„Keulė rūkė“ reklama iš „Facebook“, 2017 m.

Vartotojų teisių apsaugos specialistai ketvirtadienį nusprendė paskirti 1,5 tūkst. eurų baudą užkandinei „Keulė rūkė“ už visuomenės moralės principų pažeidimą ir religinių simbolių niekinimą reklamoje.

„Taip, skirta pusantro tūkstančio eurų bauda“, – BNS sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus pavaduotojas Gintautas Mišeikis. Šį sprendimą dar galima skųsti teismui, keturias užkandines Lietuvoje valdanti įmonė ketina tai padaryti.

Bauda skirta remiantis Reklamos įstatymu. Jo 4 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyta, kad reklama yra draudžiama, jeigu joje pažeidžiami visuomenės moralės principai, o 10 punkte nustatyta, jog draudžiama tokia reklama, kurioje niekinami Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religiniai simboliai.

Tarnyba šių metų pradžioje gavo Vilniaus apygardos prokuratūros persiųstą vartotojų prašymą, kuriame prašoma įvertinti bendrovės UAB „Kiaulių valdovai“ socialinio tinklo paskyroje „Facebook“ skleidžiamos reklamos atitikimą Reklamos įstatymo nuostatoms. Tyrimo metu, vertinant bendrovės „Facebook“ paskyroje skelbtą vaizdinę ir rašytinę informaciją, buvo nustatyta, kad UAB „Kiaulių valdovai“, siekdama ekonominės naudos, skleidė reklamą, kurioje Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religinius simbolius pateikė niekinamai ir pažeidė visuomenės moralės principus.

Užkandinių tinklo bendrasavininkas Dominykas Čečkauskas BNS sakė, kad tarnyba priimdama sprendimą rėmėsi tik Lietuvos vyskupų konferencijos argumentais. „Mūsų manymu, pasaulietinėje valstybėje, kur valstybė atskira nuo bažnyčios, į tokius posėdžius turėtų būti kviečiami specialistai, susiję su žmogaus teisių, žodžio laisvės klausimais, o ne (...) Lietuvos vyskupų konferencija, kuri buvo vienintelis savo išvadas pateikęs ekspertas“, – BNS sakė verslininkas.

Parengta pagal VTAT ir BNS informaciją