2014 m. rugpjūčio 20 d., trečiadienis

Mt 5, 20–26: Taigi sakau jums: jeigu teisumu neviršysite Rašto aiškintojų ir fariziejų – neįeisite į dangaus karalystę“.

2004-03-05
Rubrikose: Religija » Evangelijos komentaras 

Taigi sakau jums: jeigu teisumu neviršysite Rašto aiškintojų ir fariziejų – neįeisite į dangaus karalystę“. „Jūs esate girdėję, kad protėviams buvo pasakyta: Nežudyk, o kas nužudo, turės atsakyti teisme. O aš jums sakau: jei kas pyksta ant savo brolio, turi atsakyti teisme. Kas sako savo broliui: 'Pusgalvi!', turės stoti prieš aukščiausiojo teismo tarybą. O kas sako: 'Beproti!', tas smerktinas į pragaro ugnį. Jei neši dovaną prie aukuro ir ten prisimeni, jog tavo brolis turi šį tą prieš tave, palik savo atnašą tenai prie aukuro, eik pirmiau susitaikinti su broliu, ir tik tada sugrįžęs aukok savo dovaną. Greitai susitark su savo ieškovu, dar kelyje į teismą, kad ieškovas neįduotų tavęs teisėjui, o teisėjas – teismo vykdytojui ir kad tu nepakliūtum į kalėjimą. Iš tiesų sakau tau: neišeisi iš ten, kol neatsiteisi ligi paskutinio skatiko“.

Kiti skaitiniai: Ez 18, 21–28


Evangelijos skaitinį komentuoja br. Arūnas Pranciškus Peškaitis OFM

Rūstūs šiandien Jėzaus žodžiai, gal kiek atgrasūs, įspėjantys. Teismo žodžiai. Turbūt jų paveikta Bažnyčia vėliau padarė išvadą apie tai, kad gailestis, kuris kyla dėl Dievo baimės, taip pat yra vertingas, taip pat yra gelbstintis. Nes iš tiesų Jėzus gąsdina. Jis sako: nežudyk, negalvok pikta apie brolį, nes būsi pasmerktas, atsakysi teisme, būsi smerktinas į pragaro ugnį. Susitark su ieškovu, nes antraip pakliūsi į kalėjimą.

Tikrai, sunku šiuose Jėzaus žodžiuose atpažinti meilės Evangeliją. Meilės, kuri galėtų mus paguosti, patraukti, uždegti. Ir vis dėlto šie žodžiai yra meilės žodžiai. Nes jie kalba apie atsakomybę – veiksmų, žodžių. Apie mūsų atsakomybę, mūsų veikimą arba neveikimą, apie mūsų buvimą su kitais, dėl kitų arba apie mūsų buvimą tik sau, tik dėl savęs. Tokia yra šitų žodžių prasmė. Juk pasižiūrėkime atidžiau, kas yra sakoma: „Pusgalvi“, - sakysi savo broliui, turėsi stoti prieš aukščiausiojo teismo tarybą. „Beproti“, - sakysi, būsi smerktinas į pragaro ugnį... O kada mes sakome „pusgalvi“ ir „beproti“? Ar tada, kai išsprūsta šitas žodis? Pykdami? Ginčydamiesi? Diskutuodami? Ne. Mes taip sakome, kai susikuriame pragarą savo gyvenime. Kai norime sunaikinti savo brolį, kai jį jau sunaikiname savo širdyje. Kai atimame iš jo teisę būti tiesiog žmogumi – tada manom, kad galim su juo daryti, ką tik norim. Žodis ir veiksmas Biblijoje yra neatskiriami dalykai, todėl aiškiai suprantame, kad kai Jėzus prašo nesakyti kažko, jis turi galvoje žodžius, kuriuos tariame atsakingai, žodžius, kurie kuria tam tikrą gyvenimą. Todėl Jėzus paskui ir ragina: greičiau susitaikyk su įžeistu broliu, eidamas aukoti savo dovaną. Atsakomybė – štai ką nori pasakyti Jėzus. Ir čia jau nebepaslėpsi meilės. Nes atsakinga gali būti tik meilė. Meilė kitam. Tokia atsakomybė mus ir sužavi, patraukia, tokiai atsakomybei yra pašauktas žmogus. Jėzui svarbūs ne mūsų žodžiai, ištarti prabėgom. Jėzui svarbu ugdyti mūsų atsakomybę, kad ji išskleistų savo vaisius mūsų ir kitų gyvenimuose.

Šiandien mes tiek kalbame apie pilietinę visuomenę. Iš kur ji randasi? Iš tarpusavio santykio. Iš solidarumo. Iš atsakomybės. O ar ji gali rastis iš atsakomybės nebuvimo? Ne. Nesant atsakomybės, randasi galia, noras pražudyti, nuteisti, sunaikinti.

Tai toks šiandien Jėzus. Įspėjantis, taip, teisiantis, taip. Bet nenuteisiantis. Skatinantis atsigręžti, sustoti, skatinantis ugdyti atsakingą ir veiklią meilę.



Šventasis Raštas internete lietuviškai

Rašyti komentarą gali tik prisijungę lankytojai. Prisijungti »
  • komentuoti
  • komentarų RSS
  • spausdinti

RENGINIAI

REKOMENDUOJAME

meilė

Bet kas gi ta meilė? Apie ką čia kalbama? Šiuolaikinėje kalboje meilė — tai emocija, šiltas jausmas, kurį mes jaučiame kitam žmogui. Kaip ir kitas emocijas, mums sunku ją kontroliuoti, ir todėl meilės įsakymas skamba keistai.

Augustinas iš Hipono

Antroje 161-osios homilijos „Prieš svetimavimą“ dalyje šv. Augustinas atkreipia dėmesį į žmogiškos baimės fenomeną, kviesdamas keisti jo logiką. Pasak jo, bijoti reikia ne kito žmogaus elgesio savęs atžvilgiu, bet to, kaip pats elgiesi su savimi.

kryžius

Siūlome laikraščio „Le Figaro“ interviu su kunigu Pierre‘u-Hervé Grosjeanu, Saint Cyr l’Ecole parapijos klebonu ir Versalio diecezijos komisijos „Etika ir Politika“ generaliniu sekretoriumi, neseniai parašiusiu ir publikavusiu knygą „Mylėti tiesoje“ („Aimer en Verité“) (Artège, 2014), vienu iš tinklaraščio Padreblog steigėjų.

kalnas

Kodėl tuoktis Bažnyčioje yra teisinga ir gražu? Kaip pasiruošti tokiam svarbiam žingsniui? Ko reikia, kad jis taptų didžiausiu gyvenimo turtu? Pabandykime kartu tai apsvarstyti.

Motina Teresė

Mums labai svarbu suprasti, kad tikra meilė yra skausminga. Jėzui skaudėjo mus mylėti, išties skaudėjo. Negalime užmiršti Jo didžios meilės: Jis tapo gyvenimo duona, kad numalšintų mūsų alkį.