2012 m. gegužės 24 d., ketvirtadienis

Gintaras Aleknonis. Netylėkime

2010-02-04
Rubrikose: Politika » Komentarai ir pokalbiai 
Gintaras Aleknonis

Zenekos nuotrauka

Ar nevertėtų prokurorams iškelti bylos Maironiui? Prieš devyniasdešimt metų poetas viešai pasityčiojo iš Lietuvos himno ir rašė: „Lietuva – didvyrių žemė“/ Mūsų giedama seniai;/ Bet iš tos didybės semia/ Savo naudą tik velniai. O gal vertėtų pasikviesti apklausai tuos, kurie 1991 metų sausio 13-ąją pažeidė susirinkimų tvarką prie Vilniaus televizijos bokšto ir Parlamento?

Maironio ir Sausio 13-osios bylas būtų galima sujungti su šią savaitę Kaune prie prokuratūros pedofiliją ir jos gynėjus smerkusiųjų veiksmų tyrimu – skelbiama, kad bus baudžiami protesto dalyviai, kurie be leidimo surengė akciją ir perfrazavo tautinę giesmę. Lietuvos laisvės kelias prasidėjo nuo mitingų dalyvių bauginimų.

Drąsius Kedys, kurio tikriausiai niekas nepavadins angelu, pats to nenorėdamas šiandienos Lietuvai atskleidė bent tris svarbius dalykus. Pirma jis privertė naujai pažvelgti į smurtą ir mažojo žmogaus teisę apginti save ir savo vaikus.

Pedofilija, efebofilija, partenofilija... Žodynuose galime rasti daugybę fantaziją pranokstančių ištvirkimo rūšių, kurias sieja išnaudojamo asmens bejėgiškumas ir savo lytinį potraukį tenkinančio panieka aukai. Kol į kitą žmogų žvelgsime kaip į daiktą, kurį galima parduoti ar nupirkti, tol bet koks bandymas kovoti su mažylių prievartavimu bus pasmerktas nesėkmei.

Galime teisintis – pedofilija žinoma nuo Antikos, visais laikais ir visur atsirasdavo niekšų, ką padarysi, susitaikykim su likimu... Jeigu dabar visuomenės sąmonėje neįvyks lūžis, jeigu nesuprasime, kad tik visuotinė nepakanta gali sustabdyti „galingų dėdžių žaidimus“, pedofilija taps kasdieniu reiškiniu, nuo kurio bus galima atsipirkti bauda, panašiai kaip automobiliu viršijus greitį.

Antra, ką mums priminė jaunas vyras iš Pakaunės, tai paslapties jėga. Buvusiuose KGB archyvuose nugrimzdusios ir bet kada viešumon galinčios iškilti paslaptys ar slaptose orgijose padaryti įrašai suvienija žmones kovai ne vardan visuomenės intereso. Ar valstybė, tapusi grupės įkaite, turi teisę vadintis demokratiška?

Trečia, ką padarė D. Kedys, – jis suskaldė Lietuvą į tylinčią, kalbančią ir veikiančią. Tylinti dažniausiai būna dauguma. Norisi tikėti, kad ta dauguma viską supranta, užjaučia, dūsauja ir bijo. Bet mums visiems kada nors iškils klausimas – o ką tu darei, kai tavo akyse užmušė žmogų?

Garsiai kalbanti visuomenės dalis visada yra mažesnė, o ją vis dar bandoma tildyti ir bauginti. Kaip tuos, kurie drauge su savo vaikais dėjo pliušinius žaislus prie prokuratūros durų...

Veikiančiųjų Lietuvoje tikrai nedaug. Ir jie tai daro tyliai. Todėl ir supranti, kodėl vaikų seksualiniu prievartavimu įtariamas Utenos rajono gyventojas A. M. suimamas trims mėnesiams, o tuo pačiu nusikaltimu įtartam kauniečiui A. Ū. skiriama ypatinga apsauga. Prieš įstatymą visi lygūs, bet būna ir lygesnių.

Tai, ką mums atskleidė D. Kedys, nėra nauja. Stebina tai, kas praėjusią savaitę įvyko Daukanto aikštės rūmuose. Po neįprastai ilgo pokalbio su Prezidente Dalia Grybauskaite Generalinės prokuratūros vadovai išėjo aukštai pakelta galva. Kaltinimais tvirkinimu tapusi Kauno pedofilijos byla buvo perduota teismui.

Negalinti daryti įtakos nepriklausomai teisėsaugai Prezidentė dabar turi gerą progą viešumoje pasitikrinti savo sprendimų teisingumą. Iki šiol kone kiekvieną valstybės vadovės žingsnį kritikavęs interneto dienraštis www.komjaunimotiesa.lt staiga pakeitė toną, o tie, kurie rėmė pertvarkos žingsnius, nustebę prisiminė pulkininko Vytauto Pociūno istoriją. Prezidentas Valdas Adamkus galėjo pasislėpti už savo patarėjų ir bandyti kurti rytietišką blogos aplinkos apsupto gero valdovo įvaizdį. CŽV kalėjimų istorija parodė tokių pastangų beprasmiškumą.

Šiandien sprendžiamas ne prokuratūros pavaldumo, o teisingumo klausimas. D. Kedys Lietuvoje jau tapo simboliu, kokiu kadaise buvo Tadas Blinda. Su simboliais galima kovoti, bet vargu ar įmanoma juos nugalėti.

 

KOMENTARAI

Komentarai surikiuoti nuo seniausio iki naujausio (rodyti atvirkščiai)

« < 1 - 2 - 3 - 4 > »
Siaulietis 2010-02-06 18:25

Tikram lietuviui: Skaičiau, bet jau visiems iš anksto absoliučiai aišku kokios krypties ir kokio objektyvumo bus L.Lavaste straipsniai "Lietuvos ryte" TA TEMA . Ta žurnalistė man gana patinka, bet ir Jums, matyt, žinoma, kada ir kaip ji pradėjo rašyti TA TEMA ir ką ginti. Vargu ar ji begali TA TEMA bebūti objektyvi.

123 2010-02-06 19:13

viz- pritariu. Tiesa nugalės! Tegyvuoja Tvarka ir Teisingumas!! Visų šalių proletarai vienykimės!!! Uraaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

serbentas 2010-02-06 21:31

Nesuprantu, kuo kai kuriems komentatoriams neįtiko Prezidentė. Prieš savaitę išsikvietė Valantiną , abu pavaduotojus ir davė kelias dienas popieriukams susitvarkyti,tada išmetė lauk.Tikiu,kad ši trijulė nebus paskutinė.

st.algis 2010-02-07 00:07

Valdžią pakeisti gali tik visuomenė, pati ji nepasikeis. O visuomenė pajėgs ką nors keisti tik tada, kai nustos kalbėjus vien alegorijomis ir pagraudenimais ir ims byloti tiesiai šviesiai. Kai liuteris išdrįs išeiti iš bažnyčios ir prikals savo punktus prie durų.

tikras lietuvis 2010-02-07 11:04

Šiauliečiui. Žiūrėkime ne žvilgsniu patinka - nepatinka, o klausimų kėlimo prasme ir pamatysime, kad įrodymų ką nors įvardinti pedofilu nėra. Ir tai matėsi iš karto. Kaip ir nenumaldomas Kedžių noras atimti iš mergaitės svarbiausiąjį pasaulyje žmogų - mamą. Todėl jų pravestos mergaitės treniruotės (ne tik filmuojant, bet ir namuose darant atitinkamus plakatus, kad tik mergaitė įsimintų tai kas jai yra sakoma) iš pat pradžių rodė - jie nėra linkę bylą spręsti objektyviai ir todėl pažeidinėjo LR BPK nustatytą įrodymų rinkimo tvarką.

El Bronco 2010-02-07 15:09

Kadangi stengiuosi vadovautis principu "viskuo abejok, kol tai nera irodyta", tai nesiimu sioje byloje palaikyti nei vienos puses. Nes as NEZINAU, ar Usas uzsiiminejo pedofilija, ar toji mergaite isvis buvo tvirkinta, netgi ar Kedys yra zmogzudys, nuzudes 2 zmones (ir padares nelaiminga naslaite kita mergaite). Nezinau ir nezinosiu bent jau tol, kol savo zodzio netars teismas(-ai). (Nors ir tada nebusiu 100% tikras, nes egzistuoja ir teisminiu klaidu tikimybe...) Uztat labai pavydziu visiems tiems, iskaitant p.Aleknoni, kurie jau dabar VISKA ZINO :-). Ak, kad taip man tokia aiskiaregystes dovana... Tinkamai pasinaudojes ja (pvz. akciju birzose), tapciau neitiketinai turtingas... :-)

Todel dabar - tik keletas komentaru "visazinio" p.Aleknonio straipsniui. PIRMAS - jo izanginiam pasazui apie Maironi ir jo pasityciojima is Lietuvos himno. Pone "samojingasis" Aleknoni, jeigu, remdamasis a.a. Maironio istorija, persate nuomone, kad kelti byla besityciojantiems is LR himno yra kvaila, tai...kodel jums nepratesus sios "linijos"? Pvz., remiantis tuo, kad niekas nekelia bylos LDK Mindaugui uz prievartini svaines Mortos atplesima nuo jos teiseto vyro Vismanto, iteisinti toki elgesi? ;-) Arba, einant dar toliau, kadangi niekas siandien nekelia bylos DLK Treniotai uz Mindaugo nuzudyma, butu galima iteisinti savavaliska oponentu zudyma - kaip tai puikiai deretu su Kedzio-"Blindos" atveju! :-) Juk, kaip rasote, "pries istatyma visi lygus, bet buna ir lygesniu": dabar vieniems zudyti - siukstu, o stai "jauniems vyrams is Pakaunes"- ne tik galima, bet jie dargi tampa sventais "simboliais". Demokratineje visuomeneje, kur visi teisiskai turetu buti lygus, vertetu tokia "laukiniu Vakaru teise" padaryti norma - remiantis ir Treniotos (kuriam prokurorai uzsispyrusiai nekelia bylos), ir Kedzio pavyzdziais. :-) :-)

lektorius 2010-02-08 09:22

Teisus Aleknonis. Kol prokurorai neatsako i klausimus, kylancius is faktu, tol tyleti negalima. Stai tie klausimai, kylantys is visiems zinomu faktu, kuriu prokurorai ju net neisaiskino ir nebande atsakyti : 1. Kas nužudė Kaune ir jo rajone du asmenis? Kokiais ginklais jie naudojosi?> 2. Kas prievartavo dvi mažametes mergaites? Kas yra trečias dėdė - aukštas blondinas Aidas? 3. Kas vilkino, dangstė galimus pedofilus bei trukdė tyrimui? Jei tai darė ir policijos ir prokuratūras pareigūnai, tai kas jie tokie? 4. Kas uždarė mažylę į psichiatrinę? Kokie medikai ją " gydė nuo slogos" ? > 5. Kodėl dar dirba Šalaševičiūtė, parodžiusi didelį abejingumą galimai prievartautoms mergaitėms? > > > > > > > > > > 6. Kur yra D.Kedys? Ar jis gyvas? Jei ne, tai kur jo kūnas ir kas žudikai? 7. Kas panaikino įtarimus dėl savadavimo L.Stankūnaitei? 8. Kas tie vyrai, kurie užpuolė Drąsių Kedį kelyje su draugu ir gąsdino susidorojimu? 9. Kas leido nusikaltimą padariusiam vyresnės mergaitės tėvui su dukra išvykti į užsienį, kol nėra teismo išteisinančio sprendimo? 10. Kur tas kompromituojantis įrašas, kurį turėjo teisėjas J.Furmanavičius pasiimti į darbą tą tragišką rytą? Kas jame užfiksuota?

tikras lietuvis 2010-02-08 09:34

Neteisus Aleknonis, nes prokurorai atsako: 1. Kedys ir ginklai yra nustatyti; 2. prievartavimo faktų nebuvo; du Aidai yra Kedžių šeimoje - štai iš kur tas vardas; 3. byla nebuvo vilikinama - nebuvo jokių faktų, kuriuos būtų galima tirti; jokioje psichiatrinėje ji nebuvo uždaryta ir nebuvo gydoma - buvo atliekamos ekspertizės; 4. Šalavičiūtė su šioms bylom nėra susijusi; 5. kur yra Kedys žino jo šeima, nes su juo bendrauja; 6. Stankūnaitė ne savadavo, nes jokių nusikalstamų faktų nebuvo; 7. Kedžio niekas nepuolė - tai jo, vartojusio narkotikus, fantazijų vaisius; 8. vyresnės mergaitės tėvas yra Lietuvoje; 9. nėra jokio įrašo.

birželiorasa 2010-02-08 11:09

Mergaitė buvo keleta dienų ,,vaiko raidos centre". Ar tai reiškia, kad psichiatrinėje, ar kad ne? Kas matė, ar ji gėrė kokius ,,vaistus" ar ne? Ar kad Kedį puolė, sakė vienas Kedys, ar ir jo draugas? Rodė per TV siužetą su jo draugu? Tai kuris tų narkotikų buvo prisigėręs, Kedys, jo draugas ar abu? Ar nebuvo prievartavimo faktų, ar tiesiog prokurorai tie, kurie tyrė bylą, tiems faktams vykstant nebuvo vieno metro atstumu?

Medyte 2010-02-08 12:59

Pritariu, kad aktyvi visuomene yra gerai. Bet nepritariu ir niekada nepritarsiu kad ta aktyvuma reikia reiksti butent taip, kai ji reiskia kedzio gerbejai. Susirinkusieji prie prokuraturos jau ZINO kas kaltas ir kokias bausmes jiems reikia taikyti. Tai gal visas bylas taip sprendziam - Krivickas ir Kakadu parodo keleta reportazu ir "visuomene" nusprendzia kas kaltas...

« < 1 - 2 - 3 - 4 > »
Rašyti komentarą gali tik prisijungę lankytojai. Prisijungti »
  • komentuoti
  • skaityti komentarus (31)
  • komentarų RSS
  • spausdinti

RENGINIAI

REKOMENDUOJAME

Obama Nato viršūnių susitikime Čikagoje

Per šį viršūnių susitikimą ore tvyrojo svarbus klausimas: kaip 28 nares turinti Šiaurės Atlanto sutarties organizacija, iš pradžių sukurta dėl Šaltojo karo, prisitaikys prie pasaulio po 2014-ųjų?

Timothy Snyderis

Galite sakyti, kad Vakarai visiškai nesupranta apie Rytų Europą, ir didžia dalimi tai tiesa, nors jie ir supranta kai kuriuos dalykus, tokius kaip Holokaustas, kurį vadinu Rytų Europos įvykiu.

Kęstas Kirtiklis

Greiti diplomai kaip ir greitas maistas, kai pastarojo nevirškina – griebiesi piliulės. Kai pirmieji nelenda į galvą – griebiesi... dabar jau ausinių ir mikrofono. Arba kieno nors kito disertacijos.

Sarajevo apsiausties dvidešimtmečio minėjimas

Nuo Bosnijos karo pradžios prabėgo lygiai dvidešimt metų, bet laikas nepadėjo atsakyti į painius ir skausmingus klausimus: kodėl kaimynas atsigręžė prieš kaimyną?

Zygmunt Bauman

Tenka konstatuoti, kad turime realistiškai vertinti situaciją ir suprasti, jog kiekvienam režimui naujosios komunikacijos technologijos atveria vis geresnių galimybių skleisti savo propagandą ir pasiekti norimus taikinius per internetą.