2020 04 29

Marija Keršanskienė

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min

Karantinas šeimoje – kaip pasirūpinti savo vidiniu pasauliu?

Asmeninio archyvo nuotrauka

„Labai svarbu rūpintis savo vidiniu pasauliu ir kiekvienam prisiimti atsakomybę už savo savijautą ir nors mažais žingsniais, bet daryti tai, kas padeda šiek tiek nurimti, stabilizuoti save.“

Šįkart kalbinu psichologę, dviejų mergaičių mamą, tinklaraščio „Švelni tėvystė“ autorę MILDĄ KUKULSKIENĘ, kuri dalinasi patarimais, ką galime daryti, kad šiuo mums visiems daugiau ar mažiau keistu, neįprastu, įtemptu laiku jaustumėmės geriau.

Kaip neleisti nerimui ir įtampai užvaldyti mūsų minčių? Ar galime ką nors iš šio laikotarpio išmokti, labiau įvertinti? Kaip kalbėti apie šį laiką su vaikais? Kaip nereikalauti iš savęs, iš kitų per daug ir nekaupti savyje liūdnų, stingdančių minčių? 

Anot Mildos, daug įtampos, nerimo kyla dėl to, kad šiuo metu dauguma iš mūsų neturime, kur jį „padėti“, netgi jaučiame neturintys teisės apie tai kalbėti, nes daugybė žmonių visame pasaulyje susiduria su dar didesniais išbandymais. Įvyko tam tikras emocijų kurso kritimas…

Tačiau vertinga kiekvienam žmogui rasti būdą, kaip, nors ir mažais žingsniais, veikti kažką, kas padėtų atsipalaiduoti, nusiraminti, padėtų jaustis geriau. O tėvams, kurie karantino metu negali sulaukti pagalbos, verta priminti sau, kad „esu lygiai toks pat vertingas žmogus, kaip ir mano vaikas, sutuoktinis. Net ir karantino metu esu vertas pertraukos“.

„Turime būti atlaidūs sau, – sako Milda. – Nekaltinti savęs, jei kažko nepavyksta sukontroliuoti, užtikrinti, padaryti kokybiškai.“

Visiems tai yra nauja realybė, ir visi mokomės joje gyventi.

Asmeninio archyvo nuotrauka

Mūsų misija

Kurti krikščionišką pasaulėžiūrą atskleidžiantį, aktualų, viltingą ir išliekantį turinį.

Prisidėkite skirdami paramą.