2011 10 21

bernardinai.lt

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

3 min.

Ramūno Danisevičiaus tyla ir iškalbinga fotografija

Zenekos nuotrauka

Ketvirtadienį Vilniaus Prospekto galerijoje atidaryta Lietuvos spaudos fotografo ir Lietuvos fotomenininkų sąjungos nario Ramūno Danisevičiaus paroda „Būti laiku“ bei pristatytas to paties pavadinimo pirmasis asmeninis menininko darbų albumas, kuriame per šimtas jo darbų.

Ramūno Danisevičiaus fotografija išskirtinė, rodos, jis net proziškiausioje kasdienybėje, įprasčiausioje rutinoje pamato netikėtumą, pažvelgia kitu kampu ar tiesiog atsiranda vietoje laiku ir būtent taip gimsta jo fotografijos braižas ir savituma.

Kaip teigia albumo bei parodos sudarytoja Eglė Deltuvaitė, R. Danisevičius „ieško būdų kasdienybės įvykių sūkuryje užfiksuoti akimirkas, kuriose įamžinta tai, kas įstringa ilgam ir kalba apie daugiau nei šiandiena. Būtent dėl to Ramūno Danisevičiaus fotografija – tai kasdienybė kaip įvykis“.

Albume sudėtos 122 R.Danisevičiaus fotografijos, o jį sudarant, pasak E.Deltuvaitės, buvo renkamasi iš maždaug trijų šimtų darbų.

„Kadangi tai pirmasis fotografo albumas, svarbu buvo ne bet kaip sudėti darbus, tačiau remiantis tam tikra logika sukurti vidinę albumo struktūrą. Atidžiau pasižiūrėjus, galima pamatyti, kad fotografijos eina nuo ryto link vakaro, nuo vaikystės, senatvės link“.

Tiek parodoje, tiek pačiame albume fotografijos turi po du pavadinimus – vienas, tas tikrasis, paprastai šmaikštus, ypatingai tikslus, gal todėl poetiškas, o kitas – proziškas, nusakantis fotografijos gimimo vietą, kontekstą, laiką. Ir šia prasme tas vienas kadras, ta viena užfiksuota akimirka tampa begaline…

Ramūno Danisevičiaus fotografijų albumas „Būti laiku“

Pasak Tomo Pabedinsko, „nors R.Danisevičius yra sukūręs fotografijų serijas apie šiukšlynuose gyvenančius žmones („Kitas pasaulis“, 2001) ir kalėjimą („Kalėjimas“, 2003-2004), ryškiausiai jo talentas atsiskleidžia atskirose fotografijose. Nuo karštų įvykių fiksavimo tolstančios ir ilgalaikius tyrimus orientuotos dabartinės fotografijos kontekste R.Danisevičius primena herojų iš laukinių Vakarų, kur kiekvienas šūvis gali būti lemtingas. Jis kuria fotografiją, kurioje pripažinimą gali pelnyti vienintelis kadras, įamžinęs nepakartojamą „lemiamą momentą“. Tokių akimirkų R.Danisevičius užfiksavo ne vieną ir Lietuvos reportažinę fotografiją papildė darbais, atitinkančiais laiko patikrintas šios fotografijos srities vertybes. Geriausiais savo kūriniais jis taip pat įsitvirtino bendrame Lietuvos fotografijos kontekste, kuriame išsiskiria kritišku požiūriu ir lakoniška bei įtaigia fotografijų vaizdine kalba. gal kaip tik tokia tarpinė pozicija ir formuoja šio autoriaus savitumą – dirbdamas kaip reporteris jis kartu išlieka ir kūrėjas“.

Ramūnas Danisevičius gimė 1973 m. Biržuose. Spaudos fotografu dirba nuo 1993 m. 2001 tapo Lietuvos fotomenininkų bei Lietuvos spaudos fotografų klubo nariu. Yra surengęs individualių parodų Lietuvoje bei užsienyje, pelnė 37 apdovanojimus. Konkurse „Lietuvos spaudos fotografija“ 2001-2008 metais gavo 18 auksinių kadrų.

R.Danisevičiaus paroda „Būti laiku“ Vilniaus Prospekto galerijoje veiks iki lapkričio 5 d.

„Kas, jei ne tu?“ Ramūno Danisevičiaus fotografija
„Rinktinė“. Ramūno Danisevičiaus fotografija
  „Nieko nėra namie“. Ramūno Danisevičiaus fotografija

Zenekos nuotrauka

Zenekos nuotrauka

Zenekos nuotrauka

Zenekos nuotrauka

Zenekos nuotrauka