Saulės uoga

2015 m. Gegužės 3 d. | Komentarų nėra

Šios dienos Evangelijoje Jėzus prisistato vynmedžiu, tikruoju vynmedžiu. Pranašai kalbėdami apie Izraelio tautos neištikimybę Dievui lygina ją su netikru vynmedžiu, auginančiu rūgščias uogas. Pirmoji Jėzaus žinia yra ši: tikrojo vynmedžio uogos visuomet yra gardžios. Vynmedis yra vienas iš dviejų augalų, vaizduojančių Izraelį. Kitas augalas yra figmedis. Jeruzalės šventyklos durys, taip pat jos vidus buvo dekoruoti auksinėmis vynuogių kekėmis, kurias kaip votus sunešė į šventovę izraelitai, taip siekdami išreikšti Dievo akivaizdoje savo geruosius darbus.

Antroji Jėzaus žinia – tai jo tvirtinimas, kad ne jis yra vynuogyno šeimininkas, o dangiškasis Tėvas. Jis yra vynmedis, kurio syvai teka į šakeles, kad palaikytų jų gyvybę. Vynmedžio šakelės – tai Jėzaus mokiniai. Šakelių paskirtis – auginti gardžias uogas, kurios simbolizuoja gerus darbus.

Imtis vynuogyno veisimo šeimininkui yra rizikinga, nes nuo vaisių priklauso jo reputacija, jis gali būti vertinamas kaip geras arba kaip blogas vynininkas.

Kiekvieną mano šakelę, neduodančią vaisiaus, jis išpjauna, o kiekvieną vaisingą šakelę apvalo, kad ji duotų dar daugiau vaisių.“ Kiti medžiai, kurie neduoda vaisiaus, gali būti panaudoti įrankių ar baldų gamyboje, o vynmedis, neduodantis gardžių vaisių, yra visiškai nenaudingas, jis net malkoms netinka. Trečioji Jėzaus žinia akcentuoja meilės darbų svarbą.

Su problemišku vynmedžiu vynuogyno šeimininkas atlieka du veiksmus: išpjauna nevaisingas ir padžiūvusias šakas, o vaisingas apvalo. Perskaičius šį tekstą, iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad vynuogyno šeimininkas elgiasi su vynmedžiu labai radikaliai. Jis negailestingai jį išpjausto, o nupjautų šakelių likimas aiškus, jos metamos į ugnį. Pirmoji mintis, kuri šauna į galvą perskaičius šį tekstą: Dievas yra gan griežtas, jis baudžia visus tuos, kurie negyvena pagal jo nurodymus. Tačiau tokia interpretacija yra visiškai klaidinga, nes, kas išmano vynuogių auginimą, žino, kad jos radikalus genėjimas yra rūpesčio ir meilės vynmedžiui veiksmas. Šiame tekste kalbama ne apie Dievo bausmę. Bet ką reiškia minima ugnis, kurioje pleška vynuogių šakelės?

Homilijos autorius mons. Kęstutis Latoža yra Vilniaus Šv. Ono bažnyčios rektorius.

Bernardinai.TV

Laidų ciklas » Homilijos

Susijusios laidos

Svarbiausių dalykų pradžia - iliustracija playKun. Mykolas Sotničenka. Svarbiausių dalykų pradžia – dažniausiai nepastebima 0 komentarų

Devintiniu homilijos iliustracijaKun. Kęstutis Latoža. Noriu ir aš tapti duona dėl kitų 0 komentarų

Trejybes sekmadienio vaizdo homilija. IliustracijaKun. Piotr Strocen OFM Con. Ar išties taip sunku suprasti Švč. Trejybę? 0 komentarų

Kas mes be vynmedzio playKun. Arūnas Peškaitis OFM. Kas mes be vynmedžio 0 komentarų

Algimantas Gudaitis kovo 11 homilija Kun. Algimantas Gudaitis SJ. „Visa, ką man davei, Viešpatie, noriu tau sugrąžinti“ 0 komentarų

Kun. Saulius Bužauskas. Šventovė - tai aš /iliustracijaKun. Saulius Bužauskas. Šventovė – tai aš? 0 komentarų

Vasario 25 homilija ir virsineKun. Kęstutis Latoža. Perkeitimo receptas 0 komentarų

02 04 tituline, Kun. Arūnas Peškaitis, OFM. Pamilti iš naujo 0 komentarų

Tėvas ir sūnus, bendravimas, pokalbis, vyras, vaikasKun. Jurgis Czarniawski, CSJ. Kaip turintys galią 0 komentarų

Mergina teleskopas, žiūrėtiKun. Saulius Bužauskas. Kur galiu sutikti Dievą 0 komentarų

Homilijos

Šventojo Rašto bei religinių švenčių komentarai.
Ši laida yra laidų ciklo "Homilijos" dalis. Žiūrėti laidų ciklą »