Teatras | Kultūra

R. Tuminas grįžta į Mažąjį teatrą režisuoti spektaklio „Čia nebus mirties“

Naujas „Čia nebus mirties“ pastatymas bus svarbiausias šio sezono Vilniaus mažojo teatro įvykis, skiriamas 30 metų teatro jubiliejui.

R. Rimeikis: apie aktorių ultimatumą prieš 30 metų ir senąją etiką

„Anksčiau buvo didelė trauka į teatrą. Aktoriai ateidavo čia net pirmadieniais, kai yra jų laisvadienis“, – tinklalaidėje pasakoja Lietuvos teatro sąjungos vadovas.

Režisierė L. Surkova: „Menas – tai visuomet yra bandymas pranašauti“

„Mūsų spektaklis atspindi šiuolaikinį gyvenimą, bet nėra veidrodis. Mes kuriame naują realybę, ne dokumentinę“, – teigia premjeros Rusų dramos teatre režisierė.

R. Ramanauskas: šiais laikais mes vienas kitą jau sunkiai išklausome

„Teatre pastatoma turbūt viskas. Bet statant „Abelarą ir Eloizą“ atsirado aktorių patirčių inkorporavimas į kūrinį“, – kalba režisierius.

LNDT spektaklis apie Žemaitę pagal naują S. Parulskio pjesę

Lietuvos nacionalinis dramos teatras vasarį pakvies į premjerą apie Žemaitę, tačiau tai nebus rašytojos gyvenimo apžvalga ar jos kūrinių inscenizacija.

Režisierius A. Juška: man patinka dirbti, kai nesu įspraustas į teksto rėmus

Spektaklį „Miego brolis“ remdamasis R. Schneiderio romanu kuria jaunosios kartos režisierius, E. Nekrošiaus mokinys A. Juška.

Aukų ir budelių klasė
Daiva Šabasevičienė - Vilniaus galerija

T. Słobodzianeko parašyta pjesė „Mūsų klasė“ – prisiminimų saugykla. Režisierius O. Koršunovas 2019 m. gruodžio 5 d. „Mūsų klasės“ premjerą pristatė Klaipėdos dramos teatre.

Apie Dauno sindromo žmones spektaklį sukūręs D. Gumauskas: „Reikia pažindinti visuomenę. Ištisai pažindinti“

Aktorius D. Gumauskas kartu su aktoriumi A. Alešiūnu ir genetiku prof. dr. A. Utkumi pristatė spektaklį „Mongolija“ apie Dauno sindromą.

Paaugliai superherojai: kaip tapti geresne savo paties versija

Tikrų paauglių tikros istorijos tikriems paaugliams – su tokiu šūkiu Kauno miesto kamerinis teatras pristato režisierės L. Vaskovos ir dramaturgės G. Labanauskaitės premjerą „Superherojai“.

Apie senelį ir teatrą

Pasakojimas apie Vytautą Vajegą – tarpukariu išaugusios kartos žmogų, Rokiškyje įkūrusį liaudies teatrą, kuris iki šiol yra miestelio pasididžiavimas.

Teatro fotografas G. Zinkevičius – jaučiau, kad pokalbių telefonu nuolat klausoma

Prisiminimais apie gyvenimą, spektaklius, užkulisius ir žiūrovus prieš 30 metų dalijasi tuometinis teatro fotografas G. Zinkevičius.

17 versijų apie Benedikto XVI atsistatydinimą
Šiaurės Atėnai

A. Hermanio Naujajame Rygos teatre pastatytas intriguojantis spektaklis „Baltas sraigtasparnis“ apie Benedikto XVI atsistatydinimo priežastis.

Tarp eilėraščio ir pjesės
Gabrielė Makarevičiūtė - Naujasis Židinys-Aidai

Magiškasis teatras yra tas, kuris levituoja, kurio magiškumas išlieka ir be garso, kūno, dekoro atramų. Ar G. Grajauskui pjesių rinkiniu „Kas prieš mus“ pavyko tokį sukurti?

Liudas ir Kamilė: „Esame teatras ant ratų“

„Prancūzų klounada turi dar tokią taisyklę: niekada nėra ketvirtos sienos. Visąlaik yra žiūrovas, tu visąlaik jį matai – neapsimeti, kad jo nėra“, – sako klounų teatro studijos „Dulidu“ įkūrėjai.

Ką teatrai siūlo per Naujuosius?

Lietuvos teatrai atsisveikina su senaisiais ir pasitinka Naujuosius. Ką verta pasižiūrėti paskutinėmis metų dienomis teatre?

Publika – spektaklis režisieriui (IV)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

„Man svarbiausias laikas yra pauzė tarp spektaklio pabaigos ir plojimų protrūkio“, – teigia aktorė, režisierė I. Stundžytė.

Publika – spektaklis režisieriui (III)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

Pasak K. Glušajevo, labai daug lemia tai, kiek scenoje esantis aktorius išskaido publiką į atskirus žmones. Jei aktorius vieną žiūrovą kalbina geranoriškai, salė jaučiasi, tarsi jis taip elgtųsi su visais.

Aktorius V. Rumšas apie Atgimimo laikotarpį: „Tai buvo didžios energijos metai“

V. Rumšas tinklalaidėje pasakoja, kad Atgimimo laikotarpiu teatre veikė slapta spaustuvė ir slaptas radijas, kuriame jis skaitė pjeses.

Apie R. Tumino premjerą Kinijoje: „Tai buvo fantastiškas reginys“!

Visą mėnesį režisieriaus R. Tumino premjera „Faustas“ bus rodoma įvairiuose Kinijos miestuose.

Publika – spektaklis režisieriui (II)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

„Tai, ar teigiamai, ar neigiamai žmonės įvertins spektaklį, man darosi vis mažiau įdomu“, – sako režisierius A. Jankevičius.

Publika – spektaklis režisieriui (I)
Aušra Kaminskaitė - Teatro žurnalas

Režisierė D. Ibelhauptaitė teigia, kad reikėjo stipriai dirbti, kad sugrąžintų į operą žmones, kurie mokyklos laikais per prievartą buvo atitempti į LNOBT ir galbūt pataikė į jiems neįdomų spektaklį.

O. Koršunovas: „Nekrošiaus teatrą suvokiau kaip dvasinį apsivalymą“

Skaitykite režisieriaus O. Koršunovo mintis, nuskambėjusias tarptautinėje konferencijoje, skirtoje E. Nekrošiaus kūrybai.

Asmeniniais patyrimais paremta istorija apie Dauno sindromą turinčių žmonių (ne)integraciją

Kodėl žmonės, turintys Dauno sindromą, vis dar gyvena tarsi atskiruose „getuose“? Apie tai D. Gumausko premjera „Mongolija“.

Klaipėdos dramos teatre – O. Koršunovo režisuota „Mūsų klasė“

Klaipėdos dramos teatre įvyko spaudos konferencija, kurioje pristatyta būsimoji premjera – lenkų dramaturgo T. Słobodzianeko „Mūsų klasė“. Spektaklio režisierius – O. Koršunovas.

Baltijos taikomojo teatro mokykla kviečia scenos meno profesionalus ir teatro mokytojus

Menų agentūra „Artscape“, jau ne vienus metus sėkmingai vykdanti socialinius pokyčius skatinančias meno veiklas, pradeda didelį tarptautinį projektą BATS.

Neteisti, bet netylėti

A. Smolar spektaklis „Sulėtintai“ – apie prievartos ištakas, apie santykius darbo aplinkoje, apie žmones, kurie kuria kartu, ir apie tarp jų gimstančią emocinę, psichologinę, fizinę prievartą.

Ką teatrai žino apie savo publiką? (II)
Ramunė Balevičiūtė - Teatro žurnalas

Kodėl teatre kartais įvyksta „nesusikalbėjimų“ su publika?

Ką teatrai žino apie savo publiką? (I)
Ramunė Balevičiūtė - Teatro žurnalas

Kiek ir iš kokiais aspektais savo žiūrovais domisi Lietuvos teatrai? Ar teatrai siekia tenkinti publikos lūkesčius, ar vis dėlto juos formuoti?

O. Koršunovo „Mūsų klasė“ Klaipėdos dramos teatre – labai laukiama premjera

„Mūsų klasė“ nėra įprasta pjesė apie gėrį ir blogį, apie aukas ir budelius. Čia kiekvienas veikėjas vertas kad ir nedidelės užuojautos.

Aktorė V. Mainelytė tinklalaidėje: „Teatre tuomet veikė šeimos, giminės principas“

V. Mainelytė pasakoja, kaip kartu su kolegomis teatro autobusu vyko ir į Baltijos kelią, o per Sausio 13-osios įvykius stengėsi ieškoti pagalbos Latvijoje.

S. Sondheimo legendiniame miuzikle „Into the Woods“ – žvilgsnis į savo vidinį mišką

Pasak Rusų dramos teatre dirbančių kūrėjų komandos, tai bus savita penkių persipinančių pasaulio pasakų interpretacija, skirta susitikimui su pačiu savimi.

Iki smurto kultūros priveda maži dalykai

„Kai kalbame apie smurtą, neturime omenyje vien tiesioginio ir akivaizdaus smurto, kalbame ir apie psichologinį, ir apie simbolinį smurtą, kuris paslėptas smulkmenose“, – teigia spektaklio „Sulėtintai“ režisierė A. Smolar.

Degantis E. Nekrošiaus meno fortas

„Apima dvejopas jausmas, – ir kai įeisite, tai pajusite. Nes tie daiktai, tie objektai – tai, kas yra parodoje, – tie, kurie žino Nekrošiaus teatrą, – jie tiesiogine ir perkeltine prasme degė scenoje.“

„Mūsiškiai“ – spektaklis apie prarandamą atmintį ir besitęsiantį abejingumą

„Mūsiškiai“ atspindi jau dvejus metus užduotą meninę kryptį, kurioje teatras – tai alternatyva kasdieniame žmogaus gyvenime, leidžianti pamatyti pasaulį ne tokiu įprastu kampu.

„Mūsų klasės“ scenografas G. Makarevičius: „Dramaturgija turi sudrebinti“

„Dirbant su Oskaru viskas labai aišku: jis turi sprendimą, per daug jo nedetalizuoja. Aš turiu laisvės, bet kryptis aiški“, – teigia G. Makarevičius.

Premjerai besirengiantis Mažasis teatras: „Apkabinsime mūsų mažuosius žiūrovus“

G. Latvėnaitė-Glušajeva mamas ir kūdikius kviečia į premjerą „Manuliukai“. Tai judesio, muzikos ir spalvų spektaklis 6–36 mėnesių vaikams.

Viskas į viršų. Aktorė V. Kuodytė apie režisierių E. Nekrošių

E. Nekrošius niekada nesirinkdavo stereotipinio kelio, teigia V. Kuodytė: „Iš kiekvieno norėjo ištraukti autentiką, o jeigu nori būti autentiškas, turi atmesti stereotipinius teatrinius ėjimus. Atmesti ir jaustis nesaugus.“

NDG erdvėse „Eimunto Nekrošiaus meno fortas“

Nacionalinėje dailės galerijoje atidaroma E. Nekrošiaus teatrui skirta paroda. Ekspozicija NDG – platesnės žymaus Lietuvos režisieriaus atminimo programos „Paskutinieji“ dalis.

Šešioliktasis teatro žurnalas: kaip įvertinti kritiką?

Kokios kritikos formos patraukliausios ir adekvačiausios medijų ir socialinių tinklų amžiuje ir kiek forma svarbi vieniems pirmųjų skaitytojų – spektaklių kūrėjams?

O. Koršunovas apie artėjančią premjerą Klaipėdoje: „Yra dalykų, kuriuos neužtenka tik žinoti“

„Atėjo ekranų religija. Ekranai mus supa, jie mūsų rankose. Tai iš tiesų iššūkis teatrui“, – teigia O. Koršunovas.

Pojūčių teatro įkūrėja K. Žernytė: „Pojūčiai žmogų priartina prie savęs paties“

Žmonių jutimo organai visame pasaulyje vienodi, nuo kultūros priklauso, kiek jie išvystyti ir kaip laisvai jais žmonės gali žaisti, įsitikinusi Pojūčių teatro įkūrėja.

A. Sakalauskas apie „Literatūros pamokas“ ir gyvenimą prieš 30 metų

Naują LNDT tinklalaidė iš ciklo, skirto Laisvės 30-mečiui. Teatrologė D. Šabasevičienė kalbina aktorių A. Sakalauską, kuris pasakoja apie to meto spektaklius.

Tebūnie tai mirtis, užtat kokia jos laikysena
Rimgailė Renevytė - Menų faktūra

Teatro „mechanizmas“ šiame spektaklyje ryškiausiai šifruoja žiūrovą: teatras – tai jausmų bordelis, į kurį kaskart einama patirti iliuzijos bei jos teikiamų emocijų.

J. Trimakaitė: „Kalbėdami apie mirtį, kalbame apie gyvenimą, jo vertę“

„Man labai norėjosi parodyti gyvybės augimo procesą ir žmonių kartų kaitą“, – sako spektaklio vaikams „Antis, Mirtis ir tulpė“ kūrėja.

M. Davydova: tai, ką suvokiau apie Rusiją, vyksta visame pasaulyje

M. Davydovos „Checkpoint Woodstock“ – tai tarytum pirmojo spektaklio „Amžinoji Rusija“, kurį lietuvių publika prieš pusmetį turėjo progos pamatyti, tęsinys.

Lapkričio 21–30 d. – savaitė, skirta E. Nekrošiui atminti

PASKUTINIŲJŲ programoje bus parodyti paskutinieji Lietuvoje sukurti Nekrošiaus spektakliai, įvyks jo kūrybai apmąstyti skirta tarptautinė konferencija.

„Tu mane pašaukei“: aktorė ir pedagogė Viktorija Kuodytė
Bernardinai.TV

„Mano pašaukimas yra tarnystė, – sako aktorė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja V. Kuodytė, – atliepti žmonėse kažką.“

A. Areimos teatras pristato edukacinių renginių ciklą „Projekcija“

Lapkričio 16–gruodžio 14 d. AAT atvers duris jauniems kūrėjams ir teatro žiūrovams, besidomintiems šiuolaikiniu Europos ir pasaulio teatru.

Miuziklas „Into the Woods“ ir netikėtas pasakų pasaulis

S. Sondheimo miuziklą Lietuvos rusų dramos teatre režisuoja V. Malinauskas, muzikinis vadovas – J. Batesas, garsus operų ir miuziklų statytojas.

Po jaukaus teatro vėliava
Alma Braškytė - Menų faktūra

Kas turi atsitikti žmogui, kad jis artėjant senatvei neprisimintų (ir nenorėtų prisiminti) savo gyvenimo? Apie tai yra naujausia Vilniaus mažojo teatro premjera.