Dviratis ir anglų kalba – ar galime atrasti tarp jų kažką bendro? Į šį klausimą teigiamai atsako jau šį šeštadienį Vilniuje susirenkantys nevyriausybinių organizacijų atstovai iš Belgijos, Italijos, Graikijos, Makedonijos ir Lietuvos. Jų tikslas per du metus parengti naują anglų kalbos mokymo priemonę pradinėms mokykloms, pagrįstą neformalaus užsienio kalbos mokymo principais ir aplinkos puoselėjimo idėjomis. Metodu bus skatinama sudominti mokinius mokytis kalbos, pasitelkiant praktines veiklas susijusias su dviračiais, susisiekimu kelio ženklais. Bus rengiamos veiklos už mokyklos ribų, kur mokymasis vyks keliaujant.

„Vaikų mokymosi rezultatai sparčiai padidėja, kai jie gali smagiai leisti laiką ir dalyvauti praktinėje veikloje, todėl vadovaujantis šiuo požiūriu Europoje sėkmingai pritaikoma panaši veikla užsienio kalbos mokymui mokyklose. Šiuo atveju veiklos bus susijusios su transporto ir aplinkosaugos temomis“, - sako Susivienijimo Žali.LT įgyvendinamo Erasmus+ programos mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projekto S.M.I.L.E. vadovė Rima Aleknavičiūtė-Stasiulė.

R. Aleknavičiūtė-Stasiulė priduria, kad statistika rodo, jog miesto transportas yra atsakinga už 40 proc. išmetamo CO2 kiekio. Tuo tarpu tik 7,4 proc. Europos piliečių naudoja dviračius kaip pagrindinę transporto priemonę. Todėl kuriamas metodas ne tik padės vaikams mokytis kalbos, bet ir skatins rinktis alternatyvias transporto priemones, siekiant mažinti užterštumą.

„Pagal Europos kalbų apklausą, kuri buvo atlikta 2012 metais, užsienio kalbų mokymosi situacija Europoje yra itin prasta. Tik 4 iš 10 mokinių pasiekia pirmosios užsienio kalbos laisvo kalbėjimo lygį, kuris apibrėžiamas kaip gebėjimas dalyvauti paprastame pokalbyje. Tik ketvirtadalis mokinių pasiekia šį lygį mokydamiesi antrosios užsienio kalbos. Todėl siekiant geresnių rezultatų – būtina ieškoti alternatyvių mokymosi metodų“, - sako Susivienijimo Žali.LT narys Martynas Norbutas.

Pasak M. Norbuto, dviratis yra viena iš priemonių, leidžiančių sujungti draugišką aplinkai pomėgį ir galbūt nuobodoką anglų kalbos mokymąsi.

„Būtent gebėjimas sudominti ir yra raktas į sėkmę. Bent jau taip mano idėjos autoriai iš „Rebike ALTERmobility“ organizacijos. Italai prieš metus įgyvendino panašų sumanymą, kuris buvo kuriamas ir plėtojamas 2014 metais įvairiose pradinėse Romos mokyklose. Šis projektas tapo Lazio regiono premijos laimėtoju už švietimo programų plėtojimą vietinėse mokyklose. Tuo tarpu Erasmus+ projekto partneriai („Europos geografų asociacija“ iš Belgijos, „PAEPSM“ iš Graikijos, „Eco Logic“ iš Makedonijos, Susivienijimas Žali.LT iš Lietuvojos) kartu su idėjos autoriais „ReBike ALTERmobility“ nori išplėtoti šią idėją ir po dvejų metų pristatyti metodą, kurį būtų galima taikyti praktiškai“, - sako Martynas Norbutas.

Lietuvoje prie projekto įgyvendinimo ketina prisijungti kelios mokyklos: Vilniaus Simono Daukanto progimnazija ir Kazlų Rūdos „Elmos“ mokykla-darželis. Šių švietimo įstaigų anglų kalbos mokytojai prisidės prie kokybiško metodo sukūrimo ir taikymo.