2021 12 09

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min.

Kaip ir kodėl rašymas gydo sielą?

Unsplash.com nuotrauka

Kartais gyvenimas įgauna tokį pagreitį, kad net nepastebime, kaip gyvename vien iš inercijos ir nespėjame net apsidairyti, kas vyksta mūsų gyvenime ir mumyse pačiuose. Tačiau kuo šiuo atveju padėti rašymas? Kaip rašant išsilaisvinti iš mus varžančių taisyklių? Ar galime išrašyti stresą? Ir ar apskritai reikia mokėti rašyti?

Rašymas ranka stimuliuoja smegenis

Nors rašymas ranka skaitmeniniais laikais atrodo labai senamadiška, mokslininkai įrodė, kad šis būdas turi itin daug privalumų. Taip kaip SPA procedūros dviem gali padėti mažinti stresą, atsipalaiduoti, „paleisti“ blogas mintis, taip ir rašymas gali gelbėti nuo įvairių nemalonių pojūčių.

Norvegijos mokslo ir technologijų universiteto mokslininkai 2017 m. ir 2020 m. atliko lyginamuosius tyrimus, siekdami išsiaiškinti, kaip smegenis veikia du skirtingi rašymo būdai – elektroninis ir rankinis. Paaiškėjo, kad smegenų aktyvumas rašant ranka – žymiai didesnis. 45 min. trunkančio eksperimento metu smegenų aktyvumas buvo fiksuojamas net 500 kartų per sekundę.

Rašymas rašikliu ant popieriaus duoda smegenims „kabliukų“, ant kurių galima kabinti prisiminimus. Rašymas ranka žymiai labiau suaktyvina smegenis. Kai spaudžiate rašiklį prie popieriaus, aktyvuojate kur kas daugiau pojūčių – matote raides, girdite rašiklio skleidžiamus garsus ir t. t. Ar žinojote, kad net „Hario Poterio“ knygų autorė J. K. Rowling pirmiau istoriją rašė ranka ir tik tuomet perrašė į elektroninį variantą? Pasak jos, rašymas turi gydomąją galią.

Rašymas kaip terapija

Pats paprasčiausias yra laisvasis rašymas. Tai nėra menas ir ne rašymo pratimas. Laisvojo rašymo metu nereikia tikrinti gramatikos ar skyrybos klaidų. Rašote dėl savęs ir niekas tų užrašų neskaito. Tik Jūs pats… Šių puslapių tikslas – nuolatinis rankos su rašikliu judėjimas virš lapo tol, kol trys puslapiai bus pilni (jei norite, ir daugiau). Galite rašyti apie bet ką – dienos įvykius, ką matote pro langą, galvoje besisukančias mintis, kvailystes, keistenybes. Šios mintys neturi būti protingos. Priešingai, jos tikriausiai skambės kvailai ar beprotiškai, tačiau būtent to ir turite siekti – išdėstyti bet kokias mintis.

Pasakos kūrimas

Rašant pasaką reikės įdėti kur kas daugiau pastangų bei pasinaudoti savo vaizduote. Vis dėlto pasakos terapija yra labai naudinga. Ji padeda sąmoningai bendrauti su savo pasąmone, surinkti informaciją, ją taisyklingai išdėstyti. Tai yra net veiksmingas būdas perrašyti savo gyvenimo istoriją. Pasaką rašyti rekomenduojama taip, kad vienas iš veikėjų būtumėte Jūs pats.

Kūrybinis rašymas

Tarp terapinio ir kūrybinio rašymo egzistuoja labai subtili riba, t. y. kuriant svarbu žinoti, kad savo išsivalymo procesus ne visada galima duoti skaityti kitiems. Kaip ir kiekvienoje kūrybinėje srityje, verta vadovautis bendražmogiška atsakomybe ir nei savo emociškai sunkių paveikslų, nei terapinių rašliavų nepristatyti kaip meno kūrinių, nebent jie pasirodė talentingi, ir tai gali paskatinti kitus žmones taip pat atrasti vidinės stiprybės kurti.

Taigi siekdami sukurti ekologišką kūrinį galime išlieti visus emocinius skaudulius, mintis, viltis, o vėliau imtis kūrybinio rašymo. Šis būdas yra lyg susitikimas su savo vidiniu menininku. Tai – toks laikas, kai būname vieni su savimi, savo mintimis, idėjomis ir tuos momentus skiriame tik sau.

Jei kartais gali pasirodyti sunku atsipalaiduoti ir pasinerti į rašymo pasaulį, išmėginkite įvairius SPA tiek namų sąlygomis, tiek kokiame SPA centre, pavyzdžiui, Gradiali (akcija padės sutaupyti).

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien

Svarbu!

Įsivaizduokite, vieną dieną Jus pasiekia tokia žinia –
dėl finansinių sunkumų „Bernardinai.lt“ stabdo savo veiklą.

Darome viską, kad taip neatsitiktų, bet mums reikia Jūsų pagalbos.
Paremkite dabar, kad galėtumėte skaityti „Bernardinai.lt“ ir rytoj.