Sausio 13-osios koncertas „Širdie, giedoki laisvę!“ paliko stiprų įspūdį tiek klausytojams, tiek ir atlikėjams. Koncerte dalyvavo Vilniaus kultūros centro moterų choras „Liepos“ (Meno vadovė ir dirigentė – Audronė Steponavičiūtė Zupkauskienė), Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir dirigentas – Donatas Katkus), Jūratė Staškienė ir Vladislovas Žičkus (fleitos), Vida Taurinskaitė – Rukšienė (sopranas), Domas Jakštas (violončelė), Vilniaus kultūros centro teatro studijos „Elementorius“ nariai (Eglė Storpirštienė ir Gediminas Storpirštis), Vilniaus chorinio dainavimo mokyklos „Liepaitės“ trečios klasės (vadovė Diana Mickevičiūtė) choras, jaunių choras (vadovė Audronė Steponavičiūtė Zupkauskienė) bei smuikininkų ansamblis (mokytoja Elvyra Vadoklienė).

Koncertas susilaukė sėkmės ne vien dėl sumaniai parinktos programos, bet ir pačios režisūros. Buvo profesionaliai išnaudotos bažnyčios akustinės galimybės, chorus išdėstant ne tik scenoje, bet ir šalia jos bei balkone, taip sukuriant ypatingą atmosferą nuo pat koncerto pradžios. Kūriniai jungėsi taip organiškai, į pauzes įterpiant sakytinį skaitovų žodį, kad žiūrovus apėmusi rimtis net neleido ploti. Koncerto pradžioje nuskambėjo Alvido Remesos Choralas Sausio 13-ai („Loreta“), parašytas būtent šiai datai atminti; jo klasikinės harmonijos bei homofoninės faktūros suteikė susikaupimo.

Tik ketvirtajame kūrinyje, scenoje likus vien moterų chorui, kompozitoriaus Boltzt „Adorate Dominum“ išgirdome džiugesnės nuotaikos užuominų, o muzikines temas choras dalijosi su orkestru. Sudėtingą barokinį J. S. Bacho kūrinį „Et in unum“ choras išdainavo dideliu tempu, taigi techniškame kūrinyje netrūko įvairių štrichų, polifonija girdėjosi tiek choro, tiek orkestro partijose. Bacho arijoje pasirodė 10 klasės moksleivė Austėja Zinkevičiūtė, jautriai džiugindama klausytojus švariu ir labai skambiu vokalu, jai pritarė moterų choras, kuris puikiai palaikė balansą ir padėjo solistei, bei Liepaičių smuikininkių ansamblis, kuris tembriškai skambėjo visai kitaip, nei styginių orkestras. Kelis kūrinius su Liepomis atliko ir solistė Vida Taurinskaitė-Rukšienė. Jos stiprus gražus balso tembras paryškino ir sušildė choro skambesį. Dramatišką viršūnę choras pasiekė su temperamentinga H. Rúnarsdóttir kompozicija violončelei ir chorui „Vokalise“.

Trys skirtingos dalys talpino įvairias nuotaikas, nerimą violončelės kvintose, liūdesį bei skausmą jos solinėje vidurinėje kūrinio dalyje, ir vėl nerimą reprizoje. Dinaminiai kontrastai ir veržlūs harmoniniai sąskambiai įtraukė žiūrovą nuo pirmo iki paskutinio garso. Toliau koncertą tęsė „Liepaičių“ jaunių choras, kuris atliko F. Zagatti kūrinį „Gloria Patri“ drauge su fleitų duetu, kuris pagyvino koncertą įdomesniais tembrais ir kitokia stilistika. V. Miškinio „Ave Maris Stella“ išsiskyrė kūrybinga orkestruote, o V. Augustino „Tėvynei giedu naują giesmę“ sužavėjo patriotiška skaitovų priesaika ir ryžtinga, jaunatviškai gyvybinga nuotaika. Vėliau pasirodęs trečios klasės choras, jauniausios kartos choras, labiausiai nutolusios nuo sausio 13-osios įvykių kartos simbolis. Mergaitėms atlikus dar kelis lietuviškus kūrinėlius (tarp jų net trečias koncerte nuskambėjęs V. Miškinio kūrinys), koncertą užbaigė visi chorai kartu. Buvo atliktas jautrus S. K. A. Albrecht ir J. Althouse kūrinėlis „Mažytė pasaulio dalis esu“, kuris savo paprasta, optimizmą paliekančia melodija puikiai apibendrino visą programą, o chorai, apdainuodami vienybę, susikabino rankomis.

Koncertas paliko puikų įspūdį dėl Liepų ir Liepaičių chorų vadovės Audronės Steponavičiūtės Zupkauskienės režisūrinio vientisumo, parinktos programos įvairumo bei puikaus chorų, orkestro ir solistų pasiruošimo tiek profesine, tiek emocine prasme. Nuolatinė Liepų choro klausytoja M.Trasauskienė po koncerto parašė: „Retai atsitinka taip, kad nuo pradžios iki galo visa šv.KOTRYNOS bažnyčion sausakimšai susirinkusi publika taip jautriai reaguotų. Net ir mažiukai vaikai, mėgstantys pasireikšti, rodos, suprato koncerto svarbą. Trys chorai, trys Liepyno giraitės - Liepos, Liepaitės ir Liepytės, pritariant šv, Kristoforo kameriniam orkestrui, giedojo klasikų, lietuvių kompozitorių kūrinius tikrai subtiliai. Pauzes užpildydavo G.Storpirščio ir kitų skaitomi Sausio 13 -osios tragiškam laiko įtrūkiui skirti tekstai. Aktoriaus paraginti, susiėmę už rankų, pasijutom lyg tikrieji koncerto dalyviai“.

Dalia Krapavickaitė, Daiva Stasiulionienė