2012 m. gegužės 26 d., šeštadienis

Kun. Arūnas Peškaitis. Apie „uždraustą“ meilę ir neišmoktas vienatvės pamokas

2011-09-19
Rubrikose: Sankirtos  Religija » Komentarai ir pokalbiai 
Kun. Arūnas Peškaitis OFM

Nuotraukos autorius Kęstutis Vanagas/BFL
© Baltijos fotografijos linija

Neseniai žiniasklaidoje, o vėliau ir socialiniame tinkle „Facebook“ komentatoriai plačiai aptarinėjo psichoterapeuto Olego Lapino atsakymą į skaitytojos laišką, kuriame ji prašo patarimo, kaip elgtis įsimylėjus „uždraustą vyrą“ – kunigą. Tai yra, asmenį laisvai ir sąmoningai apsisprendusį laikytis celibato. Atsakydamas į moters aštriai jaučiamą vidinę dvejonę, psichoterapeutas kalba apie „meilės pergalę“, sukritikuodamas kitas moralines vertybes, tai yra celibatą, kaip primestą sąlygotumą. „Bernardinai.lt“ pranciškonas kunigas Arūnas Peškaitis, kuris yra ir psichologas, Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarijos pastoracinės psichologijos dėstytojas, sutiko plačiau pakomentuoti šią situaciją.

Kokiu pagrindu psichoterapeutas gali pasakyti, kad „meilės“ akivaizdoje bet kuri kita moralinė vertybė nustoja galiojusi?

Pagrindas akivaizdus. Sekuliari psichoterapija mąsto horizontaliu lygmeniu: religiją laiko arba neurotine schema, arba į religines vertybes tiesiog nekreipia dėmesio. Žvelgdamas į gerbiamo O. Lapino tekstą, spręsčiau, kad autorius atstovauja pozicijai, kuriai religinės vertybės yra visiškai nesvarbios. Jos skirtos vien moralizuoti, pamokyti, o tai neugdo asmens, – tad yra mažų mažiausiai nereikšmingos, gal ir žalingos.

Sekuliari psichoterapija giliau nežvelgia į vertybių sistemą. Į vertybes, kurios viršytų žmogaus kad ir labai intensyvų jausmą ar net patį žmogaus gyvenimą ir jį įprasmintų. Sekuliari psichoterapija žvelgia į santykio tarp dviejų žmonių plotmę, – ne į asmens lygmenį, bet į asmenybės formavimo problemas, asmenybės destrukciją ar realizaciją. Tokioj perspektyvoj minėta pozicija – visai suprantama.

Kyla klausimas: ar sekuliari psichoterapija iš tikrųjų gali duoti autentišką patarimą?

Jei tu asmeniškai kažko nevertini, nereiškia, kad tas „kažkas“ apskirtai neturi vertės. Dažna sekuliarių terapeutų yda yra manymas, jog tai, kaip jie vertina tam tikras vertybes, tam tikras sferas yra objektyvu. Kita vertus, pažįstų ne vieną sekuliarų psichoterapeutą, kuris gerbia religijos sferos autonomiją, atvirai pripažindamas, kad į ją nesikiša.

Supaprastindami galėtume pateikti pavyzdį žmogaus, kuris mėgsta tik popsą, todėl sako: „Mozartas yra visiški niekai, ta muzika nieko nereiškia.“ Iš tiesų žmogus, kuris klausosi popso, galėtų suprasti, kad, nepaisant jo skonio, toji muzika turi tam tikrą vertę, jeigu jau tiek šimtų metų žmonės jos klausosi. Toks požiūris, mano galva, yra daug brandesnis.

Psichoterapeutas, kuris religijos ir Bažnyčios kaip tokios nevertina, galvoja, kad už to nėra jokios vertybės apskritai. Neva religija – tik sąlygotumų šaltinis; nuvertina dalyką, kurio, tiesą sakant, ir nepažįsta. Nepadaro svarbios skirties, kad jeigu man tai nėra vertybė, tai išvis nėra vertybė. Atvirai sakant, tai labai liūdina. Beje, toks požiūris sutinkamas ir Zigmundo Freudo teorijoje. Jo kritikai sakė, kad jis visiškai negatyviai vertino religiją, nes buvo susidūręs vien su neurotiniu religingumu: išties į Freudą kreipdavosi vien neurotikai, tad jis ir visą religiją suvedė į neurozę.

Ar toks požiūris nekyla iš to, kad religija, nežinia kokiu pagrindu, laikoma nelygiaverte partnere visiems kitiems žmogiškumo pasireiškimams – intelektui, kūrybiškumui ir pan.? Ar neatėjo laikas atsipeikėti ir pasakyti, kad religingumas yra neatsiejama žmogaus asmenybės dalis, kaip ir visi kiti jo prigimtiniai gebėjimai? 

Būtent. Nevengčiau žodžio neišprusimas – tam tikra prasme. Jeigu vėl grįžtume į psichoterapiją, pamatytume, kad absoliuti dauguma aukštos klasės specialistų visiškai normaliai žiūri į religinį poreikį, – jis egzistuoja. Tai nereiškia, jog visi tie psichoterapeutai yra tikintys, jie nedaro išvados, kad jeigu egzistuoja religinis poreikis, tai egzistuoja ir Dievas, tačiau pripažįsta religinio poreikio realumą.

Jeigu yra taip, tuomet mes mažų mažiausiai pagarbiai turėtume žvelgti į tą objektą ar sferą, kuri tą poreikį atliepia – į pačią religiją ir institucijas, kurios jai atstovauja.

Priešingas elgesys yra neišprusimas ir dar kartą pavartočiau žodį – nebrandumas. Žinote, jeigu aš kažko nepažįstu ir skubu skelbti savo verdiktą, tai esu nebrandus, infantilus. Tas infantilumas yra didelė viešosios erdvės problema.

Tai liečia ne vien religiją, bet ir kultūrą plačiąja prasme. Kuo maitinami žmonės, kurie žiūri masinės kultūros kanalus? Menkaverčiu vienadieniu maistu, netgi maisto pakaitalu. Apie tai, kas yra žmogiškumo esmė, žmonės neretai net nesusimąsto.

Belieka apgailestauti, jog tokiam srautui pasiduoda ir rašantys žmonės. Tenka susidurti su faktu, kad su žmonėmis dirbantys specialistai: socialiniai darbuotojai, konsultantai, tie patys psichoterapeutai – neretai prisipažįsta neskaitantys knygų. Vadinasi, tam tikra prasme nepažįsta nemenkos dalies žmogiškojo pasaulio. Išties gąsdina, kad žmonės, kurie realiai daro įtaką kitiems, patys išlieka tam tikro infantilumo lygio, pasiduodami masinei produkcijai.

Religija pateikia vertybes, įžvalgas, kurios neretai pranoksta žmogišką patirtį ir įžvalgumą. Perprasti jų pagrįstumą reikalingos papildomos pastangos, kurias ne visada esame linkę dėti. Grįžtant prie minėtos moters laiško – ką jūs atsakytumėte į jos dvejonę?

Tiesą sakant, man patiko O. Lapino tekste išsakytas paraginimas būti brandžiais asmenimis ir patiems apsispręsti dėl savo jausmų ir tolesnių veiksmų.

Turėdamas omenyje moterį, kuri kankinasi, norėčiau aptarti kitą dalyko pusę, kuri buvo nutylėta tame tekste. Moteris išties labai gerai mato realią problemą ir netgi geriau negu jos konsultantas. Ji ne tiek mato, kiek jaučia – ir toji kančia kyla būtent iš to. Ir ši problema tikrai egzistuoja.

O. Lapino tekste minimas „nepagrįstas Bažnyčios uždedamas draudimas katalikų kunigams vesti“. Man tai atrodo visiškas nesuvokimas: žmogus, eidamas į seminariją, nuo pat pirmo žingsnio yra supažindinamas su tuo, kas jo laukia. Mėnesis po mėnesio jis sprendžia, ar jis yra tam pasiruošęs, ar ne. Manau, kad žmogus skatinamas spręsti atsakingai, žinant dabartinę situaciją, požiūrį į seksą, kuris verčiamas industrija ar pan. Žmogus apsisprendžia ir jo apsisprendimą reikia gerbti, o ne sakyti, jog jį kažkas privertė, kad Jėzus kitaip būtų elgęsis. Tai dalykai, kurių negalima taip paviršutiniškai aptarinėti.

Tad derėtų moteriai atsakyti, kad ji turėtų gerbti žmogaus apsisprendimą, kuris jau yra įvykęs.

Vyras, kunigas, turėtų būti pakankamai brandus, kad išdrįstų atvirai kalbėti su ta moterimi. Tiesa, laiško autorė mini, jog kunigas yra pasiruošęs pasakyti jai „taip“. Ką tai reiškia? Ar jis siūlo moteriai dvigubą gyvenimą, ar pasiryžimą mesti kunigystę?

Moteris man atrodo daug brandesnė už vyrą, nes abejoja tokiu „taip“: tiek vienu, tiek kitu atveju, ji nesutinka su tokiomis alternatyvomis. Ji brandžiau mąsto už patį kunigą, ir tai labai liūdina.

Kita vertus, nenoriu teisti – situacijų būna įvairių. Būna, kad Bažnyčios teismas pripažįsta, jog santuoka nebuvo įvykusi, nes buvo priežasčių, dėl ko sutuoktiniai nebuvo pasiruošę, arba buvo kliūčių, kurios santuokos priesaiką padaro negaliojančią. Drįsčiau sakyti, kad ir dėl Kunigystės sakramento gali būti analogiškų atvejų. Nekalbu apie konkretų atvejį, bet apie galimybę. Yra atvejų, kai Bažnyčia leidžia kunigui grįžti į pasauliečių luomą. Tuo atveju Kunigystės sakramentas nepanaikinamas, tik pasikeičia kunigo statusas.

Vėlgi, O. Lapinas teisus, – paskutinis teisėjas yra Dievas. Tik nenorėčiau su juo sutikti – prisiimti vaidmenį nuspręsti, kaip pasielgtų Kristus. Aš šito nežinau ir kviesčiau į atsakingumą ypač tą kunigą, vyrą, nes moteris, man atrodo gana atsakinga. Ji turėtų inicijuoti labai atvirą pokalbį apie tai, kas jai kelia tokią kančią, kodėl ji neatsako į jo „taip“. Galbūt tas pokalbis padėtų jam susivokti.

Ko vertas argumentavimas, pasitelkiant meilės kriterijų? Dviejų žmonių santykyje meilę galėtume apibūdinti kaip kito laimės troškimą. Kiek šiuo atveju kalba eina apie brandžią meilę, o ne apie emociją, savo poreikių tenkinimą, nebrandumą, kuris gali ištikti kiekvieną – net ir laimingoje santuokoje gyvenantį žmogų?

Tai yra kova, kurioje ne paskutinę vietą užima Dievo malonė. Jeigu mes nepasitikime Dievo malone, nieko nuostabaus, jog dažniausiai ir pralaimime. Nuodėmės pažeista mūsų prigimtis reikalauja, kad visada pasirūpintume pirmiausiai savimi.

Praktiškai, kaip teologas Peteris Kreeftas sako, mes mylim „iš tuštumos“, nes savyje nuolat jaučiam tuštumą ir tik Dievo malone mes galim mylėti „iš pilnatvės“. Tik kai esame išgydomi, ta tuštuma yra išgydoma, – galime mylėti atsakingai. Suprantame, kad ryšys esantis už santuokos ribų žlugdo pačią Meilę didžiąja raide.

Bet kol nepriimame tokio suvokimo, neturime „iš ko“ mylėti. Dėl mumyse glūdinčios tuštumos mums meilė išties tėra nuolatinis poreikis būti mylimam. Mylime, nes mus myli, ir mums atrodo, kad štai ta kita moteris myli labiau negu žmona. Tuomet veržiamasi į tą santykį, tarsi į ugnį.

Tik Dievas myli iš savo pilnatvės, ir tik jis gali duoti ir mums tokią malonę. Šventajame Rašte skaitome: „Dievas yra Meilė“. Dažnai mes meilę suprantame kaip poreikį užpildyti savo tuštumą, tačiau negalime apriboti jos savo supratimu. Meilė visada neatsiejama nuo Tiesos. Kitaip toji Meilė nėra Dievas.

Kas nutinka su žmogaus, pasirinkusio celibato gyvenimą, tiesa, pasireiškus tokiam dalykui, kaip įsimylėjimas? Ji išnyksta?

Ne. Pradžioje kalbėjau apie žmogaus pasirinkimo sąlygotumus. Pagrindinis klausimas: ar žmogus tikrai buvo pasirinkęs? O gal dėl kažkokių sąlygotumų tiesiog nusprendė pabandyti kunigo gyvenimo. Tuomet susiduriame su didele bėda, kurią reikia gydyti, arba toks žmogus iš tiesų pasitraukia iš kunigystės.

Bet jeigu žmogus yra pasirinkęs, jeigu pasirinko sąmoningai, tai tegul nesvajoja, kad nebus išbandymų. Jų nuolat bus, ir toks žmogus turės kaskart atsakyti sau, koks buvo jo pasirinkimas, vis tvirčiau ir tvirčiau tą pasirinkimą įsitvirtinti. Čia labai svarbus dvasinis kelias. Jeigu žmogus neįsitvirtina ir to tikro pasirinkimo nesilaiko, tuomet jis pralaimi.

Kokia yra aplinkinių žmonių atsakomybė? Dominuojanti kultūra tarsi stabdo kiekvieną kišimąsi iš išorės, esame pratinami per daug nesirūpinti tuo, kaip kas gyvena, ir palikti savieigai. Ar mes krikščioniškoje bendruomenėje nesame kažkiek atsakingi vienas už kitą?

Taip, bendruomenėje esame atsakingi vienas už kitą. Kita vertus, žinau situacijų, kai parapijietės tiesiog atakuoja kunigus. Žinau, kad tų moterų situacija yra labai sunki – paliktos ar šeimos krizę išgyvenančios, ar tiesiog pernelyg aistringos moterys – visaip būna.

Išties sutinku su mintimi, kad, jei esi krikščionis, negali nekovoti su savo silpnumu, su savo jausmu. Esu sutikęs atvejų, kai kunigas neduoda jokio preteksto ir yra nusiteikęs išsaugoti savo pasirinkimą, tačiau yra atakuojamas. Išties – tai yra klausimas apie to žmogaus, tos moters, o kartais ir homoseksualaus vyro atsakomybę – žmogaus, kuris yra krikščionis. Jis turi kovoti. Jei nekovos tos geros kovos, jo laukia daug bėdų.

Neretai matome, kad parapijose dirbantys kunigai patenka į tam tikrą vienatvės ir net vienišumo situaciją. Ar tai nėra palanki terpė šiems nesveikiems reiškiniams?

Kunigo vienatvė yra jo pašaukimo dalis. Ji yra, tačiau nėra absoliuti. Kunigas tikrai gali surasti ir turi ieškoti adekvataus ryšio su įvairiais žmonėmis, vyrais ir moterimis.

Kunigo vienatvė yra labai gražus dalykas. Mes turime suprasti, kad Kristus ant kryžiaus buvo visiškai vienas. Ir Jis ragina: „Imk savo kryžių ir sek paskui mane“. Iš esmės Kristus pasako, kad vienuma yra žmogaus dalia – mes gimstame vieniši ir tokie išeisime. Šiaip jau kiekvienam žmogui, ir ypač krikščioniui, reikia išmokti būti vienam, kitaip neišmoks būti su Dievu. Tik vienatvėje atrandama vienuma, bendrystė su Dievu.

Deja, vienumos pamokų mes daugelis neišmokstame ir paniškai bėgame nuo vienatvės.

Kodėl vienatvės bijome? Kas galėtų padėti išvengti jos keliamų grėsmių?

Todėl, kad tai skatina masinė kultūra. Būk ten, kur visi, naudokis tais pačiais kurortais, tuo ir anuo... Bijome vienatvės, nes bijome skausmo, mirties, norime nuo jų pabėgti. Vienatvėje atsiveria tuštuma, ir klausimas – kuo mes ją užpildome?

Kai išmoksti nebijoti ir išties susitikti su skausmu, kančia, su savo mirties baime, tada ten gali atrasti maloningąjį Dievą. Toje vienatvėje atrandi vienumą su Dievu: su Tėvu, Sūnumi ir Šv. Dvasia. Mes tą pamoką turime išmokti visi, kunigai ir ne kunigai. Bet kunigai – ypač, nes jie yra alter Christus, tie, kurie pirmieji ima kryžių ir seka paskui Kristų, – kur tik Jis eina.

Kita vertus, kunigai gali puikiausiai atrasti progų artimam bendravimui. Štai, labai žaviuosi Vilkaviškio vyskupijos kunigų iniciatyva: grupė jaunų kunigų, kurie nuolat susitinka, be jokių paraginimų iš viršaus, susirenka rekolekcijoms, broliškam pasidalinimui savo išgyvenimais.

Antra, pasauliečiai nėra atskirti nuo kunigų žmonės. Yra brandžių krikščionių, su kuriais kunigai gali užmegzti artimus ir labai svarbius santykius. Tai nieko ypatingo. Mus dar veikia stiprus stereotipas, jog kunigas yra socialiai visiškai atskirtas nuo likusių žmonių. Tiesa, jis yra atskirtas dvasine prasme, tačiau jam reikia visokeriopos pagalbos, kad visiškai įsisąmonintų savo tapatybę.

Jei gyvename pasaulyje ir apsisprendėme skelbti Gerąją Naujieną, turime suprasti, kad tame kelyje mūsų laukia daug išbandymų. Jeigu mes į tai nekreipiame dėmesio, manau, jog Dievas, mus tikrai mylėdamas, neišvengiamai duos ženklų, kad atkreiptų mūsų dėmesį. Jeigu ir toliau nepaisysime tų įspėjimų, liksime nebrandūs, ir visko mums gali atsitikti. Visko.

Kalbino Saulena Žiugždaitė

Bernardinai.lt

KOMENTARAI

Komentarai surikiuoti nuo naujausio iki seniausio (rodyti atvirkščiai)

« < 1 - 2 - 3 - 4 > »
bertukas 2011-09-24 14:37

Stella, Tu nuostabiai komentuoji, bet nesi to patyrusi. Jei, patekus į tokią situaciją, ir išeitum iš jos su dabartinėmis savo nuostatomis, Tavo komentarai būtų nekeliantis abejonių. Žmogus pats savęs nepažįsta, kaip pasielgtų tam tikroje situacijoje, ar nesukluptų. Turim juk ap. Petro pavyzdį.

Avi 2011-09-24 12:20

Ačiū, Stella, už gražius komentarus. Man labai gražiai skamba Jūsų kalba: "Пути Господни неисповедимы" :)

O ši frazė man tiesiog kalba apie gailestingumą: "будьте бережны с теми, кого приводит к вам Господь"

Stella 2011-09-23 23:42

А сегодня, в качестве продолжения мне хотелось бы написать о следующих вещах.

Когда священник сталкивается с такой проблемой, как любовь к женщине, очень часто возникает вопрос: А не ошибся ли он с призванием? Конечно, такие сомнения идут не от Бога.

Сразу хочу успокоить: если ты сам добровольно выбрал путь священства и/или монашества, с желанием следовать за Христом, то ошибки не было. (Те, кто стали священниками из корысти и других злых вещей – Бог им Судья ). Просто Бог через тебя призывает ещё одного человека на этот путь. Иногда надо долго молиться, чтобы наступило просветление и пришло истинное понимание, и ты и твоя половина увидели ситуацию совершенно в другом свете. И вы начнёте испытывать радость от того, что сделали правильный выбор, оставив приоритет за обетами и монашеским и/или священическим призванием .

В прошлом комментарии была сделана ошибка, что не всем это под силу. Если Господь посылает такое, значит под силу. Вокруг много людей переживают ещё худшие ситуации, а здесь... А здесь всего лишь крушение земных надежд. Но не небесных...

Marija Pečkauskaitė – Šatrijos Ragana. «...Pamilusi kunigą, ji savo meilę išsaugojo iki gyvenimo pabaigos...» Жила в миру. У неё была, несмотря на все трудности, светлая судьба. (Где бы почитать о ней хорошую биографию?).

Милые священники, будьте бережны с теми, кого приводит к вам Господь. А если даже это действительно искушение, так поступайте как отец Сергий – он отрубил себе палец (заметьте, себе!), и блудница, пытавшаяся его искусить, раскаялась и стала монахиней.

Пути Господни неисповедимы, и любое проклятье Он может обратить в благословение. Если вы храните верность Господу, только в этом единственном случае. Иногда, чтобы спасти душу, её притягивают через страсть к тому, через кого могут спасти С БОЖИЕЙ ПОМОЩЬЮ. Потому что другого способа больше не имеется. Жизнь очень сложна и неоднозначна ...

КРУШЕНИЕ ЗЕМНЫХ НАДЕЖД НЕ ЕСТЬ КРУШЕНИЕ НЕБЕСНЫХ... И СИЛЫ НАХОЖУ У ТВОЕГО КРЕСТА. (стихи неизвестного автора)

Храни Господь всех вас. Любви, Мудрости и Разума во Христе. С Богом

Stella 2011-09-22 23:36

to Angele

Замечательно и правильно.

Angele 2011-09-22 21:56

Vienas vyras pasirinko kunigo kelią. Jo mylimoji- į vienuolyną, už jį melstis.

Stella 2011-09-22 21:28

Смотря что понимать под словом «любовь». Любой человек рождён для любви и нуждается в любви. Иначе он просто болеет, чахнет и умирает. Потому что мы нуждаемся не только в хлебе. Хлебом, подаваемым с матюками, можно отравиться...

Обеты Богу нарушать нельзя. Всегда, если происходит такая ситуация, приоритеты остаются за обетами. Но обет целомудрия не означает обета одиночества.

Природа человека такова, что мы тянемся друг к другу. Мужчина и женщина друг к другу. Но совсем необязательно любить и спать в одной постели. Не всем дано жить в браке, рождать детей...

Любовь к священнику требует совершенно другого уровня отношений. Совершенно другого подхода и понимания. Здесь важно БЫТЬ ВМЕСТЕ ДУХОВНО. То есть не обязательно в одном доме, в одном городе. Можно быть на другом краю планеты, галактики, вселенной... Для священника важно знать, что есть женщина, которая его любит и которая верна ему. Которая, как и он, ДОБРОВОЛЬНО, за ним следом, приняла обет целомудрия... Тогда ему просто намного легче нести свои обеты Богу через жизнь. Можно очень много писать об этом.

Такая любовь требует очень много жертв. Слёзы в подушку о разрушенных земных мечтах, о нерождённых детях, о несостоявшихся планах. И не каждому такое под силу. Потому что здесь очень жёсткий выбор: либо ты принимаешь любимого человека таким, какой он есть, точнее уважительно и бережно относишься к его выбору; и отказываешься, как и он, от многих вещей, либо ищешь кого-то другого, кто может удовлетворить твои телесные и душевные потребности. От которого можешь родить детей.

Поэтому лучше хорошенько разобраться в своих чувствах: страсть это или настоящая любовь.

Двойная жизнь, тем более такая, когда нарушаются обеты, счастья не даёт. Эти поющие в терновнике-дерьмовнике счастливы не были. У них жизнь с самого начала была построена на лжи Богу и себе. Описано очень романтично, но это было страшное страдание, которое привело в никуда.

Мне в этом отношении больше нравится «Овод» Войнич. Вот тем, кто идёт в противоречие с собственной совестью и Богом, очень советую почитать эту правдивую книгу.

На сегодня всё.

С Богом.

daudytė 2011-09-21 18:10

pritariu myriam nuomonei. Nebrandus asmuo, nesugebantis užmegzti normalaus santykio nei su Dievu, nei su žmogumi, vadovaujantis krikščionių bendruomenei yra tikras kryžius ir išbandymas tikintiesiems

nemo 2011-09-21 15:52

Myriam, geri pačios komentarai, pridėk jų ir kitom temom.

Tiesa, dar norėjau pagirti bernardinus už "polemišką veną", dėl kurios trūkumo čia neseniai zyziau prie Navicko klausimo skaitytojams apie tai, ko reikėtų, kad svetainė būtų smagesnė.

Va, toks greitas replikavimas visokiems delfiškiems stabukams a la lapinai, atsiliepiant į plačiajai lietuviško proletariato visuomenei aktualias temas ir džiaugsmingai traiškant jos stereotipus, tuo pat metu išlaikant solidų protingumą, ir yra tai, ko reikia:)

myriam 2011-09-21 14:59

Ačiū rino64 už atvirumą. Man regis, kol kunigas garsiai sau nepripažįsta vienatvės, negali išsakyt ir bendrystės poreikio, o paskui jau - imtis žingsnių. Įdomu ar tai vien kunigų kaltė? Ar tai nėra formacijos spragos? Ar kunigams kalba apie tai, kad jie taip pat yra žmonės, sukurti santykiui, ne vien tarnystei?Iš išorės susidaro įspūdis, kad nemažai yra savęs kaip asmens nepažįstančių, tiesiog apsivilkusių savo 'funkcija' (nes kol nepažįsti savęs kaip asmens, negali atpažint ir pasirinkt savojo pašaukimo). Toks žmogus negeba kurti santykio... ne vien su žmogum, bet ir su Dievu! Be santykio, funkcijos vykdymas greit išsunkia...

nemo 2011-09-21 14:03

Mačiau tą Lapino straipsnį. Nu ką, eilinė pigi melodrama. Eilinė arogantiško žioplio saviraiška, galvojančio, kad jei šį tą išmanai vienoje srityje, gali pasireikšti ir kitose. Kitų, panašių žioplių akyse esi "drąsių įžvalgų žmogus", o labiau išmanančių - žioplys, kaip ir yra. Peškaitis tai pasakė, tiktais labiau rafinuotu būdu - nepainiok, Lapine, savo nuomonių su tiesa, savo preferencijų su vertybėmis.

Sekmadienio popietės psichologijos žurnalo lygio pasiseiliojimai apie krikščionybę - taip pavadinčiau tą Lapino straipsnio dalį, kuri pretenduoja į globalų krikščionybės įvertinimą.

« < 1 - 2 - 3 - 4 > »
Rašyti komentarą gali tik prisijungę lankytojai. Prisijungti »
  • komentuoti
  • skaityti komentarus (37)
  • komentarų RSS
  • spausdinti