Naujoji, devintoji, „Renkuosi mokyti!“ mokytojų karta

Šventiniame renginyje Kotrynos bažnyčioje pristatyti nauji projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyviai. Nuo rugsėjo į pokyčius įsitrauks 21 mokykla iš visos Lietuvos ir 25 jose dirbsiantys „Renkuosi mokyti!“ mokytojai. Jie drauge su mokykloje suburta pokyčio komanda sieks stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją, kurti saugią ir pozityvią emocinę mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas vaikas patirtų mokymosi džiaugsmą ir sėkmę. 

Norinčių tapti mokytojais – rekordiškai daug

Dvidešimt penki „Renkuosi mokyti!“ mokytojai buvo atrinkti iš beveik 500 kandidatų, užpildžiusių programos anketą. Tai – rekordinis skaičius paraiškų, gautų per visus dešimt programos gyvavimo metų. 

„Augantis susidomėjimas programa rodo, kad vis didesnė dalis visuomenės suvokia, jog šiandien svarbiausių pokyčių vieta yra mokykla. Būtent noras prisidėti prie jų, dirbti prasmingą darbą, galimybė keisti požiūrį į mokymąsi, daryti teigiamą įtaką kiekvieno vaiko, o kartu ir visos šalies ateičiai paskatino daugelį kandidatų ateiti į švietimą”, – pastebi projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ vadovė Skaistė Lazdauskaitė. 

Ryškėjanti pastarųjų metų tendencija – daryti karjeros posūkį ir bent dvejiems metams tapti mokytoju renkasi vis daugiau sėkmingai studijas baigusių, dirbančių, įvairios profesinės ir gyvenimiškos patirties sukaupusių jaunų 28-35 m. žmonių.  Rudenį mokytojais pradės dirbti įmonių vadovai, medikas, reklamos specialistė, kino kūrėjas, finansų ir verslo konsultantai, mokslininkė ir kt.  

Pavyzdžiui, būsima pradinių klasių ir kinų kalbos mokytoja Kamilė Pudžemytė,  švietimą pasirinko po kinų kalbos, politikos ir verslo vadybos studijų Didžiojoje Britanijoje ir Taivane. 

„Mano atradimas buvo, kad Anglijoje socialinis verslumas, savanorystė ir bendruomenės veiklos neapsiriboja universitetais – čia tokia veikla pradedama jau mokykloje. Nuolat žavėjausi savo bendrakursių įgūdžiais organizuoti projektus ir būti aktyviais komandos nariais. Mano svajonė – kad Lietuvos jaunuoliai taip pat mokykloje įgytų šių svarbių įgūdžių, kurie ne tik įgalina užsiimti įvairia veikla, bet ir ugdo pasitikėjimą savimi bei gebėjimą užmegzti ryšį su kitais”, – pasakoja būsimoji pradinių klasių ir kinų kalbos mokytoja Kamilė.

Pokyčius ne tik įgyvendins, bet ir pamatuos

Priimti  „Renkuosi mokyti!“ mokytoją ir prisijungti prie projekto panoro 53 mokyklos. Įvertinus jų motyvaciją ir norą keistis, atrinkta 21 mokykla iš Kretingos, Šiaulių r., Kalvarijos, Širvintų, Trakų,  Rumšiškių, Klaipėdos, Kauno ir Vilniaus. 

Mokyklos ne tik priima jaunus mokytojus, bet ir pačios, su turimais resursais ir „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai”  komandos pagalba, įsipareigoja įgyvendinti pokyčių projektus.

Šiuo metu projekto mokyklose baigiamas vykdyti tyrimas, skirtas identifikuoti tobulintinas sritis. Apklausta daugiau kaip 7000 pedagogų, mokyklų vadovų, mokinių bei jų tėvelių. 

„Kad situacija mokykloje pasikeistų iš esmės, reikia ne tik jauno ir aktyvaus „Renkuosi mokyti!“ mokytojo, bet visos mokyklos bendruomenės įsitraukimo ir įsipareigojimo keistis. Siekiame ne greito efekto, o ilgalaikių pamatuojamų pokyčių. Tik įsitraukus mokyklos vadovybei ir visai bendruomenei galima užtikrinti, kad pasibaigus projektui, pokyčiai nesibaigs – tai vienas didžiausių šios programos išskirtinumų”, – teigia pagrindinio projekto partnerio Vilniaus prekybos paramos fondo „Dabar” direktorius Rytis Jezepčikas.   

Projektą  „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“. Fondas per ketverius su puse metų iš viso numato skirti beveik 1 mln. eurų finansavimą. Planuojama, kad projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ iš viso dalyvaus 45 šalies mokyklos, jis pasieks 25 tūkst. mokinių.