2011 11 23

bernardinai.lt

LRT.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

< 1 min

Kauno prekės ženklo rinkimai kelia aistras

Kauno savivaldybės paskelbtas miesto prekės ženklo ir šūkio konkursas sukėlė nemažų aistrų, praneša LTV naujienų laida „Šiandien“.

Savivaldybė jau išrinko preliminarų laimėtoją, architektai surengė savo, alternatyvų konkursą, o viešųjų ryšių specialistai sako, iš pradžių reikia suprasti miesto identitetą, o tik po to kurti ženklą.

Kauno savivaldybės surengtame miesto prekės ženklo ir šūkio konkurse sulaukta dvylikos pasiūlymų. Ženklą mėlyname fone ir šūkį „Kaunas – atviras miestas“ savivaldybės sudaryta komisija, suskaičiavusi kauniečių ir ekspertų balsus, preliminariai pripažino geriausiu.   

„Čia tiesiog buvo noras, kadangi Kaunas yra akademinis miestas, išjudinti tą akademinę pusę ir įtraukti tuos jaunus žmones į miesto įvaizdžio formavimo procesą“, – teigė Kauno savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus vedėjas Saulius Kromalcas.

Savivaldybės konkursas sulaukė atsako. Architektas Audrys Karalius paskelbė alternatyvų konkursą. Jame iš keturiolikos projektų geriausiu išrinktas grafiko Rolando Rimkūno sukurtas ženklas ir šūkis „Kaunas, čia gyventi apsimoka“. Anot konkurso organizatoriaus, vienas šūkis turistams, investuotojams ar mokslininkams vilioti į Kauną būtų banalus ir vienadienis.

„Esu įsitikinęs, kad miestas yra per daug įvairiaprasmis, įvairiakryptis organizmas, kad jį būtų galima pakišti po kažkokiu sugalvotu kabinetuose ar studijose vienu ženklu. Mūsų konkursas būtent tai ir atskleidė, kad žmonės labai skirtingai tą Kauną mato, labai skirtingai jį suvokia“, – aiškino A. Karalius.

Savivaldybės konkurse dalyvavę viešųjų ryšių specialistai sako, Kauno valdžia nuėjusi ne tuo keliu.

„Reikėjo prieiti prie pačios idėjos ir iš pradžių apibrėžti tą Kauno identitetą, išsiaiškinti, kas yra tas Kaunas, po to bandyti rasti vizualinę išraišką arba kažkokį Kauno, kaip miesto, šūkį“, – teigė komunikacijos agentūros direktorius Gintautas Misiukevičius.

Ženklu leidiniuose, parodose tikimasi atkreipti investuotojų ir turistų dėmesį. Už pirmąją vietą Kauno prekės ženklo ir šūkio autorius gaus 5 tūkst. litų. Piniginės premijos bus skiriamos ir antrosios bei trečiosios vietos laimėtojams.

Jūratė Anilionytė, LTV „Šiandien“