2021 03 31

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min.

Dvasiškai ugdantys kompiuteriniai žaidimai

Įmonės „Eneba“ nuotrauka

Kompiuteriniai žaidimai – komercinė pramoga ir daugialypė meno forma, apjungianti skirtingų sričių profesionalų talentus bei vienijanti milijonus gyventojų visame pasaulyje. Ši multimedijos kryptis praturtina laisvalaikį, buria aktyvias bendruomenes, o taip pat gali puikiai pasitarnauti kaip įrankis vykdyti ugdomąją veiklą. Nepriklausomų kūrėjų kompanijos deda pastangas sukurti žaidimus, kurie ugdytų dvasinę dorovę ir mokytų bendrųjų žmogiškųjų vertybių. „Eneba“ pristato tris tokius, dėmesio vertus, skaitmeninius kūrinius.

Savęs pažinimo kelionė

Menas – tai efektyvi priemonė mokyti jaunimą dorovės, bendrystės vertybių ir savęs pažinimo. Tokie PS4 žaidimai kaip „Journey“ skatina atsipalaiduoti ir pažvelgti į save. Bandydami pažinti save, „Journey“ kūrėjai sukūrė žaidimą, kurio metu žaidėjai pamirštais takais leidžiasi į paslaptingos civilizacijos tyrinėjimus. Šios klajonės atvirame žaidimo pasaulyje virsta alegoriška savęs pažinimo kelione ir meditaciją primenančia patirtimi. Šio žaidimo tikslas – kelionių metų užmegzti ryšį su praeinančiais pakeleiviais, pažvelgti į juos iš kitokios perspektyvos ir atrasti juose dalelę savęs.

Pažeidžiamumas užmezgant ryšį nebyliai, kaip tai yra rodoma „Journey“ žaidime, padeda žaidėjams suvokti santykių trapumą. Viduje žmogus yra jautri būtybė, trokštanti supratimo bei atjautos. Susipažinimas su žaidimo pakeleiviais ir jų istorijomis skatina būtent tai – atjausti, pažvelgti į nepažįstamus ir jų situacijas empatiškai. Toli gražu ne visi „PlayStation“, ar „Xbox One“ žaidimai veda gilesnio suvokimo ar ryšio užmezgimo su savimi ir pasauliu tematikos link, tačiau tie, kuriems pavyksta – neretai padeda suvokti ar atpažinti save per kitą.

Interaktyvus susipažinimas su Biblija

„Scarlet City Studios“ kūrėjų pristatytas „The Aetherlight“ žaidimas – puikus kūrinys, skirtas supažindinti jauną auditoriją su Biblijoje pateikiamais istoriniais faktais. Kiekvienas žaidimo epizodas seka Biblijos istoriją, pradedant pasakojimu apie Abraomą. Šis žaidimas priklauso nuotykių bei vaidmenų (RPG) žanrams, todėl veiksmo žaidėjui netruks, o įvykių sūkuryje pateikiamos biblinės istorijos dar ilgai išliks atmintyje.

Žaidėjai taip pat gali susipažinti su kitais bendraminčiais daugelio žaidėjų režime. Biblinė istorija žaidime pateikta alegoriškai, o naratyvas suregztas taip, kad žaidėjas pats išsiaiškintų paralelę tarp vykstančių įvykių ir jų sąryšio su krikščionybe. Taip skatinama tyrinėti mus supantį pasaulį, atrasti reikšmingus religinius motyvus, geriau susipažinti su pagrindinėmis biblinėmis istorijomis ir net dalyvauti jose.

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien

Smagi Piligrimo kelionė vaikams

Scott Cawthon, nepriklausomas amerikiečių animatorius bei vaizdo žaidimų kūrėjas, sukūrė „The Pilgrim’s Progress“ žaidimą remdamasis garsiuoju, tokio paties pavadinimo krikščioniškosios alegorijos John Bunyan romanu. Šiame kūrinyje žaidėjai gyvena krikščionišką gyvenimą viduramžių laikais. Žaidimo eigoje sutinkami tokie priešai iš Biblijos, kaip Belzebubas ar Apalionas, o dinamiška kovos sistema nepropaguoja smurto, čia malda bei tikėjimas pasitelkiami kaip įrankiai kovai su blogiu.

Žaidimas simbolizuoja žmogaus gyvenimą nuo gimimo iki įžengimo į Dievo karalystę. Šioje interaktyvioje piligrimo kelionėje žaidėjai skatinami apsišarvuoti drąsa bei tikėjimu, o žaidime pristatomos vertybės tiks kiekvienam. Interaktyvi tokių detalių pateikimo forma gali stipriai prisidėti prie efektyvaus informacijos įsisavinimo. „The Pilgrim’s Progress“ romanas laikomas vienu iš iškiliausių teologinių kūrinių, priklausančių grožinei anglų literatūrai. Na, o žaidimas yra puiki jo alternatyva, tiek mažiesiems žaidėjams, tiek skubantiems vyresniems.

Įmonės „Eneba“ informacija