Šią savaitę pasirodęs 2019 m. „Teatro žurnalo“ pavasario numeris klausia, kaip teatras reaguoja į visuomenei aktualias diskusijas. Ar įmanoma teatru ir menu apskritai ne tik reflektuoti tai, kas jau įvyko, bet ir dalyvauti socialiniuose procesuose, provokuoti pokyčius. Ir ar turime savo teatre tokių menininkų aktyvistų kaip „Guerilla girls“, kurių įvaizdis įkvėpė žurnalo dizainą sukūrusį Vilmantą Žumbį?

Tiesiausias kelias į aktualumą yra politinės temos, bet jos Lietuvos teatrui gana svetimos. Čia net ir neprigijus politiniam teatrui į svarbias problemas teatralai vis tiek randa būdų sureaguoti. Konkrečias, mažesnių Lietuvos miestų bendruomenes tyrinėja dokumentinis Jono Tertelio teatras, nepatogią Lietuvoje holokausto temą aktualizuoja Yanos Ross ir Gintaro Varno spektakliai, o valstybiniuose teatruose bei menininkų sindikate „Bad Rabbits“ nuolat girdimas socialiai angažuotą teatrą kuriančio Agniaus Jankevičiaus balsas. Visi šie kūrėjai, jų teatras ir jo sukeltas poveikis – naujajame „Teatro žurnalo“ numeryje.

Šį kartą žurnale daug pokalbių ir pasidalijimų asmeninėmis patirtimis. Juk sužinoti, kokių ir kodėl kyla teatralų reakcijų į aktualijas, lengviausia kalbantis. O atsvarą pokalbiams sudaro teoriniai tekstai apie meno manifestus, sovietmečio atmintį teatre ir lyčių studijų taikymą teatro analizei. Taip pat šiame žurnalo numeryje prisimenama ir praėjusiais metais aktuali tema – nepriklausomybės šimtmečio minėjimai Baltijos šalyse. Kaip teatras prisidėjo prie valstybės šventės, pasakoja teatrologės iš Latvijos ir Estijos.

Su žurnalu šį kartą publikuojama Dovilės Zavedskaitės-Statkevičienės pjesė „Dramblys“, praėjusią vasarą tarptautinio šiuolaikinės dramaturgijos konkurse „Talking about borders“ (liet. „Kalbėjimas apie sienas“) laimėjusi antrą vietą.

„Teatro žurnalą“ leidžia VšĮ „Teatro gatvė“, numerio redaktorė – Kristina Steiblytė, vyriausioji redaktorė – Ramunė Balevičiūtė. Žurnalą galima įsigyti „Vagos“ knygynuose, „Narvesen“ parduotuvėse ir prekybos centruose. 

„Teatro žurnalo“ informacija