Piero Lerda kūrinys

Vasario 8 dieną 18 valandą (AV17) galerijoje bus pristatoma Piero Lerda tapybos darbų paroda „Piero Lerdos harmonijos chaosas“.

Piero Lerda (1927-2007) – italų menininkas, paskyręs savo kūrybinius ieškojimus bandymams rasti tvarką chaose ir kurio darbus galima būtų apibūdinti kaip spalvų bei formų simfoniją. XX a. antrosios pusės modernistas abstrakcionistas, savo kūryboje naudojęs skirtingas technikas t.y. tapybą, koliažą, piešinius tušu, ir visas jas kombinavęs su giliomis filosofinėmis įžvalgomis. Šis menininkas yra sulaukęs didelio pripažinimo Italijoje, jo darbai yra pristatyti daugelyje Europos šalių, taip pat Amerikoje, bei įtraukti į muziejų kolekcijas (Centro D'Arte Moderna e Contemporanea Della Spezia Italijoje bei Georgia Museum of Art Amerikoje).

Dar būdamas paauglys Piero Lerda buvo dailininko Vincenzo Alicandri mokinys, o 1948 metais P.Lerda baigė meno bakalauro studijas Turine. 1953 metais Turino Universitete jis įgyjo užsienio kalbų daktaro laipsnį ir du metus dirbo italų kalbos mokytoju Nicoje, kur tuo pat metu, pakviestas įvairių kultūrinių asociacijų, skaitė paskaitas apie prancūzų ir amerikiečių avangardinį vaizduojamąjį meną bei pirmykščių žmonių meną. Gyvendamas Nicoje jis taip pat prisidėjo prie „Club des Jeunes“ įkūrimo, kuriam tuo metu pirmininkavo Jean Cocteau ir Jacques Prevert. Nuo pat 1950-ųjų P.Lerda eksponavo savo darbus daugybėje organizuojamų tarptautinių parodų, kurių metu menininkas pelnė pripažinimą bei įvairius apdovanojimus. Po aktyvios visuomeninės veiklos Piero Lerda tęsė mokslinį darbą, kuriame jis gilinosi į chaoso bei egzistencializmo temas, patraukusias jo dėmesį dar rašant disertaciją apie Georges Bernanos, kuris padarė didelę įtaką menininko pasaulėjautai.

Tai tapytojas, kurio darbuose jungiama šviesa ir spalva taip meistriškai, jog atrodo kad menininko vaizduotė ir realybė yra vientisa plotmė. Dažnai autoriaus darbuose sutinkamas jo mėgstamas simbolis – aitvaras (l'aquilone), kuris simbolizuoja ryšio stiprumą bei svarbą. Kuriama paralelė tarp aitvaro ir paveikslo, kuriems yra reikalingas ryšys su žmogumi, stebėtoju. Kitose drobėse, kuriose nors ir nesutinkama aitvaro simbolika, stebėtojo budrumas yra išsaugomas. Autoriaus darbai atrodo lyg spalvų studijos ar naujai susikuriančios galaktikos nuotraukos, darytos iš kosmoso. Piero Lerdos kūriniai yra daugialypė terpė, kurioje atskleidžiamas dažų bei kartono koliažas kartu su stipriu filosofiniu diskursu. Improvizacijos įgūdžiai padeda mums suprasti ar sukurti pasakojimą/istoriją. Kartais ryškių spalvų puokštės yra sumaišomos su bespalviu niūrumu, tokiais tamsos intarpais yra siekiama išryškinti trapumo pojūtį. Dauguma P. Lerdos paveikslų yra „Be pavadinimo“, nes jie balansuoja tarp harmonijos ir chaoso, tačiau niekuomet nenusvyra į vieną ar kitą pusę. Filosofiškas spalvų, formų bei šviesos žaismas – tai Piero Lerdos harmonijos chaosas.

Žymaus Italijos tapytojo Piero Lerda darbus pristatanti paroda yra tarptautinių kultūrinių mainų tarp Italijos ir Lietuvos galerijų vykdomo projekto dalis, kurios dėka (AV17) galerija netik Lietuvoje, bet ir užsienyje pristato jaunus bei talentingus lietuvos menininkus. Tarp (AV17) galerijos (Lietuva) ir La Piccola Galleria (Italija) užsimezgusių ryšių dėka vasario mėnesį bus pristatomos dvi parodos: „Piero Lerdos harmonijos chaosas“ (AV17) galerijoje Vilniuje bei dviejų jaunų Lietuvos menininkių Ingos Mrazauskaitės ir Sigitos Morkūnaitės tapybos darbų paroda „Archetypes & Beginnings“ La Piccola Galleria, Bolonijoje. „Archetypes & Beginnings“ - tai dviejų tapytojų, kurių stilistika išsiskiria dėmesingumu detalėms bei simboliams, užšifruotiems jų darbuose, paroda, išduodanti profesionaliai brandų Ingos Mrazauskaitės bei Sigitos Morkūnaitės technikos lygį. (AV17) galerija megzdama kultūrinius ryšius bei kontaktus su užsienio šalimis, siekia pristatyti Lietuvos publikai iškirtinius tarptautinio pripažinimo sulaukusius menininkus.

Paroda „Piero Lerdos harmonijos chaosas“ (AV17) galerijoje veiks iki kovo 1 dienos.