Vidutinis skaitymo laikas:

25 min

Aktorius G. Arbačiauskas apie vaidmenį kaip dovaną koliažinėje operoje „Mažvydas“

Aktorius Giedrius Arbačiauskas. „Mažosios studijos“ archyvo nuotrauka

„Mažosios studijos“ laidoje „Kultūra ir religija“, parengtoje kun. Arūno Peškaičio, aktorius Giedrius Arbačiauskas pasakoja apie atliktą pagrindinį – Mažvydo – vaidmenį režisieriaus Kęstučio Stasio Jakšto koliažinėje operoje „Mažvydas“ pagal Justino Marcinkevičiaus dramą.

Operą, skirtą Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui ir kartu poeto Just. Marcinkevičiaus 90-mečiui, spėta pristatyti prieš pat Lietuvoje paskelbiant karantiną – premjera įvyko Kovo 11-ąją.

Unikalus muzikinis spektaklis, valstybinio ansamblio „Lietuva“ premjera, jungia istoriją ir poeziją, realius faktus ir kūrybos laisvę, pasakoja apie pirmosios lietuviškos knygos – „Katekizmo“ – gimimą, jos autorių Martyną Mažvydą, jo dramatišką ir sudėtingą gyvenimą, apie lietuvybės sklaidos sąlygas, iššūkius ir realybę XVI amžiuje didelių politinių ir religinių permainų fone.

Kun. A. Peškaičiui aktorius G. Arbačiauskas teigia, kad šis vaidmuo jam – didelė sėkmė ir džiaugsmas, nes kūrybiniam procesui įvykus atsiranda galimybė susitikti su žiūrovais ir pasidalyti su jais šviesa bei šiluma.

„Man labai pasisekė, kad likimas suteikė progą prisiliesti prie Mažvydo likimo, – pasakoja G. Arbačiauskas. – Aktoriaus profesija gražiausia tuo, kad gali prisiliesti prie visiškai kitokių žmonių gyvenimo, ir dramose dažniausiai būna gana ekstremalių situacijų. Neduok Dieve jas nugyventi pačiam, bet didelis džiaugsmas pažinti save tokioje situacijoje ir stengtis pažinti žmogų, kuris patenka į sudėtingas gyvenimo aplinkybes. Ir kartu tai yra tik žaidimas – esi apsaugotas nuo didelių lūžių, pasekmių.“

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien

Aktorius tikina esantis naujokas kuriant tokio žanro spektaklį: „Dramos žanras yra viena. Muzikinis vaidybinis žanras – kita: tu esi ne vienas, esi dalis labai didelio mechanizmo – tai ir orkestras tuo pat metu, ir choras, ir baletas. Ir judesys, ir dainavimas – viskas labai tikslu. Tame tiksliame kaip laikrodžio mechanizme, įspraustas į griežtus rėmus, turi sukurti personažą, ir tai turi būti ne tik dainavimas, bet ir pasakojamoji istorija.“

Koliažine opera „Mažvydas“ pavadintas todėl, kad apima be tik klasikinei operai būdingus elementus – rečitatyvus, arijas, chorą, bet ir skaitomus monologus, pereinančius į arijas. „Mažvyde“ taip pat yra miuziklo elementų.

„Tai ne pirmas mūsų darbas su Kęstučiu Stasiu Jakštu. Jis mane puikiai pažįsta, ir aš jį puikiai pažįstu. Pasiūlė man, nes tikėjo, kad šį vaidmenį galiu sukurti. Tai buvo iš tikrųjų dovana. Man labai artimos temos, kurias paliečia ši opera, todėl kaip žmogus galėjau dar kartą peržiūrėti vertybes, apie kurias joje kalbama. Labai įdomi, džiugi patirtis ir kartu sudėtinga, kuri reikalavo daug pastangų, bet jos visos man atnešė kūrybinį džiaugsmą ir praturtino kaip asmenybę“, – prisipažįsta aktorius G. Arbačiauskas.

Operai scenarijų ir libretą sukūrė Arnas Ališauskas, Just. Marcinkevičiaus poezijos rinktinės „Viešpatie, nejaugi neprašvis?“ sudarytojas. Spektaklio kompozitorius – Jonas Jurkūnas. Scenografas – Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Gintaras Makarevičius. Kostiumų dailininkė – Olga Filatova-Kontrimienė.

Tekstą parengė Jurgita Jačėnaitė

Mūsų misija

Kurti krikščionišką pasaulėžiūrą atskleidžiantį, aktualų, viltingą ir išliekantį turinį.

Prisidėkite skirdami paramą.