Pakalbėkim apie labai populiarų virtuvės įrengimą – mikrobangų krosnelę. Daugiau kaip 90% Amerikos namų (neradau duomenų apie lietuvius) nuolat naudoja mikrobangų krosnelę ir taip aukoja sveikatą dėl patogumo. Mikrobangų krosnelėje yra greitas ir patogus būdas paruošti maistą, ypač kai šiais laikais visiems trūksta laiko. Bet problema yra ta, kad mikrobangų krosnelėse pašildytas ar virtas maistas yra labai pavojingas sveikatai.

Kaip veikia mikrobangų krosnelė?

Ji veikia gana paprastai: krosnelėje esantis elektroninis vamzdis (magnetronas) sukelia besikeičiantį elektromagnetinį lauką. Dėl besikeičiančių elektromagnetinių bangų maiste esančios vandens molekulės, taip pat riebalų ir baltymų molekulės, yra priverstos suktis aplinkui (milijonus kartų per sekundę). Rezultatas – labai didelė trintis tarp vandens ir kitų maiste esančių molekulių ir tai sušildo maistą (panašiai, kaip trinant delnus sušyla rankos arba trinant du pagalius įžiebiama ugnis). Mikrobangų maistas šyla iš vidurio(centro) į šonus todėl pati mikrobangų krosnelė išlieka nesušilusi. Procesas yra visiškai priešingas naudojant tradicinius maisto padorojimo būdus(virimą, kepimą), kai šiluma sklinda nuo kraštų į centrą.

Beje, mikro bangų trinties fenomenas atsitiktinai buvo atrastas 1946 m darant eksperimentus su magnetiniais laukais. Vienas mokslininkas pastebėjo, kad kišenėje buvęs šokoladas išsilydė, šis atradimas kaip tik ir davė pagrindą sukurti mikrobangų krosnelę ir jau 1952 m. mikrobangų krosnelės pasirodė rinkoje.

Skausmingas įrodymas

Oficialiai vis dar teigiama, kad mikrobangų krosnelės yra tinkamos maistui ir nekelia jokio pavojaus sveikatai. Bet ar tikrai saugios?

1991 metais vienoje Amerikos ligoninėje prieš perpilant kraują jis buvo pašildytas mikrobangų krosnelėje – kraujas buvo šildomas labai trumpą laiką ir tik iki kūno temperatūros (37 laipsnių). Deja, perpylus mikrobangų krosnelėje pašildytą kraują, ligonis mirė. Tai buvo skausmingas, bet svarbus įrodymas, kad šildymas mikrobangėje smarkiai pakeičia objekto cheminę struktūrą. Jei tik iki 37 laipsnių pašildytas kraujas tampa gana toksiškas, tai kas atsitinka su maistu, kuris būna šildomas ilgesnį laiką ir aukštesnėje temperatūroje?

Šalutiniai procesai

Mikrobangų krosnelėje vyksta kur kas daugiau procesų nei šildymas. Labai didelis kiekis energijos, veikiantis šildomą maistą, suskaido baltymų molekules ir sukelia reakcijas, kurios nevyktų naudojant kitus maisto gaminimo būdus. Šio proceso rezultatas - sukuriamos naujos ir organizmui neatpažįstamos molekulės, kurios yra toksiškos ir net gali būti kancerogeniškos. Tai paaiškina biomechaninius pakitimus, kurie buvo nustatyti vieno tyrimo dalyviams.

Šveicarų eksperimentas

Eksperimentą atliko Šveicarijos federalinis technologijos institutas (Swiss Federal Institute of Technology), ir jis patvirtino, kad mikrobangų krosnelės kenkia žmonių sveikatai . Buvo tiriamas savanorių, kurie valgė mikrobangėje paruoštą maistą, kraujas. Rezultatai buvo šokiruojantys:

1.  Tyrimo dalyviams sumažėjo hemoglobino kiekis kraujyje: rezultatas - mažiau deguonies pernešama į ląsteles.

2.  Taip pat savanoriams padidėjo cholesterolis ir baltųjų kraujo ląstelių (leukocitų) kiekis. Padidėjęs leukocitų kiekis rodo, kad organizmas patiria stresą, į organizmą pateko infekcija/toksinas(ar kitas neatpažįstamas svetimkūnis) arba atsirado pažeista ląstelė, kurią reikia sunaikinti.

3.  Limfocitų kiekis sumažėjo, kas yra imuninės sistemos silpnumo požymis.

4.  Negana to, savanorių kraujo serume dar buvo rastas padidėjęs šviesą skleidžiančių bakterijų (light-emitting bacteria) kiekis . Tai paaiškinama tuo, kad elektromagnetinių bangų energija išlieka maiste, kas ir sukelia energijos pokyčius kraujyje ir bakterijų dauginimąsi bei švytėjimą. Šis atradimas parodo, kad net vanduo, šildytas mikrobangų krosnelėje, yra nesaugus vartoti.

Tyrimo išvadoje teigiama, kad mikrobangų krosnelėje paruoštame maiste pakinta molekulinė ir energetinė struktūra. Taip pakitusio maisto patekimas į organizmą yra nepalankus sveikatai.

Šiuos faktus patvirtino palyginamoji studija, kurią atliko Raum ir Zelt (1992 m.)

Mikrobangos kenkia akims

Tyrimai nustatė: mikrobangų spinduliavimas, „atsitrenkęs“ į akis, sukelia ilgalaikių pokyčių. Nors mikrobangų skleidžiami spinduliai yra neskausmingi ir nesukelia žalos iš karto, per ilgesnį laiką tai labai kenkia akims.

Dar viename eksperimente viena grupė gėlių buvo laistoma paprastu vandeniu, o kita mikrobangėje pašildytu ir atvėsintu vandeniu. Mikrobangėje šildytu vandeniu laistomi augalai labai greitai sunyko. Berlyno mokslininkas Berliner Stiftung Warentest (Berlin Foundation for Product Tests) 1990 metais patvirtino faktą, kad visos rinkoje esančios mikrobangų krosnelės skleidžia sveikatai pavojingas elektromagnetines bangas.

„Mikrobaginis maistas“ sukelia vėžį

Kalifornijos mokslininkai (Stanford University School of Medicine) atrado, kad kaitinant motinos pieną mikrobanginėje krosnelėje (72 -98 laipsnių) daug griečiau dauginasi bakterijos: E. Coli bakterijų kiekis padidėjo 18 kartų nei nešildytame piene. Taip pat sunyko 96% immunoglobulin-A antikūnių, kurie labai svarbūs kovojant su į vaiko organizmą patekusiais mikrobais. Net ir šildant 20-25 laipsnių temperatūroje E. Coli padidėjo 5 kartus. Tyrimo išvada – mikrobangų radiacija turi pro-infekcinį poveikį, kuris yra nepastebimas naudojant vien šiluminį efektą.

Kitame Vienos (Austrija) mokslininkų atliktame tyrime nustatyta, kad kūdikių maistas, šildytas mikrobangų krosnelėje, kelia pavojų vaiko sveikatai ir ypač imuninei sistemai.

Straipsnyje „Health Effects of Microwave Radiation – Microwave Ovens“ daktarė Lita Lee rašo, kad kiekviena mikrobangų krosnelė skleidžia sveikatai pavojingą elektromagnetinę radiaciją ir verdant/šildant maistą mikrobangų krosnelėje susidaro organiniai toksinai ir kancerogenai. Taip pat „mikrobaginis maistas“ skatina vėžį, kenkia smegenims ir širdžiai. Mokslininkė tvirtina, kad mikrobangų krosnelės yra daug pavojingesnės, nei daugelis mano. Išvadoje pažymima:

·  Mikrobangėje ruošiant mėsą susidaro d-Nitrosodienthanolamines – gerai žinomas kancerogenas.

·  Mikrobangėje verdant/šildant pieną ir grūdinius produktus (pvz., košes) kai kurios aminorūgštys pavirsta į kancerogenus.

·  Mikrobangėje atšildant šaldytus vaisius, juose esanti gliukozė(cukrus) tampa kancerogeniška.

·  Kancerogeniniai laisvieji radikalai susidaro mikrobangėje verdant/šildant augalinį maistą ir ypač šaknines daržoves (morkas, burokėlius).

·  Labai sumažėja maistinė vertė(prarandami vitaminai ir mineralai)

Mikrobangų krosnelių liga

Aprašydami mikrobangų krosnelių skleidžiamą radiaciją, Rusijos mokslininkai net išskyrė „mikrobangų krosnelių ligą“. Pirmieji jos simptomai yra žemas kraujo spaudimas ir lėtas širdies ritmas. Vėliau pasireiškia chroniškas nervų sistemos aktyvumas (streso požymis) ir aukštas kraujo spaudimas, taip pat gali būti galvos skausmas, galvos svaigimas, skausmai akyse, nemiga, irzlumas, skrandžio skausmai, nervinė įtampa, nesugebėjimas susikoncentruoti, padidėjusi apendicito rizika, kataraktos ir net vėžys.

Tiesa yra slopinama

Kai Šveicarijos mokslininkai Hertelis ir Blancas publikavo tyrimo rezultatus, kurie buvo nepalankūs mikrobangų krosnelėms, elektros prietaisų asociacija jiems pradėjo grasinti teismais ir net susidorojimu. Nepaisydamas to, daktaras Hertelis tvirtai laikėsi savo nuomonės ir neseniai prisiteisė kompensaciją.

Mikrobangų krosnelių maistas – lėta savižudybė

Vienas mikrobangų pašildytas/virtas valgis žmogaus nenužudys, bet per ilgesnį laiką nuolat vartojant šitokį maistą organizmas yra alinamas ir anksčiau ar vėliau jus užklups ligos. Anksčiau ar vėliau oficialiai bus paskelbtas faktas, kad mikrobangų krosnelės sukelia vėžines ir kitas ligas ir yra ne mažiau pavojingos, nei rūkymas (prisiminkit, kiek laiko praėjo kol buvo oficialiai paskelbtas rūkymo pavojus sveikatai). Ruošdami maistą mikrobangėje, žmonės sutaupo laiko, bet už tai moka sveikatos kainą ir trumpina savo gyvenimą.

sveikatossaltinis.blogas.lt