„Needcompany“ „The Blind Poet“.

Lapkričio 16–gruodžio 14 dienomis Artūro Areimos teatras atvers duris teatro studentams, jauniems kūrėjams ir teatro žiūrovams, besidomintiems šiuolaikiniu Europos ir pasaulio teatru: projekto metu teatras pristatys net septynis šiuolaikinių teatro/performanso kūrėjų darbų vaizdo irašus ir pakvies žiurovus juos stebėti nemokamai. Programoje bus pristatyti Olivier de Sagazano, Susanne Kennedy, „Needcompany“, Luko Percevalio ir Rodrigo Garcios darbai. Kiekvieną kūrinį žiūrovams trumpai pristatys teatrologai arba kiti scenos menų profesionalai: Andrius Jevsejevas, Sakurako ir kiti.

Pagrindinis šio projekto renginys – režisieriaus Luko Percevalio jogos-meditacijos seminaras bei diskusija „Dvasingumas teatre“. Po seminaro L. Percevalis pats pristatys savo spektaklį „Dėdė Vania“ ir drauge su žiūrovais stebės spektaklio vaizdo įrašą.

Inga Sanakojevaitė: „Tai pirmasis AAT edukacinis projektas, kurio idėja kilo jau seniai ir labai natūraliai – tokių renginių, kuriuose būtų rodomi šiuolaikinių spektaklių vaizdo įrašai, labai trūksta. Manau, kad to ypač trūksta teatro studentams, kuriems šiuolaikinio teatro darbų vaizdo įrašai dažniausiai beveik neprieinami. Beveik visus šiuos darbus ir pati pasižiūrejau tik su Artūru sudarinėdama programą – daugumos iš jų neįmanoma rasti internete, į kitus labai paprastai nenuvažiuosi, treti – daugiau neberodomi. Žinoma, vienas įdomiausių akcentų yra susitikimas su režisieriumi Luku Percevaliu – vystydami pradinę projekto idėją net neįsivaizdavome, kad toks susitikimas galėtų įvykti, bent jau artimiausiu metu.“

Režisierius Artūras Areima. AAT archyvo nuotrauka

Artūras Areima: „Luko Percevalio spektaklį pirmą kartą pamačiau per „Sirenas“, 2005 m., kai jis rodė „Otelą“, ir man tai buvo labai netikėtas ir įdomus minimalistinis spektaklis, nes jo scenografiją sudarė tik fortepijonas, kuriuo grojo garsus pianistas Jensas Thomasas. Tai buvo visiškai naujai perrašyta medžiaga, o gyva muzika visą vidinį aktorių pasaulį išsakė labiau negu pati drama; man taip pat buvo labai svarbu, jog spektaklis palietė baimės temą, nes baimė formuoja visuomenės moralę, požiūrį vienas į kitą.

L. Percevalis man įdomus ir artimas tuo, kad nuolat ieško teatro, nekuria sau žinomais, aiškiais keliais, man patinka jo spektakliams būdingas minimalizmas. Žinoma, labai svarbi ir tema, kuria jis atvažiuoja su mumis kalbėtis – nes teatras be dvasingumo iš viso neegzistuoja, tiesiog kiekvienas skirtingai tą dvasingumą supranta – man, pavyzdžiui, nihilizmas yra vienas iš dvasingumo pagrindinių elementų – manau, kad tik per nihilizmą, egzistencinę esmės sąvokos paiešką galima atrasti kažkokią savo vidinę moralę ir dvasinį branduolį, apie kuriuos būtų galima kalbėti.“

Renginių ciklo „Projekcija“ programa:

Lapkričio 16 d. 18 val. Olivier de Sagazan „Transfiguration“, „Hybridation“.

Lapkričio 17 d. 18val. Susanne Kenedy „Hideous (Wo)men“.

Gruodžio 1 d. Luko Percevalio jogos-meditacijos seminaras, diskusija „Dvasingumas teatre“. Spektaklio „Dėdė Vania“ peržiūra.

Gruodžio 7 d. 18 val. „Needcompany“ „The Porcelain Project“.

Gruodžio 8 d. 18 val. „Needcompany“ „The Blind Poet“.

Gruodžio 14 d. 18 val. Rodrigo Garcia „Golgota Picnic“.

Daugiau informacijos internete ir feisbuke.

AAT informacija