzika gaiviai suskambės graikų ansamblio „Ex Silentio“ (vad. Dimitris Kountouras) rūpesčiu.

Kita šių metų festivalio kulminacija – Georgo Philippo Telemanno opera-komedija „Pimpinone“. Žaismingą muzikinį pasakojimą apie Pimpinonės ir jo tarnaitės Vespetos flirtą ir kivirčus parengė tarptautinis atlikėjų būrys, vadovaujamas Claudio Levati ir Alinos Rotaru.

Pristatydamas programą „Hildegardos Bingenietės vizijos“, austrų ir vengrų „Ensemble Mandel“ klausytojus panardins į mistinį išskirtinės viduramžių moters pasaulį, moters, kuri buvo ne tik kompozitorė, bet ir vienuolė, rašytoja, mąstytoja, gamtos mokslų pradininkė.

Siekiant paminėti Vilniaus arkikatedros Šv. Kazimiero koplyčios statybos pradžią prieš 400 metų, koncerte, kurį parengė choras ir konsortas „Brevis“, „Schola gregoriana Vilnensis“ ir vargonininkas Balys Vaitkus, bus galima pirmą kartą išgirsti nepaprasto likimo ankstyvojo baroko italų kompozitorės, benediktinės Chiaros Margaritos Cozzolani Vakarinę liturginę valandą.

„Banchetto Musicale“ organizatorių nuotrauka

Pažintis su kita ryškia moterimi, šįkart iš Prancūzijos – Élisabeth Jacquet de La Guerre, – klausytojų laukia lenkų ansamblio „Royal Baroque Ensemble“ koncerte. Programa, pavadinta „Le passage de la mer Rouge“ („Raudonosios jūros perėjimas“) atskleis išskirtinės muzikos asmenybės, gyvenusios ir kūrusios karalių Liudviko XIV ir Liudviko XV laikais, muzikos grožį.

Ansamblis iš Ispanijos „Capella de Ministrers“ festivalio uždarymui parengė muzikinę programą „Lukrecija Bordžija“. Tai italų Renesanso muzikos kompozicijų pynė, temiškai pristatanti ypač spalvingą asmenybę – popiežiaus Aleksandro VI dukterį, turėjusią įtakos ne tik painiam to meto politiniam gyvenimui, bet ir įkvėpusią daugelį menininkų.

Kaip ir kasmet, festivalis į vieną koncertą pakviečia ir jaunuosius klausytojus. Šiemet koncertą visai šeimai parengė lietuvių ansamblis „In campo aperto“, kuris per viduramžių muzikos kompozicijas papasakos istoriją apie šv. Klarą – jaunąją ir pasišventusią šv. Pranciškaus Asyžiečio bendražygę.

Kita svarbi festivalio „Banchetto musicale“ tema – istorinė; šiemet minimos 450-osios Liublino unijos metinės. Sukaktį pažymės net du koncertai su Lenkijos ir Lietuvos Renesanso muzikos programomis. Pirmąją – „Dovana Karaliui“ – pristatys žymus vokiečių liutnininkas Joachimas Heldas, o į koncertą „Klausykitės manęs, visos tautos“ pakvies vienas garsiausių Lenkijos vokalinių ansamblių „Cracow Singers“.

Festivalis „Banchetto musicale“ vyks 2019 m. rugsėjo 8–26 dienomis Vilniuje – Valdovų rūmuose, Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje, Pranciškonų bažnyčioje, Bernardinų bažnyčioje ir Vilniaus arkikatedroje Bazilikoje.

Daugiau informacijos rasite apie festivalio koncertus rasite festivalio interneto svetainėje arba festivalio Facebook puslapyje.

Organizatorių informacija