

2017 10 08
bernardinai.lt
Vidutinis skaitymo laikas:
![]() |
Operos solistė Raminta Vaicekauskaitė operetėje „Misteris X“. Martyno Aleksos nuotr. |
Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) scenoje rugsėjo 29–30 d. įvyko dviejų dalių operetės „Misteris X“ premjera. Šiuo spektakliu KVMT pradėjo naująjį sezoną. 1926 metais vengrų kompozitoriaus Imreso Kálmáno (1882–1953) sukurta „Cirko princesė“, pirmą kartą parodyta tais pat metais kovo 26 d. teatre „An der Wien“ (Viena, Austrija), iš karto sulaukė pripažinimo. Plačiai pasaulio operos teatrų scenose atlikta operetė, pelniusi žiūrovų simpatijas, gyvena jau beveik šimtmetį.
KVMT 1995 m. įprasmintas originalus Juliaus Brammerio ir Alfredo Grünwaldo libretas, tačiau „Cirko princesė“ pasižymi interpretacinės laisvės erdve, suteikiančia kūrybinės variacijos teisę režisieriams. Tai suponuoja ir pavadinimų skirtis, kai „Cirko princesė“ virsta „Misteriu X“, kaip šios premjeros atveju.
Savo versiją žiūrovams pristatė kaip savarankiška režisierė debiutavusi Viktorija Streiča. (Praėjusį sezoną 2017 m. vasario 14 d. KVMT įvyko miuziklo „Adamsų šeimynėlė“ premjera, šio spektaklio meno vadovas – Kęstutis Jakštas, o režisierė – Viktorija Streiča). Idėjas, kūrybinius sumanymus išpildyti padėjo, vizualizavo taip pat debiutuojantis scenografas Vaidotas Jakutis, nusprendęs išnaudoti „steampunk“ stilių, leidžiantį sulieti senovės artefaktus ir šiuolaikines technologijas į vieną meno realybės pasaulį.
„Steampunk“ stilistikos kūriniuose dažniausiai nukeliama ar į dabartį atkeliama Viktorijos epocha – XIX amžius. Taigi koks tas Misteris X šiuolaikiniame XXI a. KVMT, kurį įkūnija solistai Andrius Apšega ir Ramūnas Urbietis? Klausiame jau dešimtą sezoną šiame teatre pradėjusios operos solistės Ramintos VAICEKAUSKAITĖS, savo balsu, kūno plastika spektaklyje įprasminančios Fedorą Verdjė.
Pristatykite Imreso Kálmáno operetę „Cirko princesė“ – kokia ji?
I. Kálmáno „Cirko princesė“ – operetė, tapusi populiaria klasika. Jos pagrindinės temos įsimenamos vos sykį jas išgirdus. Tai dar viena įdomi meilės istorija su laiminga pabaiga, kaip pridera operetėse.
I. Kálmánas kūrinį pavadino „Cirko princesė“, o tai rodo, kad pagrindinis vaidmuo – moters, moteriai. Naujajame pastatyme pagrindiniu veikėju pasirinktas vyras, kaip nereta šios operetės istorijoje. Jūsų nuomone, kodėl?
Išties šioje operetėje kompozitorius Misterį X išskyrė kaip pagrindinį herojų, o kūrinio pavadinimas lyg reveransas moteriai, be kurios ir nebūtų pagrindinės pjesės intrigos.
Galvodama apie KVMT „Misteris X“, ko linkėtumėte žiūrovams?
Publikai, pasirenkančiai operetę, visad linkėčiau gerai praleisti laiką.
„Misteris X“ kuriamas „steampunk“ stilistika, kurios ypatybė – fantastinė senovės ir dabarties sąmaiša. Kokia jūsų nuomonė apie spektaklių sušiuolaikinimą?
Jei spektaklio pastatymas profesionaliai išpildytas visomis prasmėmis, nėra skirtumo, koks laikotarpis pasirinktas. Svarbu įtikinti žiūrovą.
Esate partnerė scenoje, tad atskleiskite, kaip matote, jaučiate Andriaus Apšegos ir Ramūno Urbiečio kuriamą Misterį X – Etjeną Verdjė?
A. Apšegos kuriamam Etjenui kol kas stinga spalvų, tačiau bėgant laikui, įgyjant scenos ir gyvenimo praktikos, jų atsiras. R. Urbietis, jau turintis pakankamai praktikos šiam vaidmeniui, manau, ne vieną damą žiūrovų salėje sužavės.
Kaip nusakytumėte savąją veikėją Fedorą Verdjė?
Manoji Fedora Verdjė – nuoširdi, savimi pasitikinti, drąsi, atvira, jausminga, linksma jauna grafienė. Tiesa, grafienės titulą ji įgavo ištekėdama, tad neturtingas priešvedybinis gyvenimas taip pat turėjo įtakos jos charakteriui formuotis – ji nėra arogantiška.
Jums kaip operos solistei Fedoros Verdjė partijos ir pats vaidmuo – koks, kuo įdomus – muzikine ir aktorine prasmėmis?
Jaučiuosi gana subrendusi ir balsu, ir vaidyba įgyvendinti šį vaidmenį, kaip noriu. Įdomu kaskart suteikti ką nors nauja, nesikartoti, pažvelgti kitaip, pabrėžti kitą žodį, suteikiant visiškai kitą prasmę vienam ar kitam pokalbiui. Yra begalė variantų, kurių dar neišbandžiau, todėl noriu kiekvieną spektaklį būti unikali.
![]() |
Scena iš operetės „Misteris X“. Martyno Aleksos nuotr. |
![]() |
Scena iš operetės „Misteris X“. Martyno Aleksos nuotr. |
Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų.
Norite prisidėti prie pokyčių?