2021 09 21

Saulius Narbutas

Vidutinis skaitymo laikas:

3 min.

Kaip daryti išorinį SEO?

Unsplash.com nuotrauka

Susikurti gerą interneto puslapį savo verslui nepakanka. Reikia, kad jis būtų randamas. Taip čia lankysis tiksliniai lankytojai, turintys labai daug potencialo tapti ne tik paprastais interneto lankytojais, bet ir prekių ar paslaugų pirkėjais. Juk tai ir yra pagrindinė interneto puslapio paskirtis.

Lankytojus pirkėjais galima paversti 2 būdais: perkant tikslinių lankytojų, besidominčių reklamuojamomis prekėmis ar paslaugomis, srautą arba optimizuojant paieškos sistemą, kad puslapis būtų lankomas natūraliai.

Pastarasis būdas geriau žinomas kaip SEO.

SEO paslaugos paprastai atliekamos dviem etapais:

  1. Vidinis SEO – sutvarkomas puslapio kodas pagal Google paieškos sistemos reikalavimus, sukuriami geri Meta aprašymai, optimizuojamos puslapyje esančios iliustracijos, kad tinklalapis greičiau krautųsi, sutvarkoma mobilioji versija, skirta peržiūrai telefone ir t.t.
  2. Išorinis SEO – surenkamos išorinės nuorodos, kad puslapis pakiltų į dar aukštesnes pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius.

Vidinį SEO atlieka specialistai, išmanantys SEO ir programavimą, nes reikia dirbti su puslapio kodu. Išorinį SEO galima atlikti patiems. Kartais persistengiama su išoriniu SEO, tuomet rezultatai gali ne tik pagerėti, bet ir suprastėti. Dėl šios priežasties išorinį SEO daryti patiems arba bent jau kartu su specialistais. Taip lengviau valdyti išorines nuorodas ir jas stebėti.

Išorinis SEO – kaip tai padaryti?

Išorinis SEO yra visi veiksmai, atliekami ne tinklalapyje, o už jo ribų. Dėl to jis ir vadinamas išoriniu.

Google paieška vertina apie 200 skirtingų puslapio kriterijų ir pagal juos nustato, kokioje pozicijoje tarp paieškos rezultatų puslapis bus rodomas. Vienas iš svarbesnių kriterijų yra atgalinės nuorodos. Tai savotiškos rekomendacijos, įrodančios, kad reklamuojamas tinklalapis yra iš tiesų geras, kokybiškas ir jį rekomenduojama aplankyti. Kuo daugiau rekomendacijų, tuo geriau. Kuo puslapiai, kuriuose rekomenduojama aplankyti tinklalapį, yra patikimesni ir turi geresnį autoritetą, tuo geriau. Jei puslapiai yra panašios tematikos – dar geriau.

Štai ir pradeda ryškėti pagrindiniai išorinio SEO principai. Nuorodos į reklamuojamą puslapį turi būti pakankamai kokybiškos, kad būtų pasiektas norimas rezultatas.

Kur gauti nuorodų? Kokie puslapiai tam tinkamiausi?

  • Specializuoti teminiai interneto leidiniai ir puslapiai. Tai įvairūs tinklaraščiai, edukaciniai puslapiai (pavyzdžiui, Vikipedija ar panašūs), partnerių puslapiai.
  • Internetinė žiniasklaida. Lietuvoje tai Delfi.lt, 15min.lt, Lrytas.lt, Alfa.lt, LRT.lt ir kiti didieji portalai.
  • Regioninė interneto žiniasklaida. Tai informaciniai skirtingų miestų ir regionų portalai, pavyzdžiui, ve.lt (Klaipėda), kauno.diena.lt (Kaunas), Sekunde.lt (Panevėžys) ir t.t.
  • Asmeniniai tinklaraščiai. Tai nedideli vieno ar dviejų žmonių rašomi tinklaraščiai (blogai). Gali būti specializuoti arba universalūs.
  • Verslo tinklaraščiai. Tai įmonių rašomi tinklaraščiai.

Yra nemažai puslapių, kur nuorodų dėti nevertėtų:

  • Interneto forumai. Nuorodas dėti galima, tačiau jos dažniausiai Google nėra vertinamos ir SEO didelės įtakos nedaro.
  • Tinklaraščių komentarai. Tai netinkama praktika, kai komentare po tinklaraščio įrašu yra paliekama nuoroda arba ji dedama po komentuotojo vardu (arba net raktiniu žodžių). Tokios nuorodos dažniausiai turi „noindex“ ir „nofollow“ atributus ir Google nelabai vertinamos. Bet per didelis kiekis Google parodo, kad bandoma manipuliuoti išoriniu SEO.
  • Nuorodų katalogai. Tai automatiškai generuojami, pilni kopijuoto turinio katalogai, reklamuojantys daugybę nuorodų. Jų vertė itin maža, o dažnai tokie nuorodų katalogai laikomi paprasčiausiu šlamštu.
  • Profilių puslapiai. Registruojantis įvairiuose puslapiuose, kur viešai rodomas vartotojo profilis, dažnai galima pateikti trumpą aprašymą apie save. Šioje vietoje galima įdėti ir aktyvią nuorodą į savo puslapį. Tokios nuorodos nėra itin vertingos, nors ir turi įtakos SEO.
  • Automatiškai generuojami puslapiai. Yra ne vienas automatiškai turinį generuojantis puslapis. Reikia tik įvesti savo tinklalapio adresą ir kenkėjiškas puslapis „ištrauks“ daugybę informacijos iš puslapio ir sugeneruos gana didelę ir išsamią „ataskaitą“. Vėliau ta ataskaita yra išsaugoma ir matoma viešai. Google labai prastai vertina nuorodas iš tokių puslapių. Jos gali daugiau pakenkti nei padėti.

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien

Renkant grįžtamąsias nuorodas visada reiktų atsargiai žiūrėti į šiuos puslapius ir būdus nuorodoms gauti. Išorinis SEO turėtų būti daromas su SEO specialistų pagalba, išmanančių SEO ir turinčių ne vienerius metus patirties. Taip greičiau ir patikimiau, o už klaidas nereiks mokėti savų pardavimų sąskaita.

Partnerių turinys