Andželijos Jankovskajos nuotrauka (eFoto.lt)

Nuo vasario14 d. iki vasario 28 d. Energetikos ir technikos muziejuje veikia pirmoji Lietuvos analoginės fotografijos asociacijos paroda. 

Skaitmeninių technologijų amžiuje, kai fotoaparatą dažniausiai pakeičia išmaniojo telefono kamera, sau vietą atranda ir analoginė fotografija. Šios fotografijos mėgėjai, susibūrę į Lietuvos analoginės fotografijos asociaciją (LAFA), dirba su foto juostomis, foto plokštelėmis, patys gamina fotoaparatus ar net chemines medžiagas. Vasario 14-ąją, Energetikos ir technikos muziejuje, asociacija pristatys visuomenei savo pirmąją parodą, kurioje atgis senosios fotografinės technologijos ir analoginės fotografijos idėjos skaitmeniniame amžiuje.

„Šiandien daugumai žmonių skaitmeninė technika yra darbo įrankis, o štai analoginis fotoaparatas – tai tarsi įrankis sielai, – sako menininkė ir viena iš parodos organizatorių Aurelija Maknytė. – Analoginis fotografavimo procesas užburia, teikdamas daugiau kūrybos galimybių bei išraiškos formų ir dažnai net pačiam autoriui netikėtą rezultatą. Parodos lankytojai galės patys atrasti analoginės fotografijos magiją ir suprasti, kodėl senosios technologijos yra aktualios čia ir dabar, net kai skaitmeninė technika teikia tiek daug laisvės idėjoms realizuoti.“

Parodos atidarymo metu net septyniolika autorių pristatys retomis technologijomis atliktus darbus ir fotografijos techniką, kuria jie buvo atlikti. Kiekvienas autorinis darbas parodoje turi savo istoriją, už kurios slepiasi ir menininko asmenybė. Pavyzdžiui, vienas iš parodos dalyvių – Kęstutis Pleita, vadinamas „vaiduoklio“ autoriumi, kai savo milžinišką fotogramą su baltu žmogaus siluetu paliko nakčiai plauti upelyje, o ji, praplaukusi po tilteliu, rimtai išgąsdino atsitiktinį naktinėtoją. Pasak A. Maknytės, analoginė fotografija siūlo itin betarpišką santykį su kūriniu, tad ir šioje parodoje lankytojai galės mėgautis retai matomais technologiniais ir kūrybiniais eksperimentais.

Kitas fotomenininkas Dovilis Paliukas savo darbuose gilinasi į portreto žanrą, pristatydamas naują ciklą „Kitokie“, kuriame portretą ir aplinką papildo įrašytas į analoginę garso juostą įrašas, saugantis svarbų buvimo kartu laiką. Šį analoginį garso įrašą bus galima išgirsti ir parodos atidarymo metu. Fotografas Egidijus Kabošis savo darbais parodoje primins, kad fotografinei emulsijai naudojama želatina yra gaminama iš žudomų gyvūnų kaulų ar odos. Jo teigimu, suvokti technologijų poveikį galutiniam atvaizdui visada svarbiau, nei pasitikėti siūlomais šablonais – tai tas pats, kaip mokėti pasigaminti savo prieskonių derinį, o ne nusipirkti „prieskonių mišinį vištienai“.