Nuotraukos autorius Saulius Žiūra
Prasidėjus mokslo metams, tėvams dažnai kyla klausimas, kur jų vaikai galėtų įdomiai ir prasmingai leisti laiką po pamokų. Patarimais apie vaikų popamokinę veiklą dalijasi edukologė Austėja Landsbergienė.

Svarbiausia, pasak edukologės, yra neperlenkti lazdos ir atsižvelgti į vaiko norus, o ne į savo neišsipildžiusias svajones.

A. Landsbergienė rekomenduoja pirmiausia leisti vaikui prisitaikyti mokykloje ir tik tada ieškoti jam popamokinės veiklos. Pašnekovės teigimu, vienam vaikui adaptuotis gali prireikti savaitės, kitam – mėnesio ar ilgiau.

Kalbėdama apie būrelių pasirinkimą, edukologė akcentuoja, kad yra vaikų, kurie patys labai tiksliai žino, ką jie nori veikti.

„Tokiu atveju rekomenduočiau įsiklausyti į tai, ką sako vaikas. Taip pat yra vaikų, kurie turi fantastišką talentą, ir tas talentas yra toks akivaizdus, kad būtų nuodėmė netobulinti to talento“, – pataria A. Landsbergienė.

Edukologės manymu, tėvai dažnai klysta investuodami į tai, kas vaikui nesiseka, pavyzdžiui, papildomos matematikos pamokos.

„Reikia pažiūrėti į tai, kas tam vaikui sekasi. Gal jis rašo fantastiškus eilėraščius arba norėtų juos rašyti. Gal būtent ten yra jo aistra ir širdis. Ar mes norime užauginti gerą vidutinybę, kuri viską vidutiniškai gebėtų? O gal mes norime atsigręžti į tai, ką vaikas iš tiesų gerai moka? – klausia A. Landsbergienė.

LRT logotipas