2011 m. rugsėjo 15 d.  Kaliningrado (Rusijos Federacija) dailės galerijoje atidarytoje tarptautinėje konkursinėje parodoje - Baltijos šalių grafikos bienalė „Kaliningrad - Koenigsberg 2011", Rūtos Spelskytės kūryba įvertinta Grand Prix.

Rūta Spelskytė. „Supjaustytas Momblanas" iš ciklo ,,Tylaus kalbėjimo metodai". 2010, sausa adata, 150 x 200 cm
Tai jubiliejinė, X-oji grafikos bienalė, kuri startavo beveik prieš dvidešimt metų, kaip lokalus, Rusijos regionų grafikos menininkus reprezentuojantis renginys, bet netrukus peraugo į didelį, platų rezonansą turintį, tarptautinį reiškinį.

Tradiciškai šiuolaikines grafikos tendencijas šioje bienalėje pristato Rusijos, Lenkijos, Suomijos, Švedijos, Latvijos, Lietuvos, Estijos, Vokietijos bei Danijos kuratorių sudarytos kolekcijos. Bienalėje bus eksponuojama apie 300 darbų. Jubiliejinės bienalės devizas ,,Integracija ir sąveika".

Lietuvos kolekciją sudarė meno kritikė Vaidilutė Brazauskaitė - Lupeikienė, o tarptautinėje vertinimo komisijoje dirbo Vilniaus dailės akademijos grafikos katedros docentas, žinomas menininkas - Kęstutis Vasiliūnas.

V. Brazauskaitė - Lupeikienė bienalei atrinko pačių jauniausių menininkų darbus, kurie atspindi naujausias tendencijas tiek, renkantis raiškos priemones, technikas, tiek ir pasaulėžiūros bei meninės „filosofijos" aspektais.

Pristatomi menininkai: Rūta Spelskytė, Augustas Bidlauskas, Linas Blažiūnas - naujos kartos atstovai, kuriems svarbus ne tik autentiškas santykis su vaizduojamais objektais, bet ir įtaigi raiška.

Apie Grand Prix laimėtoją Rūtą Spelskytę meno kritikė Vaidilutė Brazauskaitė-Lupeikienė rašė: „Grafikę Rūtą Spelskytę tikrai pastebėjo ne vienas estampo gerbėjas. Sausos adatos technika kurianti autorė – viena iš ryškiausių jaunosios kartos konceptualių menininkų. Estampų cikle „Tylaus kalbėjimo metodai“ ji pateikia XX a. karų, žiaurumo, naikinimo ir mirties enciklopediją. Taupiais ženklais, regis, visai „nekaltais“ motyvais prabyla apie neišvengiamą baigtį, priverčia išgirsti naikintuvų gausmą, pažvelgti į medžių viršūnes mirštančio kario akimis. Filosofinė, fatalinė autorės nuostata, rūstus „periferinis“ žvilgsnis į naujųjų amžių istoriją pakylėja estampo žanrą (nesvarbu, ar tai didelio formato spaudinys, sudėliotas iš aibės fragmentų, ar miniatiūra) į kitą, konceptualaus, tikro meno lygmenį – kinematografišką ir emociškai paveikų…“ („Vilniaus dailės akademija: 2010-ųjų karta“//„Dailė“ 2010/2).

Paroda Kaliningrado dailės galerijoje veiks iki š.m. lapkričio 15 d.

Lietuvos Respublikos generalinis konsulatas padėjo išspręsti organizacinius lietuvių autorių kūrinių pristatymo į Kaliningradą klausimus, o dalyvavimą bienalėje finansiškai parėmė Lietuvos Tarptautinių kultūros programų centras.

Kultūros atašė Kaliningarde informacija, LR kultūros ministerija