Mariaus Žičiaus nuotr.

Atrodo, menininkė Dovilė Bilkštienė susirengė paerzinti savo bičiulius, artimuosius ir socialinio tinklo „Facebook“ draugus. Visi jie ir pagalvoti negalėjo, kas nutiks su jų lengvai mestelėtu atsakymu interneto erdvėje į menininkės klausimą – kokių asociacijų kyla išgirdus žodį „princesė“?

Prieš metus virtualiems pažįstamiems Dovilė išsiuntė kvietimą tapti meno kūrinio bendraautoriais. Atsirado daugiau kaip 50 įvairaus išsilavinimo žmonių, skirtingo amžiaus, iš skirtingų socialinių grupių – menininkai, architektai, žurnalistai, verslininkai. Nė vienas iš jų nežinojo, kokia forma meno kūrinys bus realizuotas.

Švelnumas, šokoladas, žirnis, rožė, išlepinta, išdidi, dirbtina – tai švelnūs žodžiai, kuriais dalijosi feisbuko bičiuliai. Tačiau buvo ir tokių, kurių jie prisiminti nenorėtų. Visi jie kartu su savininkų portretais rado vietą erotiškame Dovilės paveiksle, kurio pristatymas įvyko šį vakarą Dailės akademijos parodų salėse „Titanikas“.

Dovilės paveikslas sukėlė ne tik karštus meno gerbėjų, bet ir socialinės erdvės tyrinėtojų, filosofų ginčus. „Mano meninis tyrimas virto ne tik apie tai, koks yra princesės vaizdinys lietuvių sąmonėje, bet ir asmens elgesio virtualioje erdvėje analize. Kai kurie komentarai – aštrūs, bet aš nepabijojau panaudoti kiekvieną išsakytą viziją, net ir vulgarią”, – sako Dovilė ir priduria, kad paveikslo idėja kilo žvelgiant į dabar taip išplitusią interneto komentarų kultūrą.

„Mano princesė nuoga, žmonės ją aprengia tuo, kuo jiems norisi. Rožė – tylėjimo simbolis, todėl įdėjau ją ten, kur ji turėtų būti. Noriu, kad žmonės suprastų, jog nereikia viduriuoti visų savo minčių į viešumą“, – kalba menininkė.

Dovilė, pasisavindama nors savo pačios inicijuotą, vis dėlto svetimą turinį ir dalyvavusių žmonių avatarus, ryžtingai žengia žingsnį į nepaprastai smagų meninio nusavinimo lauką. Pasisavintą turinį ji kruopščiai pertapo, faktiškai išsiuvinėja, šitaip „Princesei“ suteikdama dar daugiau – rankdarbinio princesiškumo“, – parodos atidaryme sakė menotyrininkas Ernestas Parulskis.

„Princesės“ pristatymas „Titanike“ tapo interaktyviu performansu, smagiu susitikimu, kuriame bičiuliškai buvo dalijamasi idėjomis apie meną, internetą ir tai, kaip tai susiję vienas su kitu. Apie tai mintimis dalijosi netgi parodoje susitikę Prancūzijos, Izraelio ir Olandijos ambasadoriai Lietuvoje. Susirinkusiems svečiams dainavo Migloko.

Mariaus Žičiaus nuotr.
Menininkė Dovilė Bilkštienė. Mariaus Žičiaus nuotr.