Emma Simpson/ unsplash.com nuotrauka

Įkvėpk! Judėk! Maitinkis sveikiau! Pailsėk! Išlik blaivus! Šiuos ir panašius patarimus, įkvepiančius sveikesniam gyvenimui, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kviečia prisiminti spalio 10-ąją minint Pasaulinę psichikos sveikatos dieną.

Visus Lietuvos gyventojus, besirūpinančius savo ir artimųjų, draugų, kaimynų ar kolegų gera psichine sveikata, SAM kviečia nuo spalio 10-osios užsukti į bet kurį „Lietuvos pašto“ skyrių, kur jie gaus šiai progai sukurtą atviruką su patarimais ir galės ją išsiųsti visiems, kurie jiems rūpi. O tie, kurie nuolat rūpinasi gera savo savijauta, patarimais ir nuotraukomis, kaip jie stiprina savo psichikos sveikatą, gali pasidalinti SAM Facebook paskyroje, ar tiesiog pasidalinti joje asmenuke su akcijos atvirute. Geriausių patarimų ir šauniausių asmenukių autoriai bus apdovanoti ministerijos prizais.

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad efektyviausia įvairių psichikos negalavimų ankstyvoji prevencija – paprasti kasdieniai dalykai, kuriuos, deja, dažnai pamirštame. „Pavyzdžiui, kad žmogui reikia pakankamai miego. Bendravimas, judėjimas, pomėgiams skirtas laikas, sveika mityba ir žalingų įpročių atsisakymas yra tvirtas pagrindas mūsų gerai psichinei sveikatai. Todėl labai kviečiu prisidėti prie šios iniciatyvos ir aktyviai dalintis savo patirtimis ar tiesiog sau pasižadėti labiau savimi rūpintis“, – sako sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.

Atvirukų siuntimo akcijos partneriai – Jaunųjų profesionalų programa „Kurk Lietuvai“ ir AB „Lietuvos paštas“.

Nuo 1992 metų kasmet spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena skirta atkreipti visuomenės dėmesį į tai, kaip svarbu saugoti ir stiprinti ne tik kūno, bet ir psichinę sveikatą, didinti organizmo atsparumą stresui bei siekti išvengti įvairių ligų ir sutrikimų.

SAM nuotrauka

Patarimai kasdien stiprinantys psichinę sveikatą:

Įkvėpk! Šviežias oras būtinas kiekvienai kūno ląstelei. Jis padeda sustiprinti atsparumą ligoms, mažina nuovargį ir palengvina viso organizmo darbą.

Judėk! Sportas išjudina ir kūną, ir nuotaiką. Net ir lengvas pasivaikščiojimas mažina streso hormonų kiekį, padeda užmiršti blogas mintis, gerina miegą.

Veik! Prisimink savo pomėgius ir skirk jiems laiko. Tai puikus būdas atsikvėpti nuo darbų, atrasti naujų kūrybinių galių ir bendraminčių.

Kalbėkis! Problemos atrodo ne tokios didelės, kai pasikalbi su kitu. Kalbantis daug lengviau rasti išeitį iš bet kokios situacijos.

Maitinkis sveikiau! Pilnavertis maistas gali padėti jaustis geriau. Be to, suteikia fizinės ir psichinės energijos, didina darbingumą ir padeda išvengti viršsvorio.

Išlik blaivus! Gera savijauta ir sveikata – ne pakeliui su alkoholiu. Alkoholis neigiamai veikia ne tik kepenis – jis žaloja kiekvieną žmogaus kūno ląstelę, skatina įvairias priklausomybes ir žlugdo asmenybę.

Prisimink draugus! Bendravimas nugali vienišumą. Tikra draugystė didina savivertę, stiprina ir plečia socialinius ryšius bei daro teigiamą įtaką visoms žmogaus gyvenimo sritims.

Pailsėk! 8-9 valandos miego daro stebuklus. Miego metu atsistato ir „persikrauna“ visos organizmo funkcijos, kokybiškas miegas gerina darbingumą ir gyvenimo kokybę.