Nuotraukos autorius Andrius Ufartas/BFL
© Baltijos fotografijos linija

Seimui teikiama ratifikuoti Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ tarpvyriausybinė sutartis. Ji buvo pasirašyta 2017 m. sausio 31 d. Taline.

Susitarimu siekiama užtikrinti, kad europinės vėžės geležinkelių transporto infrastruktūra būtų užbaigta iki 2025 metų Lietuvos, Latvijos ir Estijos teritorijose, tam numatyti Europos Sąjungos finansinę paramą ir nacionalinį bendrąjį finansavimą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Panašiai kaip ir mes, 2025 metais planuoja ir lenkai baigti savo dalį. Kas gal svarbu žinoti ir jums, kad Baltijos šalyse „Rail Baltica“ yra numatomas iki 240 kilometrų greitis. Lenkai šiuo metu deklaruoja, kad maksimalų greitį iki Lietuvos sienos, jie galėtų garantuoti 160 kilometrų. Todėl mes ir turime vieną dilemą Lietuvoje, kokį greitį užtikrinti jau egzistuojančioje vėžėje nuo Kauno iki Lenkijos sienos“, – pristatydamas projektą atkreipė dėmesį susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Susitarime taip pat apibrėžiamos projekto partnerių teisės ir pareigos, nustatomas projekto įgyvendinimo koordinavimo ir galimų ginčų sprendimo mechanizmas, numatomi bendradarbiavimo su Lenkijos Respublika ir Suomijos Respublika būdai, tipinės Susitarimo nuostatos: jo galiojimas ir trukmė, bendrų Susitarimo šalių veiksmų koordinavimas, Susitarimo nuostatų keitimo tvarka, šalių pasitraukimo sąlygos, ginčų sprendimo tvarka ir kt.

Pasak susisiekimo ministro, Susitarimas yra ratifikuotas Latvijos ir Estijos parlamentuose.

Projektui po pateikimo vieningai pritarė 104 balsavime dalyvavę Seimo nariai. Pagrindiniu šio klausimo svarstyme paskirtas Užsienio reikalų komitetas, projektą plenariniame posėdyje numatoma svarstyti spalio 10 d.

LRT logotipas