Prieš metus, 2013 m. kovo 21 d., Vilniaus Taikos progimnazijoje buvo atidaryta pirmoji Lietuvoje Aktyvioji klasė. Tarpusavyje derinant skaitmeninį mokomąjį turinį, specialią įrangą ir įprastus vadovėlius 5-6 klasių mokiniams pradėtos vesti gamtos ir žmogaus bei matematikos dalykų pamokos. Per metus Aktyviosios klasės sprendimas buvo įdiegtas 15-oje mokyklų visoje Lietuvoje. Šiemet planuojama įrengti dar 16 tokių klasių.

„Aktyvioji klasė buvo sukurta siekiant suteikti galimybę mokiniams bei mokytojams naudotis skaitmeniniu turiniu ir pažangiomis išmaniosiomis technologijomis. Mokytojams šiose klasėse yra paprasčiau dirbti, o mokiniai, galėdami pamokose naudotis naujausiomis technologijomis, būna aktyvesni. Šiandien Aktyviąja klase jau naudojasi 60 mokytojų ne tik Vilniuje ar Kaune, bet ir kituose šalies miestuose – Alytuje, Šilalėje bei Kalvarijoje. Mūsų projekte dalyvaujančius mokytojus konsultuojame, rengiame nemokamus technologinius bei metodinius mokymus. Naujos kartos mokymu domisi vis daugiau mokyklų, todėl šiemet Lietuvoje planuojame įrengti dar 16 Aktyviųjų klasių“, – pasakojo projektą vystančios leidybos įmonės „Šviesa“ vadovė Jurgita Nacevičienė.

Tokio pobūdžio kompleksinis Aktyviųjų klasių projektas Lietuvoje įgyvendinamas pirmą kartą. Projekte dalyvaujančiose mokyklose buvo įdiegtos mokymui ir mokymuisi skirtos interaktyvios priemonės, skaitmeninis turinys bei nuolat organizuojami specialūs mokymai pedagogams – visa tai sėkmingai padeda plėsti naujos kartos mokymo ir mokymosi sprendimus, didinti jų efektyvumą bei kurti inovatyvią ir patirtimi aktyviai besidalinančią mokytojų bendruomenę.

Pasak Aktyviojoje klasėje jau metus gamtos ir žmogaus dalyko pamokas vedančios Vilniaus Taikos progimnazijos mokytojos Rasos Žukauskienės, šioje klasėje besimokantys mokiniai tapo aktyvesni ir pamokų metu labiau sutelkia dėmesį.

„Pamokų Aktyviojoje klasėje metu mokiniams visuomet pateikiamos įdomios užduotys, todėl pamokos neprailgsta, visi lengviau išlaiko dėmesį. Tokias pamokas paprasta planuoti, nes užduotys parengtos iš anksto, o mokiniai jas sprendžia nuotoliniu būdu. Mokykloje įkūrus Aktyviąją klasę nudžiugino ir geresni kontrolinių darbų rezultatai – derinant įvairias mokymo priemones, mokiniai lengviau įsimena informaciją, greičiau sprendžia užduotis, daro mažiau klaidų“, − sakė R. Žukauskienė.

Aktyviosios klasės sprendimas, įdiegtas mokyklose, apima mokomąjį turinį (skaitmeninė mokytojo darbo aplinka „e.Šviesa“, skaitmeninių vadovėlių komplektai ir interaktyviosios pateiktys – matematikos bei gamtos ir žmogaus dalykai, metodinės rekomendacijos), įrangą (interaktyvios lentos, apklausos ir vertinimo sistemos, programinė įranga „ActivInspire“), mokymus ir specialistų konsultacijas mokytojams bei jiems sukurtą virtualią erdvę, kur galima būtų talpinti išteklius ir dalintis patirtimi.

Įdiegti sprendimai orientuoti į penktas-šeštas klases, kuriose dėstomi gamtos ir žmogaus, matematikos dalykai, tačiau pačia klase gali naudotis ir kitų sričių pedagogai. Taip pat šiuo metu jau yra paruoštiikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, 9-10 klasės matematikos, 9 klasės lietuvių kalbos, 7 klasės istorijos, 7 klasės fizikos ir 7-9 klasių biologijos interaktyviųjų pateikčių rinkiniai.

Aktyviųjų klasių projektą inicijuoja didžiausia Lietuvos vadovėlių ir mokomosios literatūros leidykla „Šviesa“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru (UPC), bendrovėmis „Alma littera sprendimai“ ir „Promethean“ bei Mykolo Riomerio universiteto Edukologijos instituto mokslininkais.