2012 m. gegužės 24 d., ketvirtadienis

Aloyzas Sakalas. Tėve mūsų, atleisk mums mūsų kaltes, kaip ir mes atleidžiame savo kaltininkams

2010-01-18
Rubrikose: Politika » Komentarai ir pokalbiai 
Aloyzas Sakalas

Nuotraukos autorius Kęstutis Vanagas/BFL
© Baltijos fotografijos linija

Šiais išmintingais maldos žodžiais pradedame dieną, juos tariame per šventes ir kitas iškilmingas progas. Vieni juos taria iš visos širdies, kitiems – tai jokių praktinių pasekmių neturintis ritualas. Dalis tariančiųjų šiuos šventus žodžius iš tiesų norėtų, kad jiems būtų atleistos jų pačių kaltės, bet kad būtų atleistos ir kitų žmonių kaltės – tai jau ne. Tie kiti turi būti kuo griežčiausiai nubausti už savo tikras ar tariamas kaltes, neatsižvelgiant į jokius jų praeities ar dabarties nuopelnus. Toks procesas vyksta tiek valstybinėse institucijose, tiek ir neviešoje erdvėje. Sutikime, kad retas iš mūsų nori matyti kito asmens (įskaitant ir institucijų pareigūnus) gerąsias savybes, jas pabrėžti kartu pasakant, kas dar keistina ir kaip tai padaryti. Jeigu taip būtų elgiamasi, kiekvienas stengtųsi toliau tobulėti. Vietoje to mes matome tik kitų (šiukštu ne savo) klaidas ir pražangas ir, užsidėję teisuolio kaukę, mojuojame bausmės vėzdu. Toks mūsų elgesys tik skatina tuos kitus užsisklęsti savyje, numoti į viską ranka ir dirbti tik tiek, kad nekristum savo vadovams ar kokiai nors paskutinei instancijai į akis. Lietuvoje, deja, šis reiškinys jau masinis. Štai pavyzdžiai.

Retas šiandieną taria gerą žodį apie tokias teisėsaugos institucijas kaip prokuratūra ir teismai. Niekam nerūpi, kad civilinių bylų teisėjas kasdien turi išspręsti vidutiniškai po dvi bylas. Nedykinėja ir baudžiamųjų bylų teisėjai. Ar kas nors ims teigti, kad apie 10 tūkstančių Pravieniškių įnamių ten susirinko savo noru, o ne prokurorų ir teisėjų pastangomis? Ar reikia lakios vaizduotės, kad pamatytume jų buvimo laisvėje rezultatus? Niekas nepasirūpina, kad teisėjų darbo krūviai būtų normalūs, bet už tai pasirūpina, kad teisėjų atlyginimai už darbą reguliariai mažėtų. Tačiau ar kas nors pabrėžia, jog aukštesnieji teismai naikina ar keičia tik apie procentą žemesnių instancijų sprendimų, o tai rodo priimtų sprendimų bei nuosprendžių aukštą stabilumą.  Padarytos teisėjų klaidos, kurių neišvengia nė vienas pasaulio teismas, visiems rodomos per padidinamąjį stiklą, atseit žiūrėkite, gerbiamieji, ką išdarinėja teisėjai. Jie korumpuoti, atstovauja savo klano interesams (ir koks kvailys išrado Lietuvoje klanus: teisėjų klanas, valstybininkų klanas,  prokurorų klanas ir t. t.) Kai prisiklausai įvairių sąmokslo teorijų, klanų veiklos užkulisių, tai nebesupranti, ar mes gyvename normalioje ar išsigimusioje valstybėje. Jei valstybė normali, tai klanus reikėtų perkrikštyti į profesines grupes, kaip kad yra visose demokratinėse valstybėse. Jei valstybė išsigimusi, tai įvardykime ir visagalių klanų vadovų pavardes. Jei jų nežinome, tai nustokime pliaukšti apie neegzistuojančius klanus tarsi apie Sicilijos mafiją, nuo kurios gali išsigelbėti tik sprukdamas į užsienį.   

Dabar madinga koneveikti prokurorus už padarytas klaidas tiriant Kauno pedofilijos bylą. Nors bylą tyrę prokurorai buvo nubausti, bet to, pasirodo, maža. Jau kirvis pakabintas ir virš generalinio prokuroro galvos. Nesvarbu ir tie minėtieji Pravieniškių įnamiai, ir sėkminga operacija sulaikant Henytę, ir tai, kad greitai sulaikomi pilnamečių ir kūdikių žudikai. Svarbu tai, kad generalinis nenumatė galimybės, jog D. Kedys pradės pistoleto šūviais įvesti tvarką Lietuvoje. Svarbu ir tai, kad generalinis nieko nepasimokė iš Jos Ekscelencijos Prezidentės ir nesako maždaug taip: prašau per 24 valandas rasti pedofilus. Už tai ir už nesveiką domėjimąsi Seimo narių automobilių nuoma jis tikriausiai neteks savo kėdės. Nieko baisaus, bus kitas ir iki kito karto, kuris pasirodys greičiau nei pasibaigs generalinio prokuroro kadencija.

Vadovaujančias pozicijas niekinant žmones, pareigūnus ir savo valstybę užima ir dalis žiniasklaidos, kurios pareiga informuoti visuomenę ir analizuoti gautą informaciją. Čia turime ir neblogų RTV laidų. Turime ir tiriamosios žurnalistikos laidų. Vienose pateikiami įvykiai ir jų analizė, paliekant žiūrovui nuspręsti pačiam, kuri pusė yra teisi (pvz., Ritos Miliūtės „Teisė žinoti“ ir kt).  Kitose laidose žurnalistai patys pateikia savo išankstinį sprendimą ir tik parenka faktinę medžiagą taip, kad ji tą sprendimą pagrįstų. Tokiose laidose tiesos neieškoma, o ieškoma, iš ko padaryti skandalą. Plačiausius dirvonus tokioje, drįstu tvirtinti, purvinoje dirvoje išarė nepralenkiamoji Rūtos Grinevičiūtės „Paskutinė instancija“, kuriai nereikalingi jokie teisininkų tyrimai, nes laidos režisieriams ir taip viskas aišku, kas yra piktadarys, o kas – auka. Jeigu „Paskutinė instancija“ pasakytų, kad pil. X yra pedofilas, tai tas pilietis X nenusiplautų gėdos ir per Strasbūro teismą. Nes Klaipėdos prokuroro ieškinys žurnalistams dėl teiginių, pažeidžiančių jo garbę ir orumą, LAT buvo dar 2008 metais atmestas, esą žurnalistai išsakė tik savo nuomonę, o už nuomonę negi gali bausti. Taip, kad pil. X galėtų nevargti teismuose dėl žurnalistų išsakytos „nuomonės“ apie jo seksualinę orientaciją. Nebent naujas LAT pirmininkas dabar mano kitaip nei senasis.

„Tėve mūsų, (...) atleisk mums mūsų kaltes, kaip ir mes atleidžiame savo kaltininkams“...

Bernardinai.lt

KOMENTARAI

Komentarai surikiuoti nuo seniausio iki naujausio (rodyti atvirkščiai)

« < 1 - 2 > »
Anbo 2010-01-18 20:20

matai, į senatvę net kairieji pradeda melstis :)

BOCMANAS 2010-01-18 20:44

SALASEVICIUTES VERGAS,KAIP JIS PASAKE APIE VAIKUS DELTO JAM GALVA NESKAUDEJO.MAT CIA NE JO REIKLAS,TAI JUDAS O NE ZMOGUS,KAZKADA GERBIAU,BET DABAR-NE

Petras 2010-01-19 05:38

Citata iš šio rąšinio "Klaipėdos prokuroro ieškinys žurnalistams dėl teiginių, pažeidžiančių jo garbę ir orumą, LAT buvo dar 2008 metais atmestas, esą žurnalistai išsakė tik savo nuomonę, o už nuomonę negi gali bausti".

Bet toje Klaipėdoje buvo truputi kitaip, žurnalistų Grievičiūtės ir Zaleckio nuomonė ir prielaidos, kurias buvo bandoma prilyginti šmeižtui, galiausiai pasitvirtino. Prokurorą truputį patampė, pripažino pažeidus etiką, atleido iš darbo, tačiau nuo baudžiamosios atsakomybės Stulpinas išsisuko. (žiūrėti http://www.balsas.lt/naujiena/149260/prokurora-klampina-zmonos-sklypai arba http://www.lrytas.lt/?id=11932168381190903750&view=4)

Sakalas rašydamas apie Lietuvos partizaną Kraujalį parašė "darytina, deja, išvada, kad A. Kraujelis buvo civilių (nesvarbu ginkluotų ar ne) žmonių kaltintojas, teisėjas ir nuosprendžių vykdytojas viename asmenyje." Čia su tuo ginklo nesvarbumu suklydo, tai svarbu. Kombatantas nuo bandito skiriasi (prašome žiūrėti http://lt.wikipedia.org/wiki/Kombatantas). Žinoma tas Misiukonis, dėl formalių priežąsčių baudžiamosios atsakomybės išvengs. O kur užkastas Kraujalio kūnas KGBistai neišduos. Tie netikslumai kvapą turi.

Pranas 2010-01-19 08:35

Bet tai baisus suktas niekšas, kuriam nieko nėra šventa ir jis drįsta minėti Dievo maldą. Bendrai kuris komuniaga nepradės melstis kai jam uodegą prispaudžia.

Dzyvai 2010-01-19 08:43

Kad atleisti kitiems dažnai nemokame - faktas.

Tačiau faktas ir tai, kad į tam tikras valstybės tarnybos ar politikos pozicijas priimami žmonės ir pagal PASITIKĖJIMĄ. Atleisti tai ne tas pats kas atleisti už skriaudą ir po to vėl tuo žmogumi iš kart pasitikėti.

Po to kai pasitikėjimą savimi sugriauni, jį reikia užsitarnauti. Beje, atkreipsiu dėmesį, užsitarnauti - labai tinkamas žodis šioje situacijoje.

vald 2010-01-19 09:08

Ziurejau ta paskutine laida su Sakalu ir prisiminiau rajkomo partines kontroles pirmininka Vilniuje(Lenino raj.) sena uzkietejusi stalinista, tapatybe su Sakalu 1+1, tos pacios manieros, tos pacios grimasos, tos pacios frazes, nors anas buvo rusas, kaip jums sios analogijos?

Milda 2010-01-19 09:15

Mačiau ir aš tą laidą, deja atrodo, kad žmogus tiek nutolęs nuo tikrovės, kad nelabai orientuojasi, kas aplink jį darosi. Na, senatvėje kai kuriems taip atsitinka. Galėtų kas nors patarti, kad nepraleistų progos bent patylėti, nes tikrovės suvokimo sunku būtų tikėtis.

Tomas J. 2010-01-19 13:05

Socialdemokrate Sakalai, jei jau esi toks katalikas, tai ko ženijaisi su komunistais? Ar tik vėliau į katalikus persivertei?

Apie teismų ir teisėjų darbą teisingai pasisakei, objektyviai kaip reta. Pritariu. Bet apie generalinį prokurorą - nesutinku visiškai. Taip, klaidų visiems pasitaiko, bet mes juk skiriame kur klaida, o kur nusikaltimas. Kedžio dukros bylą tyrė ne vienas prokuroras, ir prižiūrėjo tyrimą - taip pat ne vienas, tad nereikia lialia kad tai klaida.

Slade 2010-01-19 14:05

Komunistas taip ir nesuprato krikščionybės.

1) "... kaip ir mes atleidžiam savo kaltininkams". Būtent - "mes", "savo". Tik auka gali atleisti, kiti tokios teisės neturi.

2) krikščionio be atgailos nėra. Sakalas ne atgailauja, o išsisukinėja. Ir savo kailiui gelbėti šventvagiškai naudoja Dievo žodį.

879 2010-01-19 14:07

Padarytos teisėjų klaidos, kurių neišvengia nė vienas pasaulio teismas, visiems rodomos per padidinamąjį stiklą, atseit žiūrėkite, gerbiamieji, ką išdarinėja teisėjai.

visuomene turi kontroliuoti ir turi gintis nuo valdzio strukturu savivales. vienas is metodu yra viesumas ir ziurejimas i valdzios klaidas per padidinamaji stikla.

« < 1 - 2 > »
Rašyti komentarą gali tik prisijungę lankytojai. Prisijungti »
  • komentuoti
  • skaityti komentarus (20)
  • komentarų RSS
  • spausdinti

RENGINIAI

REKOMENDUOJAME

Obama Nato viršūnių susitikime Čikagoje

Per šį viršūnių susitikimą ore tvyrojo svarbus klausimas: kaip 28 nares turinti Šiaurės Atlanto sutarties organizacija, iš pradžių sukurta dėl Šaltojo karo, prisitaikys prie pasaulio po 2014-ųjų?

Timothy Snyderis

Galite sakyti, kad Vakarai visiškai nesupranta apie Rytų Europą, ir didžia dalimi tai tiesa, nors jie ir supranta kai kuriuos dalykus, tokius kaip Holokaustas, kurį vadinu Rytų Europos įvykiu.

Kęstas Kirtiklis

Greiti diplomai kaip ir greitas maistas, kai pastarojo nevirškina – griebiesi piliulės. Kai pirmieji nelenda į galvą – griebiesi... dabar jau ausinių ir mikrofono. Arba kieno nors kito disertacijos.

Sarajevo apsiausties dvidešimtmečio minėjimas

Nuo Bosnijos karo pradžios prabėgo lygiai dvidešimt metų, bet laikas nepadėjo atsakyti į painius ir skausmingus klausimus: kodėl kaimynas atsigręžė prieš kaimyną?

Zygmunt Bauman

Tenka konstatuoti, kad turime realistiškai vertinti situaciją ir suprasti, jog kiekvienam režimui naujosios komunikacijos technologijos atveria vis geresnių galimybių skleisti savo propagandą ir pasiekti norimus taikinius per internetą.