Apie daržovių naudą rašoma daug ir dažnai. Tai akivaizdu ir neginčijama. Bėda tik, kad retai prisiverčiame savo mėsiškus valgiaraščius papildyti sveikais ir paprastais daržovių patiekalais. 

Štai keletas idėjų.

Kornelijos morkos su riešutais

Sudėtinės dalys: morkos, 1. v.š. linų sėmenų aliejaus ar kito šalto spaudimo aliejaus, 20 gr. anakardžių arba migdolų riešutų, druska, juodieji pipirai (jei norisi).

Gaminimo žingsniai:
1. Morkas sutarkuojame šiaudeliais.
2. Nuplikome migdolus verdančiu vandeniu ir nulupame odelę. Jei į salotas dedate anakardžių, šį žingsnį praleiskite.
2. Suberiame prieskonius, riešutus ir sumaišome.
 
Virginijos avokado užtepėlė
 
Sudėtinės dalys: 3 prinokę minkšti avokadai, 1 vidutinio dydžio gerai prinokęs, netgi patižęs pomidoras, citrinos sulčių šlakelis, druska, žiupsnelis cukraus, pipirai. Jei patinka aštriau – aitriosios paprikos milteliai.

Gaminimo žingsniai:
1. Avokadą nulupame, išimame kaulą ir supjaustome.
2. Nuplikome pomidorą ir nulupame odelę.
3. Išspaudžiame citrinos sulčių ir suberiame prieskonius.
4. Visas sudėtines dalis sutriname iki vienalytės masės.

Paįvairinimui galima kartu sugrūsti itin smulkiai sukapoto vidutinio svogūno ketvirtį. Galima pagardinti smulkiai kapotais šviežiais (ar šaldytais) krapais. Galima valgyti su šviežių daržovių pagaliukais ar šilta, skrudintuvėje pakepinta, viso grūdo dalių duona. Taip pat skanu ant kiaušinio užsitepti ar salotoms vietoje majonezinio padažo.

Kornelijos salotos su žiediniais kopūstais

Sudedamosios dalys: 200 gr. šviežio žiedinio kopūsto, paprika, mažas mėlynas svogūnas, juodosios alyvuogės, truputis linų sėmenų (arba alyvuogių) aliejaus, druska ir juodieji pipirai.

Gaminimo žingsniai:
1. Žiedinį kopūstą padaliname smulkiais žiedeliais.
2. Papriką supjaustome juostelėmis,  mėlynąjį svogūną  plonais griežinėliais, o alyvuoges padaliname į 2–4 dalis, priklausomai nuo jų dydžio.
3. Supjaustytas daržoves sumaišome, pagardiname druska, pipirais ir aliejumi.

Šios salotos tinka kaip garnyras prie karštųjų pateikalų ir gali būti valgomas kaip atskiras patiekalas.

Rauginti švieži burokėliai ir cukinijos

Rauginti galima ne tik kopūstus ar agurkus, bet ir kitas šviežias daržoves! Raugintos cukinijos ar rauginti švieži burokėliai – pabandykite neitikėtina, kad gali būti taip skanu.

Paįvairinkite šviežių daržovių salotų pasirinkimą. Rauginamose daržovėse padvigubėja B grupės vitaminų, ypač vitamino B6 ir vitamino B12. Natūraliai raugintose daržovėse gausu, daugiausia – skystyje, lengvai pasisavinamo vitamino C.  Kalis, kalcis, fosforas – mikroelementai, kurie labai gerai pasisavinami dėl raugintose daržovėse susidariusios pieno rūgšties. Ši rūgštis naikina puvimo bakterijas žarnyne ir taip padeda išvengti vidurių užkietėjimo. Termiškai neapdorotose daržovėse daug ląstelienos, kuri taip pat aktyvina žarnų peristaltiką.

Sudėtinės dalys: švieži burokėliai ar cukinijos, vanduo, druska.

Gaminimo žingsniai:
1. Nuplauname ir supjaustome ar sutarkuojame daržoves.
2. Sudedame į indą ir užpilame vandeniu, kad apsemtų daržoves.
3. Įdedame druskos.
4. Laikome šiltai, užklojus marle.
5. Kelis kartus per dieną (ryte ir vakare) pamaišome, kad rūgimo procesas suaktyvėtų.  Kai pradeda rūgti, paviršiuje atsiranda burbuliukų bei specifinis kvapas.

Galima pasigaminti puikias raugintų daržovių salotas, sumaišius raugintus kopūstus ir raugintus šviežius burokėlius.

Špinatų ir pupelių salotos

Jums reikės: saujos šviežių špinatų lapų, apie 100 gr baltų virtų pupelių, agurko, krapų, petražolių, 1/5 svogūno galvos. Jei norisi galima pridėti pomidorą, juodųjų pipirų, druskos, muskato ir baziliko prieskonių. Šlakelio alyvuogių aliejaus.

Gaminimo žingsniai:
1. Špinatus smulkiai suplėšome,
2. Agurką sutarkuojame stambia tarka,
3. Susmulkiname petražoles ir krapus,
4. Svogūną supjaustome juostelėmis,
5. Suberiame pupeles ir daržoves į dubenį, apšlakstome alyvuogių aliejumi ir sumaišome.
6. Apibarstome salotas prieskoniais, vėl gerai sumaišome ir valgome.

Skanaus!

parengta pagal sulieknek.lt receptus