Rudolf Dreikurs, Vicki Soltz „Laimingi vaikai“. Vilnius: „Vaga“, 2017 m. Iš anglų kalbos vertė Rimantas Matulis. Dailininkė – Milena Grigaitienė. 

Tėvai nebežino, kaip šiais laikais elgtis su vaikais. Pasauliniu bestseleriu tapusioje dr. Rudolfo Dreikurso ir Vicki Soltz knygoje „Laimingi vaikai: iššūkis tėvams“ patariama nei nuolaidžiauti jiems, nei bausti, bet tapti vaikų draugais. Siūlydamas demokratiniais principais grįstus auklėjimo metodus ir pateikdamas daugybę naudingų pavyzdžių, R. Dreikursas moko tėvus ir pedagogus, kaip bendrauti su neklusniais vaikais, kaip juos auklėti ir lavinti. 

Dr. Rudolfas Dreikursas (1897‒1972) – vienas žymiausių Amerikos vaikų psichiatrų, artimiausias individualiosios psichologijos kūrėjo Alfredo Adlerio sekėjas ir jo idėjų propaguotojas.

Bet koks žmogaus elgesys turi tikslą. Kartais jį nuspėjame, kartais – ne. Visi esame patyrę būseną, kai sakome sau: „Kodėl aš taip padariau?“ Tokią nuostabą galima pateisinti: mus veikti pastūmėjo priežastis, slypinti pasąmonėje. Tas pats tinka ir mūsų vaikams: jei norime padėti vaikui keisti savo elgesį, turime suprasti, kas lemia jo veiksmus. Vaiką išmokysime elgtis kitaip tik pakeitę jo elgesio motyvaciją.  

Joanna Faber, Julie King „Kaip kalbėti su mažais vaikais, kad jie klausytų“. Vilnius: „Vaga“, 2017 m. Iš anglų k. vertė Indrė Poliuškevičienė. Dailininkė – Milena Grigaitienė. 

Pastaruosius tris dešimtmečius viso pasaulio mamos ir tėčiai, ieškodami praktiškų ir veiksmingų auklėjimo būdų, kliaujasi A. Faber ir E. Mazlish bestseleriu „Kaip kalbėti su vaikais, kad jie klausytų, ir kaip klausyti, kad vaikai kalbėtų“, „Boston Globe“ tituluotu auklėjimo biblija. Milijonai skaitytojų pamilo šią knygą, tačiau daugeliui kilo klausimų, kaip joje aprašomas strategijas pritaikyti auklėjant jaunesnio amžiaus vaikus. Atsiliepdamos į tėvų pagalbos šauksmą, auklėjimo ekspertės Joanna Faber (Adelės Faber dukra) ir Julie King pritaiko išbandytas ir patikimas „Kaip kalbėti...“ bendravimo strategijas mažiesiems – 2–7 metų amžiaus vaikams.

Naujojoje knygoje autorės dalijasi dar nepasakotomis, žaismingai iliustruotomis tėvų ir mokytojų istorijomis, pateikia naudingų patarimų, kaip spręsti kasdienius sunkumus, kurie pažįstami visiems, auginantiems vaikus ar su jais dirbantiems. 

Remdamiesi knygoje siūlomomis technikomis, tėvai užmegs tvirtesnius ir džiaugsmingesnius santykius su mažaisiais, užaugins savimi pasitikinčias, linkusias bendradarbiauti asmenybes.

Ross W. Greene „Nevaldomų vaikų nebūna“. Vilnius: „Vaga“, 2017 m. Iš anglų kalbos vertė Kristina Gudelytė-Lasman. Dailininkė – Živilė Adomaitytė. 

Žymus vaikų psichologas dr. R. W. Greene’as knygoje „Nevaldomų vaikų nebūna: kai vaikas – it tiksinti bomba“ pristato auklėjimo metodą, kuris padės suprasti ir auginti rizikingos elgsenos vaikus, stokojančius lankstaus mąstymo, gebėjimų prisitaikyti, pakelti nusivylimą ir spręsti užklupusias bėdas. Aptardamas atsiliekančius įgūdžius ir neįveiktus sunkumus, dėl kurių kyla nevaldomų emocijų protrūkių, autorius brėžia gaires, kaip teisingai spręsti nesutarimus ir sugrąžinti į namus ramybę.

Dr. R. W. Greene’o siūloma metodika plačiai taikoma viso pasaulio ugdymo ir gydymo įstaigose.

Kai jūsų vaikui pakanka įgūdžių tinkamai atsakyti į jam keliamus reikalavimus ir jo atžvilgiu puoselėjamus lūkesčius, jis tą ir daro. Jei jam pakanka įgūdžių įveikti nesutarimus, susitaikyti su mintimi, kad pasikeitė planai, priimti suaugusiųjų nubrėžtas ribas ar keliamus reikalavimus ir dėl to nesijausti sugniuždytam, jis be didesnių nesklandumų susidoros su šiais iššūkiais. O štai neturėdamas šių įgūdžių – nesusidoros. Neabejotinai svarbiausia šios knygos tema – jei tik sugeba, vaikai elgiasi tinkamai.