

2010 04 11
Vidutinis skaitymo laikas:
Švęsdami Dievo Gailestingumo sekmadienį, skaitytojams siūlome žiupsnelį šv. Faustinos Kowalskos dvasios tėvo, palaimintojo kun. Mykolo Sopočkos (1888 – 1975) minčių apie vidinę ramybę.
Beveik kiekvieną kartą pasirodydamas prisikėlęs Viešpats Jėzus sveikina apaštalus žodžiais: „Ramybė jums!“ Kodėl prieš savo kančią jų taip nesveikindavo? Todėl, kad Atpirkimo darbas dar nebuvo baigtas. Dabar mirtis – gimtosios nuodėmės padarinys – nugalėta, pati nuodėmė sunaikinta, amžinasis žmonijos priešas pamintas, ir atėjo Dievo susitaikymas su nusidėjusia žmonija. Taigi sugrįžta rojuje prarasta žmogaus taika su pačiu savimi, su artimu ir Dievu (…).
![]() |
Nuodėmė pažeidė santaiką su Dievu ir į sielą įnešė vidinį nerimą bei kovą su savimi. Sąžinės priekaištai neduoda ramybės, kelia didžiulę vidinę kančią, kurios niekas pasaulyje negali numalšinti. Sąžinės balso nenutildo nei mokslas, nei menas, nei jokia pasaulio galybė. Čia nepadeda nei pramogos, nei kelionės, nei šio pasaulio žaidimai ir malonumai. Kol pagaliau ateina Kristus ir nuramina sujauktas žmonių sąžines. „Atleidžiamos tau nuodėmės“ (Lk 7, 48). (…)
Šią galią atleisti nuodėmes Kristus Prisikėlimo dieną perleido apaštalams ir jų įpėdiniams – vyskupams bei kunigams – ir taip visiems geros valios žmonėms visiems laikams, iki pat pasaulio pabaigos, laidavo vidinę ramybę ir taiką su Dievu bei savo sąžine.
Ramybė, Atgailos sakramento atnešama į sielą, sutaikanti su Dievu ir sąžine, yra būtina taikos su artimu sąlyga. Todėl, kas neturi tos vidinės ramybės, tas negali turėti nė išorinės – su žmonėmis. Visas pasaulis nuo senų senovės vaikosi išorinę ramybę, bet jos neranda. Vietoj ramybės – vaidai ir nesutarimai šeimose, visuomenėse ir valstybėse. (…)
Jei gerai įsigilinsime į tų mažesnių kovų ir didelių karų priežastis, įsitikinsime, kad visos jos veda į vieną svarbiausių – į atskirų asmenų, valstybių ir tautų nesantaiką su Dievu ir savo sąžine. Iš to suprantame, kodėl Išganytojas, įsteigdamas Atgailos sakramentą, kuris tik vienas gali atnešti tikrą taiką į pasaulį, net du kartus pasveikina apaštalus žodžiais: „Ramybė jums!“
Esama dviejų ramybės žmonėms pažadų: pasaulio ir Kristaus. Pasaulio ramybė veidmainiška, tariama ir baigiasi sąmyšiais bei karu, nes pasaulis negali suteikti vidinės ramybės, taikos su Dievu, kurio nepažįsta, ir taikos su savo sąžine. Tik Kristus atneša tvarią – vidinę, tikrą – ramybę, nes pašalinama pagrindinė neramumo priežastis – nuodėmė.
Viešpats Kristus sau prisiėmė viso pasaulio nuodėmes, už jas atkentėjo ir Dievui deramai už jas atsilygino, sukūrė neįkainojamą savo nuopelnų lobyną, o po Prisikėlimo iš numirusių šiuos nuopelnus pasitelkia atskirų sielų labui, įsteigęs Atgailos sakramentą, kuriuo ir toliau tęsiamas Atpirkimo darbas iki pat pasaulio pabaigos. Tai vienas didžiausių Dievo gailestingumo darbų. Todėl visiškai tvirtai galima teigti, kad žmonija nepatirs taikos, kol pasitikėdama neatsigręš į Dievo gailestingumą.
Kokios gi žmonių nesantaikos priežastys? Jų daug, ir visos jos kilusios iš vieno šaltinio – įsakymo „Mylėk savo artimą kaip save patį“ nepaisymo. Kas jo laikosi, tas iš savo gyvenimo pašalina viską, kas verčia vaidytis su artimaisiais. Toks žmogus visus myli, nė vieno neniekina, niekam nepavydi, nepaima svetimo daikto, vengia ką nors apkalbėti ar teisti, atleidžia skriaudas, už pikta atsilygina geru, su visais noriai bendrauja, net savo priešams duoda duonos už akmenį, jiems patarnaudamas ir melsdamasis už juos. Taip elgdamasis jis įgyja visų meilę ir pagarbą, palankumą ir vertinimą, kurių jam negali atsakyti net dviveidžiai.
Virš Betliejaus prakartėlės angelai giedojo: „Garbė Dievui aukštybėse, o žemėje ramybė jo mylimiems žmonėms!“ (Lk 2, 14) Šią pažadėtąją ramybę įgyvendino Kristus, po savo Prisikėlimo sakydamas apaštalams: „Ramybė jums!“ Jis atnešė mums taiką su Dievu, su mūsų sąžine ir artimaisiais, kuriuos privalome mylėti, ir būtiną taikos sąlygą – daryti jiems gailestingumo darbus.
Iš knygos Kun. Mykolas Sopočka. Jo gailestingumas amžinas, „Katalikų pasaulio leidiniai“, 2008.
Iš lenkų k. vertė Leonija Malakauskienė