Popiežius Pranciškus laiko Amazonijoje sukurtą statulėlę.

EPA nuotrauka

Prieš porą dienų du asmenys anksti rytą užėjo į šalia Vatikano esančią Švč. Mergelės Marijos bažnyčią ir pavogė iš Amazonijos regiono atskraidintas medines statulėles, vaizduojančias nėščią moterį. Vietos gyventojai tomis statulėlėmis tradiciškai simbolizuoja vaisingumą, motinystę, gyvybės sakralumą bei žmogaus ryšį su „Motina Žeme“. Minėtieji asmenys, pavogę statulėles, jas vėliau įmetė į Tibro upę.

Švč. Mergelės Marijos bažnyčioje prieš porą savaičių atidaryta paroda apie katalikų misijas Amazonijoje. Būtent šio regiono klausimams aptarti Vatikane šiuo metu tebevyksta Vyskupų sinodas. Nėščios moters statulėlės didelio dėmesio sulaukė sinodo atidarymo dieną – spalio 4-ąją, kai Vatikano soduose grupė Amazonijos čiabuvių atliko medžių sodinimo ritualą, kurio metu lenkėsi prieš šiuos medžio dirbinius. Visa tai stebėjo ir popiežius Pranciškus. Vatikanas vėliau pakomentavo, kad ritualą organizavo patys Amazonijos atstovai, o nėščia moteris „nevaizduoja Mergelės Marijos“. Šios statulėlės vėliau buvo nešamos ir Kryžiaus kelio procesijoje, kurioje dalyvavo keli sinode dalyvaujantys vyskupai.

Amazonijos gyventojų ritualas Vatikano soduose.

EPA nuotrauka

Į krikščionišką erdvę „įkelta“ Amazonijos genčių simbolika sukėlė skirtingas tikinčiųjų reakcijas. Vieni katalikai čia neįžvelgia nieko blogo, kiti stebisi ir teigia esantys sutrikę, o dar kiti – piktinasi. Pastarajai stovyklai greičiausiai ir priklauso vandalizmo akto autoriai, kurie savo veiksmus nufilmavo ir paskelbė jutubo platformoje. Greitai toje pačioje jutubo paskyroje ir įvairiose interneto svetainėse pasipylė komentarai, giriantys vandalus už drąsą, „įvykdytą teisingumą“ ir „pagoniškų stabų“ sunaikinimą.

Šventojo Sosto Komunikacijos dikasterijos vyriausiasis redaktorius Andrea Tornielli „Vatican News“ tinklalapiui parašė komentarą, kuriame statulėles pavogusius asmenis vadina „naujaisiais ikonoklastais“. Tokiems žmonėms Tornielli siūlo pasiskaityti trumpą tekstą, kurio autorius – neseniai šventuoju paskelbtas anglų kardinolas Johnas Henry Newmanas.

1878 m. paskelbtoje „Esė apie krikščioniškosios doktrinos vystymąsi“ kardinolas analizuoja pagoniškųjų elementų integravimą krikščionybėje.

Šv. Johnas Henry Newmanas. Katalikų Bažnyčios Anglijoje ir Velse iliustracija

J. H. Newmanas rašo: „Šventyklų naudojimas, ypač jų dedikavimas šventiesiems, dekoravimas medžių šakomis, taip pat smilkalai, lempelės ir žvakės, votai pagijimo atvejais, švęstas vanduo, prieglobsčio bažnyčioje teisė, šventės ir liturginiai laikotarpiai, žvakidės, procesijos, laukų šventinimas, kunigų liturginiai rūbai, tonzūra, vestuvinis žiedas, bažnyčių orientavimas į Rytus, vėliau ir tapyba, giesmė ir netgi Kyrie eleison – visa tai yra kilę iš pagonybės, ir visa buvo pašventinta priimant į Bažnyčią.“

„Vatican News“, CNA ir The Crux informacija