Rizikingi sumanymai visada kelia nuostabą, o dar didesnę tie, kurie baigiasi sėkmingai.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kolektyvo pasirodymas balandžio 8 dieną tradiciniame festivalyje ”Klaipėdos muzikos pavasaris”, kuris šiemet skirtas tik stambios muzikinės formos klasikinės muzikos projektams, anot teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės, buvo rizikingas ir dėl programos pasirinkimo, ir dėl jaunojo dirigento Dainiaus Pavilionio debiuto.

Pirmoje koncerto dalyje išgirdome W. A. Mozarto Simfoniją Nr. 40, g-moll, KV 550. Jei atpažįstamo kūrinio motyvas skamba mobiliuosiuose telefonuose, tai nereiškia, kad jį lengva pagroti. W. A. Mozarto muzikos tėkmė veržli, ją ”valdyti” gali tik turintys stiliaus pojūtį muzikantai profesionalai. Keturių dalių simfonijos atlikimas yra tarsi lakmuso popierėlis, pagal kurį galima spręsti apie orkestrą. Gal todėl net solidžią kūrybinę patirtį turintys kolektyvai vengia tokių populiarių opusų atlikimo - juos dažniau girdime įrašuose ir retai – scenoje.

Nors galima būtų pasiginčyti dėl kai kurių atlikimo momentų, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras skambėjo darniai ir demonstravo besiplečiančias interpretacijos bei muzikinės raiškos galimybes, be abejonės, tai - ir dirigento D. Pavilionio nuopelnas.

Antroje dalyje matėme P. Čaikovskio operos ”Pikų dama” fragmentų. Teatralizuotas koncertas yra sunkus žanras, tam reikia gerai suprasti muzikos ir siužeto vienovę. Režisieriui Ramūnui Kaubriui pavyko minimaliomis sceninėmis priemonėmis sukurti operoje užkoduotą atmosferą – Likimas - Pikų dama - tylomis vis ”išnirdavo” ir lėtai judėdavo ratu po sceną, atvesdama naują savo auką - personažą, išgyvenantį likimo smūgį.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai pasirodė labai gerai – maloniai nudžiugino ir Aurelijos Dovydaitienės grafienė, ir Mindaugo Gylio Jeleckis, ir Valerijos Balsytės, Dalios Kužmarskytės, Svetlanos Konstantinovos, Artūro Kozlovskio dainavimo ir vaidybos įtaiga. Svečias iš Vilniaus, operos solistas Vytautas Kurnickas (Germanas), svariai talkino kolegoms dainininkams. Choro artistai (chormeisteris Vladimiras Konstantinovas), subtilus orkestro akompanavimas sujungė atskirus numerius – arijas, duetus – į darnią visumą.   

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro (dirigentas Ilmars Harijs Lapinsch) grojimas, jaunojo dirigento D. Pavilionio sėkmingas debiutas ir puikus dainininkų pasirodymas nuteikia optimistiškai. Telieka palinkėti kūrybinės sėkmės artėjančiuose KVMT organizuojamos šventės ”Muzikinio rugpjūčio pajūryje” koncertuose ir laukti kitų įdomių sumanymų įgyvendinimo.

Bernardinai.lt