Kinas ir TV | Kultūra

Režisierius K. Kaupinis: man istoriniame laike svarbu ieškoti to, kas liko nepastebėta

Kad pasimokysime iš istorijos, tikėtis, matyt, naivu, bet bent jau galiu nelaikyti istorijos kuo nors paprastesniu nei šiandiena. 

Europos kino apdovanojimai: be „Favoritės“ triumfo, kas dar svarbaus?

Berlyne 32-ą kartą įteikti EFA apdovanojimai. Geriausiu Europos filmu tapo Y. Lanthimo „Favoritė“.

Ačiū Š. Bartui – partizanai „Sutemose“ urapatriotams nepatiks

Š. Barto „Sutemose“ – filmas, kuriame partizanai – tiesiog žmonės: su savo silpnybėmis ir klaidomis. Ne demonai, bet ir ne angelai. Žmonės.

„Scanorama“ – festivalis, kuris džiugina ir lavina

Šiųmetėje „Scanoramoje“ filmai apnuogino žmogų naikinantį beprotišką karjeros žvėrį: šlovės, pinigų siekimą, paminant moralę, dvasines vertybes, patį save.

Š. Barto „Sutemose“ pagrindinio vaidmens atlikėjas A. Dapšys: filmas Lietuvoje pasirodo pačiu laiku

„Iš tiesų tai filmas apie gyvenimą, apie žmones, kuriems visa tai teko išgyventi, išjausti, išbūti“, – teigia A. Dapšys.

9 svarbiausi klausimai apie TV serialą „Žiedų valdovas“
Eglė Jasevičiūtė - Tolkien Lietuva

Fantastikos gerbėjai visame pasaulyje laukia naujojo TV serialo „Žiedų valdovas“ pasirodymo. Ką apie jį žinome iki šiol?

Norite išsinuomoti tėtį, mylimąjį, draugus? Jums padės „Šeimos paslaugos“

„Šeimos paslaugos“ – filmas apie Japonijoje vis labiau populiarėjančią agentūrą, kurioje pagal pageidavimą galima užsisakyti artimus žmones.

Š. Bartas apie „Sutemose“: žiauriomis pokario sąlygomis visi vaikščiojo ant peilio ašmenų

Kol režisierius Š. Bartas Prancūzijoje atlieka galutines savo naujo vaidybinio, istorinio filmo „Sutemose“ spalvų ir garso korekcijas – pokalbis su juo.

P. Sorrentino seriale „Naujasis popiežius“ vaidins ir J. Law, ir J. Malkovichius

2020 m. sausį bus rodomas devynių serijų P. Sorrentino serialas „Naujasis popiežius“.

„DOK Leipzig“ festivalyje A. Mickevičiaus ir N. Milerio filmui „Pavyzdingas elgesys“ – trys apdovanojimai

Filmas, nagrinėjantis nusikaltimo, atleidimo ir socialinio teisingumo idėjas, įvertintas pagrindiniu, tarpreliginės žiūri ir FIPRESCI prizais.

Filmas „El Padre Medico“: tiesos ar sensacijos paieška?

„Nepatogaus kino“ festivalio dokumentinis filmas „El Padre Medico“ apie iškilų misionierių A. F. Bendoraitį sukėlė diskusijų ir prieštaravimų bangą tarp pažinojusių filmo herojų žmonių.

Lietuviška Švedija
Giedrė Kazlauskaitė - Šiaurės Atėnai

Visas A. Puipos filmo „Kita tylos pusė“ grožis ir sėkmė – pagrindinės aktorės V. Kuodytės pastangos (veikia ir jos kūno kinestetika, prakaulus veidas, paprastumas).

„Džokeris“: ar kada šokai su velniu blyškioje mėnulio šviesoje?

Naujasis Džokeris kur kas paprastesnis, nuspėjamas, keliantis gailestį. Todėl jis tėra žmogus, o ne velnias.

Š. Barto filme „Sutemose“ vaidinantis M. P. E. Martynenko: „Kai dirbi su Bartu, valdo jis“

Pagrindinį vaidmenį Š. Barto filme „Sutemose“ sukūręs M. P. E. Martynenko sako, kad pirmasis pasimatymas su žmona virto pirmuoju pasimatymu su režisieriumi.

Bradas Pittas: nuo ateizmo prie tikėjimo

„Mano atrama yra religija“, – kalba žymus amerikiečių aktorius.

Dar kartą apie 19-ąjį lenkų kino festivalį
XFM Radijas

XFM radijo laidos „Kitas kadras“ kūrėjai R. Aušrotas ir D. Joneikis kalbasi apie matytus 19-ojo Lenkų kino festivalio filmus.

Lenkų kino grietinėlė ir karštos bandelės kaimynams
XFM Radijas

XFM radijo laidos „Kitas kadras“ kūrėjų R. Aušroto ir D. Joneikio pokalbis, kokį filmą jie būtų pasirinkę Lenkų kino festivalio atidarymui.

Režisierius J. V. Tūras: filmas gali būti psichoterapijos arba prevencijos instrumentas
XFM Radijas

Režisierius J. V. Tūras pasidalijo, ką jo pirmajam vaidybiniam filmui „Senas šautuvas“ ir jo paties pasaulėžiūrai davė sudėtinga, bet Lietuvoje aktuali savižudybių problematika.

„Nepatogaus kino“ programoje – vėl kylančios sienos, emigrantų istorijos ir virtuali realybė

„Nepatogus kinas“ kviečia į suartinantį susitikimą su MUMIS ir JAIS – nepažįstamais, kitokio tikėjimo ir tautybės žmonėmis, turtingais ir skurstančiais.

Lietuviškose „Scanoramos“ premjerose – atminties dialogai

Europos šalių kino forume „Scanorama“ – gausi lietuviškų premjerų programa, kurios pagrindine linija tapo asmeninės ir istorinės atminties refleksijos.

Režisieriaus A. Puipos filme „Kita tylos pusė“ – biblinė tema apie amžiną neapykantą

Pirmadienio vakare įvyko režisieriaus A. Puipos naujausio filmo „Kita tylos pusė“ (tai jau 21-as jo ilgametražis vaidybinis darbas) nacionalinė premjera.

K. Kaupinio „Nova Lituania“ – geriausias filmas Atėnų kino festivalyje

Pirmasis ilgametražis K. Kaupinio filmas „Nova Lituania“ pelnė festivalio geriausio filmo apdovanojimą.

Geriausias studentiškas dokumentinis filmas – apie vienos balos istoriją

„Skalvijos“ kino centre geriausiu konkurso filmu paskelbtas FAMU atstovaujančios Annos Petruželovos trumpametražis pasakojimas „Nežinau...balos“ (2018).

Lapkričio pabaigos premjera – režisieriaus Š. Barto kino istorija apie partizanus

Aštrių temų kine nevengiantis režisierius šį kartą ėmėsi ypatingos, pastaruoju metu itin daug diskusijų keliančios, partizanų temos.

Kelionę po Lietuvą pradeda videomeno peržiūrų ciklas „Blyksniai“

Videomeno peržiūrų ciklas „Blyksniai“ – lietuvišką videomeną pristatanti renginių serija, kurioje dėmesys skiriamas vieniems žymiausių mūsų šalies menininkų ir jų videokūriniams.

Ar žmogus, turintis negalią, Lietuvoje gali lankytis kine?

Lietuvos kultūros objektai ir renginiai pritaikymo neįgaliesiems srityje smarkiai atsilieka. Ką daryti?

Lietuva kautis dėl „Oskaro“ deleguoja A. Stonio ir K. Briede filmą „Laiko tiltai“

Paaiškėjo šių metų Lietuvos pretendentas siekti prestižinio „Oskaro“. Šiemet juo tapo lietuvių režisieriaus A. Stonio ir latvių režisierės K. Briede dokumentinis filmas „Laiko tiltai“.

„Agnès apie Varda“ – režisierės kūrybos testamentas žiūrovams

Paskutiniame savo filme „Agnès apie Varda“ režisierė apžvelgia visą savo kūrybinę karjerą.

Kas nežino H. Franko? Privalomos kino istorijos pamokos dokumentikos festivalyje

Pažintis su H. Franko kūryba ir asmenybe – tai pažintis su visuotine dokumentinio kino istorija.

Moteris, kuri perprato žvėries žvilgsnį. Pokalbis su režisiere A. Žegulyte

Pasak filmo „Animus animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus)“ režisierės, sunkiausia buvo parodyti ir sukurti žvėries žvilgsnį, nes pirma reikėjo suprasti, kaip tas žvėris žiūri.

VDFF filmas „Herzogas / Gorbačiovas“: apie pastangas ir netyčia suirusią imperiją

Kino meistras W. Herzogas apie M. Gorbačiovą: „Jis yra be galo reikšminga XX a. pabaigos asmenybė. Visame pasaulyje nebėra nė vieno gyvo tokią tarptautinę reikšmę turinčio žmogaus.“

„Pasmerktoji Tonka“: čekų modernizmo žymės kino istorijoje

„Pasmerktąją Tonką“ galima vadinti ne tik geriausiu režisieriaus K. Antono darbu, bet ir vienu paskutinių nebyliojo kino šedevrų.

Dvylika Jonų Mekų Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje

Susipažinti su bent dvylika pasaulinės kino legendos veidų kviečia šių metų tarptautinis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis.

Režisierius A. Stonys apie filmą „Medaus šalis“: „Jis sudarytas vien iš stebuklų, o personažai – Dievo dovana“

„Iš „Medaus šalies“ išsinešu labai daug. Pasaulio trapumas, kuris labai lengvai sugriūna lyg tų mirusių bičių pluoštelis, ir begalinis grožis“, – pasakoja dokumentininkas.

„Gimtinės“ režisierius T. Vengris: „Nuo savo lietuvybės niekur nepabėgsiu“

„Pirmą kartą į Lietuvą atvykau septynerių, buvau gerokai jaunesnis nei mano filmo herojus Kovas“, – pasakoja T. Vengris.

Po 17 metų pertraukos Venecijos kino festivalyje – ilgametražiai lietuviški filmai

Į Venecijos kino festivalio konkursinę programą „Kino kritikų savaitė“ pateko pirmasis kultūros antropologo ir kino režisieriaus Manto Kvedaravičiaus vaidybinis filmas „Partenonas“.

„Netflix“ rodys filmą apie du popiežius

Gruodžio mėnesį bus rodomas naujas filmus ir serialus internete transliuojančios amerikiečių kompanijos „Netflix“ kūrinys – filmas „The Two Popes“ (liet. „Du popiežiai“). 

Aktorius D. Gumauskas nenorėtų grįžti į laiką, kurį kino filme „Gimtinė“ gyvena jo personažas

„Tai buvo laikas, kai nieko nebuvo – nei cukraus, nei benzino. Studijavau tuo metu, daugelio kurso draugų tėvai buvo praradę darbus“, – prisiminimais dalijasi D. Gumauskas.

Lietuvoje dokumentinį filmą „Nijolė“ pristatys pagrindinis herojus, Kolumbijos politikas A. Mockus

Filmo „Nijolė“ kūrybinė kelionė prasidėjo nuo Kauno. Režisierius S. Bozzolo, anuomet programos „Erasmus“ studentas, čia pirmą kartą išgirdo A. Mockaus pavardę.

Palangoje – stiprus prisiminimų gurkšnis E. Nekrošiaus gerbėjams

Pagrindinis projekto „Scanorama“ keliauja per Lietuvą“ akcentas – „Espresso su Nekrošium“ – pasiūlys išskirtinį susitikimą Palangos kultūros centre „Ramybė“.

Dokumentinio filmo „Laiko tiltai“ kūrėjams – Kultūros ministerijos premija

Penkiems dokumentinio filmo „Laiko tiltai“ kūrėjams, pelniusiems pagrindinį Šanchajaus tarptautinio kino festivalio Auksinės taurės apdovanojimą, skirta Kultūros ministerijos premija.

Neužkliūti už slenksčio, arba Vilniaus dokumentinių filmų festivalio atidarymas

„Peržengti slenksčiai“ – tokiu šūkiu šiemet pasitinka tarptautinis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis (VDFF).

Holivude dirbanti filmo „Gimtinė“ grimo dailininkė A. Rosegard: „Esu paslapčių saugotoja“

„Padėti aktoriui sukurti charakterį, padėti jam persikelti į kitą laikotarpį yra svarbiausias grimo dailininko uždavinys“, – įsitikinusi A. Rosegard.

Baltijos kelio dieną lietuvių režisierių filmai tiesia tiltus tarp Baltijos valstybių

Prieš A. Stonio ir K. Briedes filmo „Laiko tiltai“ seansą žiūrovams bus parodytas prieš 30 metų režisierių A. Stonio ir A. Matelio sukurtas bendras filmas „Baltijos kelias“.

Rimgaudas Karvelis, nuo vaikystės „žaidęs“ teatrą, išliks gyva Jaunimo teatro legenda

Tragikomikas, ryškių groteskiškų vaidmenų atlikėjas, R. Karvelis savo profesiją derino ir su teatro istoriko-metraštininko vaidmeniu.

Baltijos keliai Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje

Tarptautinis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis (VDFF) šiemet pristato programą „Baltijos keliai“. Ji vienija šešis filmus, sukurtus kino menininkų iš visų trijų Baltijos šalių.

A. Stonio ir K. Briedes filmo „Laiko tiltai“ kino poetų portretai: lietuvių režisierius Henrikas Šablevičius

Daugumos H. Šablevičiaus filmų centre – paprastas žmogus ir paprasta kasdienybė. Jis filmuodavo kaimo keistuolius, profesorius, išminčius, milicininkus ir kitus įvairius personažus.

A. Žegulytės „Animus Animalis“ – pasak kritikų, vienas stipriausių 2019-ųjų lietuviškų kino filmų

Rugsėjo 13-ąją faustiškasis ir barokiškasis „Animus Animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus)“ suvienys gyvenimą ir mirtį.

Mirė lietuvių kino dokumentininkas Gediminas Skvarnavičius (1933–2019)

Rugpjūčio 17 d., šeštadienį, netekome režisieriaus, kino dokumentininko, vieno žymiausių laikotarpio filmų kūrėjų Gedimino Skvarnavičiaus. Režisieriui buvo 86-eri.

A. Stonio ir K. Briedes filmo „Laiko tiltai“ kino poetų portretai: lietuvių režisierius Robertas Verba

R. Verba suformavo genetinį lietuvių kino dokumentikos fondą – jo stilistines ypatybes, polinkį į metaforišką vaizdą ir savotišką išraiškos priemonių minimalizmą.