2018 10 15

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

< 1 min.

Režisierius Artūras Areima pristato Heinerio Müllerio „Hamletmachine“

Artūro Areimos „Hamletmachine“ pagal Heinerį Müllerį. Lauros Vansevičienės nuotrauka

Režisieriaus Artūro Areimos kuriamo spektaklio meniniai iššūkiai ir sąmoningo formų paieškos inspiruotas pasipriešinimas šiam sudėtingam tekstui – skatinti žiūrovą daryti tą patį – sąmoningai, racionaliai svarstyti apie didžiųjų sociokultūrinių virsmų keliamas visuomenines ir žmogaus savivokos problemas.

Tokiame kontekste seksualumas nėra tiltas, jungiantis mus su sekuliariu žvėries pasauliu, tai plyšys, bet ne išskiriantis ir izoliuojantis, o įrašantis mus į ribą ir kaip ribą pristatantis pačius mus sau.

Šis kūrinys kalba daugeliu prasminių lygmenų, tačiau vienas pagrindinių H. Müllerio atspirties taškų – intelektualas vėlyvojo moderno epochoje arba postmodernybėje, apkrautas neaprėpiama sąmoningumo / pasąmoningumo našta. Ši našta, anot būsimo spektaklio autorių, susijusi su didžiuliu humanistinės kultūros bagažu, kaip, pavyzdžiui, humanitarų bendruomenėje itin paplitę mitai apie autoriaus mirtį ir dramos mirtį. Štai kur „Hamletmachine“ iš tiesų pakyla virš joje kuriamos (auto)ironijos.

Režisierius / scenografas – Artūras Areima, kostiumų dailininkas – Artūras Areima, vaidina Monika Poderytė, Petras Šimonis, muzika / videomenininkas: π. Pagal Heinerio Müllerio pjesę „Die Hamletmaschine“.

Artūro Areimos „Hamletmachine“ pagal Heinerį Müllerį. Lauros Vansevičienės nuotrauka

Premjeros datos: spalio 26, 27 d. – Vilniuje, „Tsekh Gallery“ (Vytenio g. 6); lapkričio 5–12 d. Pietų Korėjoje; lapkričio 30 d., gruodžio 1 d. – Kaune, meno galerijoje POST (Laisvės al. 51A).

Spektaklis rodomas anglų kalba su lietuviškais subtitrais.

AAT informacija

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien