Spektaklio kūrybinės dirbtuvės Klaipėdos dramos teatre. Simonos Rankauskaitės nuotr.

Mažuosius žiūrovus kovo mėnesį keliauti po savo pasaulį pakvies Mikė Pūkuotukas: Klaipėdos dramos teatre prasidėjo spektaklio vaikams „Pūkuotuko pasaulis“ repeticijos. Spektaklis kuriamas pagal gerai žinomą to paties pavadinimo britų rašytojo Alano Alexanderio Milne'o knygą (1926). Spektaklio premjera įvyks kovo 17, 18 dienomis teatro Didžiojoje salėje.

Su teatro kolektyvu darbuojasi jaunų kūrėjų komanda: režisierius Paulius Tamolė, scenografė ir kostiumų dailininkė Lauryna Liepaitė (jie drauge ir adaptavo kūrinį scenai), kompozitorė Agnė Matulevičiūtė, vaizdo projekciją kuria kino režisierius Tomas Smulkis. Žiūrovai pamatys aktorius Artūrą Lepiochiną (Mikė), Karoliną Kontenytę (Paršelis), Rimantą Pelakauską, Reginą Arbačiauskaitę, Simoną Šakinytę, Reginą Šaltenytę, Donatą Stakėną. Spektaklis skirtas visai šeimai, tinka 5–10 metų vaikams.

Paulius Tamolė (g. 1984) – aktorius, šokėjas ir režisierius, aktyviai dalyvaujantis Lietuvos mokyklose vykstančioje kūrybiško mokymo programoje – turi daug darbo su vaikais ir jaunais žiūrovais patirties. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre su dailininke Lauryna Liepaite sukūrė vaikų mėgstamą spektaklį „Raudonkepurė“ pagal J. Pommerat pjesę (2016 m.), spektaklį jauniems žiūrovams „Be skambučio“, kuris sėkmingai keliauja po Lietuvos mokyklas (premjera įvyko 2017 m. spalį). Pauliui labai svarbus pasiruošimas spektaklio kūrimui, tad su kūrybine komanda į jį įtraukia ir būsimus žiūrovus: bendrauja, aptaria spektaklio temas.

Tad Klaipėdos dramos teatre sausio 27 dieną įvyko kūrybinės „Pūkuotuko pasaulio“ dirbtuvės, dalyvavo 5–10 metų amžiaus vaikai. Kol Paulius bendravo su tėvais ir domėjosi, ko jie tikisi iš spektaklio, Lauryna kalbino vaikus: jie piešė savo kelią į teatrą ir pasakojo, kokios vietos ir pastatai jiems įsiminė Klaipėdoje. Ryškiausius jų įspūdžius matysime „Pūkuotuko pasaulyje“, nes spektaklyje Mikės giria atsiras ir jo draugai apsigyvens Klaipėdoje ir keliaus po ją. Žiūrovai įsitaisys ne kaip įprasta kėdėse salėje, bet bus tarsi girioje – pačiame veiksmo erdvės viduryje, drauge su pasakos veikėjais ieškos bičių, seks gyvūnų pėdomis, eis į svečius.

Klaipėdiečiai galės atpažinti mėgstamas vietas, pajusti ir garsinę miesto atmosferą, tuo rūpinsis kompozitorė Agnė Matulevičiūtė. Spektaklio kūrėjus miesto istorijos klausimais konsultuoja Klaipėdos pilies muziejaus istorikai. Pasak Laurynos Liepaitės, jie pasirinko rodyti vietas ir pastatus, išlikusius po 1854 metų Klaipėdos Didžiojo gaisro ir smarkiai nepasikeitusius, nes po gaisro susiformavo toks senamiesčio vaizdas, kokį matome dabar. Tėvams ir mokytojams bus proga su vaikais pasidomėti miesto istorija, galbūt užsukti ir į muziejų. Tad jau nuo kūrimo pradžios spektaklis interaktyvus ir edukacinis.

Režisierius Paulius Tamolė. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Režisierius Paulius Tamolė: „Spektaklis skirtas šeimai, norim, kad ji smagiai praleistų laiką teatre. Žiūrovus kvietėm į dirbtuves, nes taip kuriasi teatro bendruomenė, svarbu, kad susitiktume ne tik spektaklyje, kad būtų daugiau progų pabendrauti ir pasikalbėti apie teatrą ar kitus dalykus jo aplinkoje. Tikimės, kad tas bendravimas tęsis su atėjusiais į dirbtuves, su tais, kurie piešė ir kalbėjosi su mumis. Iš klaipėdiečių sužinojom, kad teatras jiems svarbus – „tai antra vieta po bažnyčios, į jį eini pasipuošęs, jis pakeičia tavo dieną“. Žiūrovai tikisi patirti gerų emocijų, gyvą ryšį su spektaklio veikėjais. Vienas tėvelis sakė, kad „teatras – tai pasaulis, kurio mes paprastai nematom“. Mūsų laukia uždavinys sukurti tą pasaulį. Aktoriai per spektaklį artimai bendraus su vaikais, o tai diktuoja ir erdvės planą: žiūrovai sėdės centre. O aktoriai labai skirtingi: įvairių kartų, mokyklų ir požiūrių.“

Dailininkė Lauryna Liepaitė. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Lauryna Liepaitė: „Iš pradžių ir pasakos personažai skirtingų pozicijų, pasaulėžiūros – vėliau jie pamažu apsijungia; o aktoriai taip pat skirtingų patirčių. Jie dabar labai atviri ir džiaugiasi nauja komanda, nori dirbti. Galbūt ši pasaka – ir bendravimo, bendradarbiavimo pavyzdys, ko mums labai trūksta.“

Spektaklio kūrybinės dirbtuvės Klaipėdos dramos teatre. Simonos Rankauskaitės nuotr.
Spektaklio kūrybinės dirbtuvės Klaipėdos dramos teatre. Simonos Rankauskaitės nuotr.
Spektaklio kūrybinės dirbtuvės Klaipėdos dramos teatre. Simonos Rankauskaitės nuotr.